2022-11-01, 09:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
MH har väl klättrat på väggarna i cellen i några veckor nu. Hon är väl orsaken till beslut om § 7-utredning.

En förhärdad brottsling som jag tror tjejerna fått hjälp av att göra sig av med kroppen kalkylerar naturligtvis med eftersök i terrängen och har väl smartare sätt att dumpa T. Åka en bra bit från brottsplatsen till exempel. Vad sägs om syra i tunna, tända eld på kroppen efter att först ha dragit ut tänderna eller annat sätt att dölja mordet?
Jag utesluter ingenting, men jag tror att de velat bli av med kroppen snabbt, om JJ pappa är inblandad så kan hon vara gone för gott, men dessa två genier tror jag inte på
Citera
2022-11-01, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Ja det här fallet är otroligt märkligt på alla sätt och vis. 2 unga ostraffade tjejer sitter alltså häktade på sannolika skäl. Har följt hela tråden och jag måste skriva att jag är mycket imponerad över folks olika intressanta teorier här inne, det här är flashback när det är som bäst tycker jag!
Min egen teori är inte så dramatisk tyvärr, jag tror trots deras unga ålder och ostraffade sedan tidigare att dom har gjort detta helt själv, dock har dom haft en massa tur att dom ej blivit upptäckta med att gömma kroppen, jag tror inte det finns någon medhjälpare, isf borde hen plockats in redan nu, ju längre tiden går så tror jag att det bara handlar om dessa 2 personer.
En del är inne på att någon bör kvittra vid det här laget, det tror jag också att dom kommer göra, men jag är också förvånad/överraskad att dom hållit tyst så här länge...ett helt unikt fall på alla sätt och vis.

Strypning/kvävd i lägenhet, väntar någon timme så grannar gått o lagt sig igen...forslar ner kroppen tillsammans och sedan hämtar bil och kör stackars Tove långt långt bort och dumpar...tror det ligger till så och dom har haft en jävla tur, men rättväsendet lurar man sällan så dom kommer bli dömda och få ett långt straff där dom kan ruttna ihjäl i fängelset.

Tack till alla som verkligen bidrar i denna tråden, ni är guld värda!
Till er alla troll som försöker förstöra tråden så ber jag er dra så långt åt helvete bara det går!
Håller med till punkt å pricka, en oplanerad aktion med en jävla massa tur med att få bort kroppen från lägenheten, men det skjuter sig själva i fötterna när det ljuger om vad som hände på natten
Citera
2022-11-01, 09:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Tänker att om det verkligen var 100% planlagt så är din teori väldigt riskfylld.
Det är för stor risk att begå ett planlagt mord i en lägenhet och sen forsla bort kroppen därifrån utan att det märks.

Jo det är ganska riskfyllt.

Alternativt så kanske Rovet skedde utanför byggnaden. En Bonk i skallen.
Kanske t.o.m på parkeringen mitt emot på andra sidan vägen/gatan.

Dunsarna som grannarna hörde kan ju ha ett annat ursprung. Typ, en mindre "krigsdans".

Nja, jag bara spånar lite nu med tanke på om det har skett i JJs lgh så är det väldigt riskfyllt att sedan transportera en kropp nerför trappan och ut till en eventuell bil.
Citera
2022-11-01, 09:37
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
I remember !

Jag tror jag vet vem den tredje gmg är ( om det finns en som gw säger ) , men jag tänker att jag ska hålla det inne ett tag ifall personen sitter och läser. Jag tänkte jag skulle kontakta alessadro som har podden ”Försvunnen” ch har en dialog med honom först
Så du tycker inte att ha en dialog med polisen är bättre?
Citera
2022-11-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jo det är ganska riskfyllt.

Alternativt så kanske Rovet skedde utanför byggnaden. En Bonk i skallen.
Kanske t.o.m på parkeringen mitt emot på andra sidan vägen/gatan.

Dunsarna som grannarna hörde kan ju ha ett annat ursprung. Typ, en mindre "krigsdans".

Nja, jag bara spånar lite nu med tanke på om det har skett i JJs lgh så är det väldigt riskfyllt att sedan transportera en kropp nerför trappan och ut till en eventuell bil.

Men så mycket konstigt, MC Donalds nån såg dem i en immig bil på morgonen, mobilen, mm mm
Citera
2022-11-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
När blir de omhäktade

3 e November
Citera
2022-11-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men inte just den entrédörr som tillhör lägenheten där T:s pojkvän bor?

Området där Ts kille bor och denna sprängning ägde rum är uppbyggt så att det ör två Stycken innergårdar, varje gård har 4 huslängor runt sig.
Ts pojkvän bor på ena gården, sprängningen var i ett av husen som tillhör den andra gården
Citera
2022-11-01, 09:54
Medlem
Har läst mycket men inte varit med från början, dock läst sammanfattningar. Tycker stämningen i tråden är väldigt schysst jämförelsevis med vissa andra liknande trådar!

Vad vet man om den här yngre kompisen som T letar efter under kvällen. Träffar de varandra? Varför är T orolig? Är T ute själv på lördagskvällen? Hur kommer det sig att vi inte fått mer uppgifter om vad som hänt under kvällen, folk känner ju varandra på en så liten plats. Den ende som jag hört yttra sig är en i personalen som inte ens känner T. Är det vanligt att man som ensam tjej är ute, i en liten stad, utan att ha några vänner att umgås med.

Tycker dessutom att det är väldigt konstigt att T skulle ha varit ovän med MGM sedan länge, dessutom bråkat eller tjafsat under kvällen men ändå skulle hon ha följt med dem hem. Varför? För att reda ut ett bråk? I så fall är det enligt mig ert planerat mord (om T är mördad) och honär lurad/manipulerad/drogad att följa med.

Jag tycker att för mycket vikt läggs vid hur hon kommit ut ur lägenheten, det vet ju troligtvis ingen mer än MGM, medan några bör känna till hur kvällen varit fram till hon lämnade Nöjet.

Kanske framgår detta i tråden men den är så lång att jag omöjligt kan läsa ikapp.
Citera
2022-11-01, 09:55
Medlem
Varför är det så många sprängningar i Vetlanda den senaste tiden? Är någon av dom kopplade till det här försvinnandet?
Citera
2022-11-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Området där Ts kille bor och denna sprängning ägde rum är uppbyggt så att det ör två Stycken innergårdar, varje gård har 4 huslängor runt sig.
Ts pojkvän bor på ena gården, sprängningen var i ett av husen som tillhör den andra gården

Har du fått höra något nytt om den ev anhållna personen från Kvillsfors?
Citera
2022-11-01, 09:58
Medlem
lindblomsgröns avatar
MH 18 år sitter ensam kvar i en liten etta mitt i natten med en död kropp. Starkt gjort av henne.
Citera
2022-11-01, 10:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
På facebook för varje person finns en rubrik OM veta mer, där finns bröderna upptagna som hans bröder.

Nja. du menar Om -> Familj och relationer.

Inte för att det har någon stor betydelse för fallet (just nu) men:

Lahang 25: Bröder, Delshir 23, Shirhat 18.
Delshir 23: Bror, Lahang 25.
Shirhat 18: Bror, Lahang 25.

Lite märkligt att de som bor i samma lägenhet inte uppger att de är bröder med varandra.

Shirhat har gjort ett släktträd på MyHeritage och där finns bara två barn.
Förnamn saknas så man vet inte vilka. Får anta att det ena barnet är han själv.

Det finns sidor där man kan undersöka efternamn. Vad de betyder och var de finns i världen.
Detta efternamn som det stavas finns bara i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in