2026-09-25, 18:21
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant777
Fast du har bevisbördan (burden of proof)
Citat:
här. Det rimliga är inte att Humbug ska behöva sitta och gå igenom hundratals domar. Det rimliga är att du som hävdar att det åtminstone finns i varje fall 1 dom, kan presentera belägg för det. Du kan skita i din bevisbörda, men då ser du ut som en idiot.

Sedan är det ju faktiskt ren parodi att din expressen artikel använder massor med data ifrån BRÅ, trots att du sågar statistik som jag nämner ifrån BRÅ. Är du lite dum i.... roten? Din egna expressen artikel, pappskalle, undermineras när du sågar BRÅ. Men så långt verkar du inte ha tänkt.
Nej det är det du som har det är du som påstår en massa saker inte stämmer som tex att påtingad sex inte var ett brott innan, och att hörsägen inte kan leda till en fällande dom, det är dock oklart om du vet vad det innebär fortfarande.
Citera
2026-09-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Alltså jag vet faktiskt inte om du faktiskt inte förstår eller om du bara är en otäck fulspelande perosn. Jag tror tyvärr på det senare. Du är en otäck person.
Jag har besvarat ovanstående massor av gånger och jag gör det nu för sista gången.

Jag har aldrig skrivit att ett nej till en sak automatiskt betyder ja till allting annat.
Jag har skrivit att ett nej till en sak inte per automatik behöver betyda nej till allting annat.

Om du har svårt att förstå att det jag skriver är helt skilt från det som du påstår att jag menar så är det ditt problem. Då är det inte någon idé att diskutera med dig. Och om det är så att du bara är ful i ditt sätt att vara så sluta med det annars kommer jag inte heller diskutera något mer med dig.

Om du nu står fast vid att jag har skrivit att om man säger nej till en sak så betyder det att man säger ja till allting annat så vill jag att du visar var jag har skrivit det.
Kan du inte det så är det sista gången jag ser det från dig hoppas jag. Du har upprepat detta minst 50 gånger det börjar bli jävligt tröttsamt och onödigt för tråden.

Återigen ber jag dig att i FUP visa vad tjejen mer har sagt nej till än att följa med hem till honom?

Faktum är att det är precis det du påstår. Du hävdar om och om igen att det är extremt troligt att GM tolkat flertalet avvisade sexuella inviter som ett rimtigt skäl att våldta en 17 årig flicka på toaletten.

Du skriver: "Jag har aldrig skrivit att ett nej till en sak automatiskt betyder ja till allting annat.
Jag har skrivit att ett nej till en sak inte per automatik behöver betyda nej till allting annat."

Semantiskt resonemang. Innebörden i det du skriver är samma sak. Att du ändrar ordfökjden gör ingen skillnad i andemenigen i ditt resonemang.

Har du fått flertalet nej till sex på ett ställe kan du inte anta att personen vill ha sex på annan plats. Speciellt om det är en person du inte känner. Ta ett nej och gå vidare.

Du skriver som slutkläm: "Återigen ber jag dig att i FUP visa vad tjejen mer har sagt nej till än att följa med hem till honom?" Du bevisar min poäng även fast du inte förstår det.
Citera
2026-09-25, 18:28
Medlem
Inspirit81s avatar
[quote=Humbug69|96038209]
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
finns hur mycket som helst är du så oseriös och dåligt insatt att du inte ens följt ett enda rättsfall inom det här, så tänker inte jag utbilda dig.

Sedan är det faktiskt du som påstår du vet bättre än alla de artiklar som postats och alla de advokater som är bland sveriges främsta advokater säger, så det är du som sak upp till bevis lilla flicka.

Så du kan med andra ord inte få fram en enda don.

Du visar också din kognitiva förmåga när du sågar en BRÅ rapport men köper en insändare från en diskjockey som absolut sanning.
snälla du jag tänker inte leta domar och lägga ut här occh utbilda dig du är en korkad kvinnlig fruntimmer utan kognitiva kunskaper så även om jag gjorde det hade du likt du gjort hittills förnekat, eller så är någon inte trovärdig för den ligger uppe på någoin site eller de har en annan hobby, för det är de argumenten du kommit med hittills på sveriges främsta advokater inte är trovärdiga.
Citera
2026-09-25, 18:38
Medlem
Citat:
Nej det är det du som har det är du som påstår en massa saker inte stämmer som tex att påtingad sex inte var ett brott innan, och att hörsägen inte kan leda till en fällande dom, det är dock oklart om du vet vad det innebär fortfarande.

