2022-11-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
https://sverigesradio.se/artikel/sa-lever-de-misstankta-kvinnorna-i-haktet

Enligt denna så bör åklagaren ha nya bevis, för en ny 2 veckors häktning.

Inte alls, räcker med att ”förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid” eller att de väntar svar från NFC etc.
Citera
2022-11-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
De talar om det i klippet som postades för 1-3 sidor sedan.

Oj har missat, får gå tillbaka och kolla👍
Citera
2022-11-01, 15:00
Medlem
Sveppss avatar
Jag tror inte MH har något med det här och göra. Hon ser nog upp till JJ och har blivit ombedd att säga hon och JJ var tillsammans tills TT cyklade hem. Jag tror inte MH var kvar i lägenheten när dunsarna hördes. Anledningen till att hon inte är knäckt är kan vara så enkel som att hon inte har en aning. Hon vill vara god vän, tror inte misstankarna är sanna och någon har bett henne vara alibi.
Citera
2022-11-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Pappan har för en tid sen på jobbet diskuterat hur man bäst gömmer en kropp…

Äh, skärp dig 🤬
Citera
2022-11-01, 15:01
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tror inte dom suttit på samma plats dom dumpat kroppen, därifrån lär dom haft jävligt bråttom, blöta kläder därav imma köper jag.
Nej jag påstod inte att det var i närheten dom dumpat kroppen heller.
Endast att dom pratade ihop sig där.
Kroppen kan ligga var som helst känns det som.
Är dom inte helt IQ-befriade så ligger telefon och kropp på olika platser och i olika väderstreck.
Citera
2022-11-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det är vidrigt!
Sitter du med restriktioner sitter du i din lilla cell 23h per dygn om du inte har förhör.

Du får träffa din försvarare, poliserna som förhör dig, plitarna och en präst.

Efter ett tag i isolering blir du mer eller mindre sjuk i skallen, man börjar prata med sig själv, hör röster som inte finns och det krävs ett riktigt plåtpsyke för att inte bryta ihop, man måste ha rutiner, rutiner och mer rutiner när man allra helst bara vill dra täcket över huvudet och sova tills allt är över.

Sedan luktar det fan ångest och död på häktet, det är inte direkt tyst heller.

Jesus😮
Ja då är det konstigt att de inte snackat än.. men det är klart då är det en biljett till fängelse istället, så antar att de håller käften stängd fortsättningsvis med och hoppas på att ingen hittar kroppen😪
Citera
2022-11-01, 15:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det är vad jag tror. Det baserar jag enbart på att polisen inte sökt iakttagelser av hennes eller någon annan känd bil. Hade dom misstänkt att T körts iväg i någon bil är jag säker på att dom velat ha vittnesuppgifter på vart den rört sig. Det kan ju vara avgörande för att hitta henne.
GW sa att Js bil inte fanns i närområdet. Det tolkar jag som att någon observerat den parkerad på annat ställe.
Citera
2022-11-01, 15:03
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Pirra Dramaten en gammal barnvagn skottkärra en annan cykel än Toves, att sätta ett bylte på och leda till bilen som finns vart den nu finns. En bil bör finnas någonstans eller så finns hon i närområdet fortfarande
De ska alltså ta liket på en pirra eller i en skottkärra genom stan mitt i natten?

Mja, allting är väl möjligt i vild panik osv, men jag har svårt att se att någon bara: ”vi lägger henne i skottkärran, med en filt ovanpå, det kommer absolut inte se suspekt ut, helst inte mitt i natten”

Hur tänkte du med en Dramaten? Det får ju knappast plats ett lik i en Dramaten, eller ingen Dramaten jag sett varje fall.
Citera
2022-11-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Nej jag påstod inte att det var i närheten dom dumpat kroppen heller.
Endast att dom pratade ihop sig där.
Kroppen kan ligga var som helst känns det som.
Är dom inte helt IQ-befriade så ligger telefon och kropp på olika platser och i olika väderstreck.

Tycker dom redan bevisat att dom inte är dumma om man tror att dom är skyldiga, för dom är på god väg att komma undan med det här.
Citera
2022-11-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jesus😮
Ja då är det konstigt att de inte snackat än.. men det är klart då är det en biljett till fängelse istället, så antar att de håller käften stängd fortsättningsvis med och hoppas på att ingen hittar kroppen😪

MH kanske inte vet någonting var inte där, säger bara det som JJ sagt henne att säga
Citera
2022-11-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Hon blev väl erbjuden skjuts när hon befann sig i trapphuset, hon gick väl ändå inte ner och efterfrågade skjuts?

Skulle tro att hon var i trapphuset av en helt annat anledning än att åka till Donken.

Handlar kanske inte så mycket om ”balls” som att man har full jävla panik. ”Få tyst på henne och knackningarna bara, så löser vi det här sen”

Man kanske inte förstår att man kväver personen man sitter på, att det är redigt livsfarligt, man tror att man enbart håller fast personen.

Japp dödligt våld heter det
Citera
2022-11-01, 15:08
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jesus😮
Det här är det knepigaste i hela kråksången..

Två väldigt unga tjejer, som verkar komma från en helt normal bakgrund.

Som levt relativt ”normala” liv, dvs inte två tjejer som varit i kontakt med myndigheter i hela sitt liv..

Dessa sätt i häkte med fulla restriktioner, något som får människor med kriminell livsstil, alltså som suttit både på anstalt och häktade massor med gånger att bryta ihop, att erkänna och skvallra på allt och alla.

Våra restriktioner i häktet ses som ”tortyr” av Amnesty, att då två väldigt unga tjejer kan hålla käften är för mig helt otroligt egentligen.
Det finns absolut ingen sämre grupp människor att göra brottsliga handlingar med annars, alltså unga kvinnor utan tidigare erfarenhet av polis/förhör/att bli anhållen, häktad m.m.
Det är som att be om att det ska skita sig, men inte här…

Vilket är jätte-jätte konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in