2022-11-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det här är det knepigaste i hela kråksången..

Två väldigt unga tjejer, som verkar komma från en helt normal bakgrund.

Som levt relativt ”normala” liv, dvs inte två tjejer som varit i kontakt med myndigheter i hela sitt liv..

Dessa sätt i häkte med fulla restriktioner, något som får människor med kriminell livsstil, alltså som suttit både på anstalt och häktade massor med gånger att bryta ihop, att erkänna och skvallra på allt och alla.

Våra restriktioner i häktet ses som ”tortyr” av Amnesty, att då två väldigt unga tjejer kan hålla käften är för mig helt otroligt egentligen.
Det finns absolut ingen sämre grupp människor att göra brottsliga handlingar med annars, alltså unga kvinnor utan tidigare erfarenhet av polis/förhör/att bli anhållen, häktad m.m.
Det är som att be om att det ska skita sig, men inte här…

Vilket är jätte-jätte konstigt.

Det är verkligen jättekonstigt, har svårt att få ihop det. Den enda anledningen jag kan komma på som gör att de möjligen skulle klara att vara tysta (förutom att de faktiskt inte vet) är om någon (eventuell medhjälpare) skrämt slag på dem fullständigt. Tänker att få saker är mer motiverande än dödshot tex. Men jag vet inte, känns ändå märkligt.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Sök vård din sjuka kalla jävel

Bästa är att inte svara. Anmäl istället.
Sedan får man hoppas att polisen har koll på denna individ i det verkliga livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Precis... I media har det nämnts att JJ besökte sin pappa på Söndagen, men inte när på dagen eller i vilket syfte.
Har inte nämnts i media att J besökte sin pappa på söndagen.
Vore tacksam om det länkades isf till den uppgiften från vilket mediabolag som skrivit om just J's besök hos sin pappa.
Har väl endast spekulerats här i tråden ang det besöket?
Citera
2022-11-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Tycker dom redan bevisat att dom inte är dumma om man tror att dom är skyldiga, för dom är på god väg att komma undan med det här.

De kommer inte komma undan med vad de gjort om de är skyldiga, det tar lång tid för att hitta TT, men någon gång kommer hon hittas..
Citera
2022-11-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
De kommer inte komma undan med vad de gjort om de är skyldiga, det tar lång tid för att hitta TT, men någon gång kommer hon hittas..

Jag hoppas hon hittas snart , men bevisen försvinner.. och man ska kunna binda dom till kroppen och att dom bragd henne om livet..
Citera
2022-11-01, 15:23
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Hon blev väl erbjuden skjuts när hon befann sig i trapphuset, hon gick väl ändå inte ner och efterfrågade skjuts?

Skulle tro att hon var i trapphuset av en helt annat anledning än att åka till Donken.
Precis så verkar det vara.

Troligtvis skulle hon göra sig av med telefon (och kanske nycklar osv). Men blev tagen på bar gärning.
Kanske skulle hon gå/cykla/åka bil i riktning mot T´s pojkvän eller föräldrar för att ytterligare försvåra för polisen. Då hade inte telefonens rutt verkat konstig alls. Då hade ett överfall på väg hem från JJ verkat som ett ganska troligt scenario.

Nu fick det istället bli så att mobil, nycklar osv dumpades någongång efter kl 3:50.
Citera
2022-11-01, 15:25
Medlem
Citat:
Jag hoppas hon hittas snart , men bevisen försvinner.. och man ska kunna binda dom till kroppen och att dom bragd henne om livet..

Jag vet inte om det finns något som kan bevisa att dom är de skyldiga till att ha mördat henne om de hittar kroppen? Är inte insatt i sånt här, kan de få igång en telefon tex som legat i vatten en tid och få fram information från den?
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Det är verkligen jättekonstigt, har svårt att få ihop det. Den enda anledningen jag kan komma på som gör att de möjligen skulle klara att vara tysta (förutom att de faktiskt inte vet) är om någon skrämt slag på dem fullständigt. Tänker att få saker är mer motiverande än dödshot tex. Men jag vet inte, känns ändå märkligt.
Ja alltså att bli hotad kanske kan hålla någon på mattan i en dag eller två, men det kryper ju fram till slut ändå..
Det enda andra jag kan komma på är att de inte har något med det att göra, att någonting annat, något helt makabert hänt från att hon varit i JJ’s lägenhet och på väg hem.

Det är så sjukt skumt.

Någon var ju inne på att den andra tjejen eventuellt gått hem, vilket kan stämma, då är det ju faktiskt bara en som håller käften..
Det rimmar lite bättre i mina öron, att en håller mun och den andra inte har något att berätta..

Det är ju en sak som det var en person som suttit häktad, men nu är det faktiskt två stycken och yngre människor har en högre benägenhet att bryta ihop under förhör och faktiskt kvinnor också.

Detta talar emot all form av statistik och liknande.
Totalt unikum på så många sätt..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
För att en matta är stel när den rullas ihop, ett lakan är slappt. Blir mindre otympligt och tungt att bära ett stelt föremål.

Likstelhet inträder efter 2 timmar, i den bollparken är vi inte.
Citera
2022-11-01, 15:27
Medlem
Citat:

Precis! Om ett par veckor är det endast benbrott som kan berätta vad som hänt med kroppen. Ytterst viktigt att hitta henne snart så inte denna viktiga pusselbit försvinner.
Citera
2022-11-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Ja, precis. Det är uppgifter som framkommit att JJ under förhör sagt att hon bara hjälpt sin pappa att sätta in en annons på men som du säger inte nödvändigtvis hemma hos honom. I media har skrivits/sagts att JJ skulle ha besökt sin pappa under Söndagen, men inte vilken tid eller i vilket syfte? . Det är många uppgifter som flurerar och som sagt i min mening teorier innan den hela
sanningen är lagd på bordet.

Tack för svar! Precis, det är mängder av olika teorier och uppgifter som florerar i tråden i den enorma mängden av inlägg, därför hinner jag inte med att läsa allt som skrivs och missar förmodligen viktig fakta.
Dessutom stämmer det inte alltid vad media skriver, de blandar och ger, plockar lite här och där!
Citera
2022-11-01, 15:28
Medlem
Åkte förbi föreda-dammen idag. Den är tömd och hemvärn/militär var på plats. Blir intressant att se om de kan hitta något där…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in