Dina halmgubbar är helt värdelösa och ingen av dem träffar. Jag har aldrig påstått att påtvingat sex inte var ett brott innan? Det är bara skitsnack. Citera det om du kan. Nej, det kan du inte, för du sitter och hittar på saker. Jag har inte uttalat mig något om att hörsägen inte kan leda till fällande dom. Du hittar på.

Du däremot, verkar ju extremt förvirrad, för du har skrivit det här exempelvis:
Citat:
Nej jag håller inte med dig, avsaknad av frivillighet är alltid ett övergrepp och har alltid varit, det var inte det jag tog upp du håller på förvränga orden och dra det jag sa någonannanstans

Du verkar inte ens förstå vad jag menade när jag skrev ''avsaknad av frivillighet'', jag syftade på nya domstolsmål när det gäller våldtäkt efter ''samtyckeslagens'' införande. Förstår du inte ens detta så är du ju inte ens med i matchen för fem öre.

Du är så jävla pantad så det är tamefan sorgligt:
''Den 1 juli 2018 ändrades lagstiftningen när det gäller våldtäkt, så att lagen nu bygger på avsaknad av frivillighet i stället för på förekomst av våld, hot eller att målsäganden befunnit sig i en särskilt utsatt situation – den så kallade ''samtyckeslagen''. Samtidigt infördes ett nytt våldtäktsbrott i lagen: oaktsam våldtäkt. Med oaktsam våldtäkt avses att gärningspersonen inte var medveten om att den andra parten inte ville delta, men insåg eller borde ha insett att det fanns en risk för det.

https://bra.se/download/18.773bb1c7194d8520788136a2/1788937986288/2025_3_Samtyckeslagens%20till%C3%A4mpning%20och%20 konsekvenser.pdf (sida 10)

Citat:
Nej han menar 39% av fallen sedan samtyckeslagen infördes fälls just pgr av detta, ord emot ord, och sedan ett vittne som bara fått en berättelse berättad för sig (hörsägen), Det är inte så svårt förstå det här bara lyssna och läsa finns mer information om det här på nätet, men du kanske inte är så intresserad, och likt hamburgaren bara vill förstå det som är ok med din uppfattning om hur saker ska vara.

Du ignorerar att ''fallen'' även inkluderar friande domar ditt klappmongo. ''Nya fall'' kopplat till 39 % siffran som han pratar om syftar på NYA FÄLLANDE DOMAR.

Du förstår inte ens vad din advokatidol pratar om. Du är för lat för att läsa originalkällorna.

Jo, när Anton säger 39 % så pratar han om ''de fällande domarna'' som har tillkommit efter ''samtyckeslagen'', dvs. de som bygger på avsaknad av frivillighet, med bevisning på nivå 3.

Varför blir du så vilseledd för? Jo, det är för att du är så jävla korkad att du blir lurad av Antons ordval där han säger: ''Leder till fällande dom''.

En slarvig formulering och du trillar ner i fällan för att du är okritiskt lagd.

Pappskallekalle.

Men du är så logiskt handikappad så det finns ingen vits att diskutera med dig.
Senast redigerad av Pellefant777 2026-09-25 kl. 19:29.
Citera
2026-09-25, 18:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
[b]
Please, skriv inte ihop meningar.
Citera
2026-09-25, 18:45
Medlem
Citat:
Jo om det nu är så som du säger, på samma sätt som att dessa tjejer så frekvent drabbas av freeze/fawningtillstånd. Det är ju lika osannolikt.

Är det nu jag ska be dig plocka fram domarna som bevisar att det är 74 tilltalade som har använt sexsomni som sitt försvar?
Det skulle ju faktiskt kunna vara en person t.ex. som anmälts för 30 våldtäkter och använt det som försvar i alla 30 fallen och att det då räknas som 30 fall i statistiken fastän det bara är 1 person.
Du vill ju att man ska plocka fram fall för att bevisa det som jurister, journalister som granskat fall säger. Är det dags att du nu plockar fram dessa fall för att visa att det faktiskt är 74 personer som använt detta som sitt försavar?

Hur frekvent menar du att freezing/fawning är? Och du svarar heller inte på hur du menar att fenomenen uppstår utan anledning. Vad grundar du det påståendet på?

Nej Jocke det är ytterst få som påstår det du påstår. Att du inte förstår skillnaden på muntlig bevisning och stödbevisning gör att du drar felaktiga slutsatser från BRÅs rapport.

Nu är jag ingen expert inom medicin/psykologi. Men jag som lekman kan nästan garantera att freezing/fawning är väsentligt mer frekvent förekommande.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4957198/
Citera
2026-09-25, 19:02
Medlem
Citat:
Du anser ju att en person ska ta ansvar för vad en annan person varit med om tidigare i sitt liv som man alltså själv inte har något att göra med. Så till den milda grad att man får avtjäna 3 år i fängelse, högt skadestånd samt ett stigma som sitter i kanske resten av livet.

Att du inte är beredd att diskutera din ståndpunkt i detta förstår jag eftersom det är en helt sjuk inställning/ståndpunkt.

Återigen herr Guzman, hur menar du att någon hamnar i ett freeze/fawning tillstånd helt utan anledning? Tilltalad har alltså inte gjort något över huvud taget menar du?

Frågan är om det en finns ett enda fall på de premisser du hävdar.
Citera
2026-09-25, 20:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Återigen herr Guzman, hur menar du att någon hamnar i ett freeze/fawning tillstånd helt utan anledning? Tilltalad har alltså inte gjort något över huvud taget menar du?

Frågan är om det en finns ett enda fall på de premisser du hävdar.
Tilltalad bara råkar gå förbi och helt utan anledning hamnar en kvinna i freeze. Vips får tilltalad tre års fängelse.
Citera
2026-09-25, 20:39
Medlem
Citat:
Dina halmgubbar är helt värdelösa och ingen av dem träffar. Jag har aldrig påstått att påtvingat sex inte var ett brott innan? Det är bara skitsnack. Citera det om du kan. Nej, det kan du inte, för du sitter och hittar på saker. Jag har inte uttalat mig något om att hörsägen inte kan leda till fällande dom. Du hittar på.

Du däremot, verkar ju extremt förvirrad, för du har skrivit det här exempelvis:

Du verkar inte ens förstå vad jag menade när jag skrev ''avsaknad av frivillighet'', jag syftade på nya domstolsmål när det gäller våldtäkt efter ''samtyckeslagens'' införande. Förstår du inte ens detta så är du ju inte ens med i matchen för fem öre.

Du är så jävla pantad så det är tamefan sorgligt:
''Den 1 juli 2018 ändrades lagstiftningen när det gäller våldtäkt, så att lagen nu bygger på avsaknad av frivillighet i stället för på förekomst av våld, hot eller att målsäganden befunnit sig i en särskilt utsatt situation – den så kallade ''samtyckeslagen''. Samtidigt infördes ett nytt våldtäktsbrott i lagen: oaktsam våldtäkt. Med oaktsam våldtäkt avses att gärningspersonen inte var medveten om att den andra parten inte ville delta, men insåg eller borde ha insett att det fanns en risk för det.

https://bra.se/download/18.773bb1c7194d8520788136a2/1788937986288/2025_3_Samtyckeslagens%20till%C3%A4mpning%20och%20 konsekvenser.pdf (sida 10)

Du ignorerar att ''fallen'' även inkluderar friande domar ditt klappmongo. ''Nya fall'' kopplat till 39 % siffran som han pratar om syftar på NYA FÄLLANDE DOMAR.

Du förstår inte ens vad din advokatidol pratar om. Du är för lat för att läsa originalkällorna.

Jo, när Anton säger 39 % så pratar han om ''de fällande domarna'' som har tillkommit efter ''samtyckeslagen'', dvs. de som bygger på avsaknad av frivillighet, med bevisning på nivå 3.

Varför blir du så vilseledd för? Jo, det är för att du är så jävla korkad att du blir lurad av Antons ordval där han säger: ''Leder till fällande dom''.

En slarvig formulering och du trillar ner i fällan för att du är okritiskt lagd.

Pappskallekalle.

Men du är så logiskt handikappad så det finns ingen vits att diskutera med dig.

Och att de talar hundratals domar gällande samtyckeslagen. I verkligheten handlar det om 140 domar gällande oaktsam våldtäkt från lagens inträde fram till slutet av 2025.
Citera
2026-09-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Tilltalad bara råkar gå förbi och helt utan anledning hamnar en kvinna i freeze. Vips får tilltalad tre års fängelse.

Uppenbarligen ligger det till så enligt vissa.

Och andra är övertgade om att enhörningar finns.
Citera
2026-09-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Och att de talar hundratals domar gällande samtyckeslagen. I verkligheten handlar det om 140 domar gällande oaktsam våldtäkt från lagens inträde fram till slutet av 2025.

Intressant. Den där Inspirit är det något fel på eller så är han bara intellektuellt ohederlig. När man envisas med att ha rätt fast originalkällorna motbevisar en, då är det något fel.
Citera
2026-09-25, 21:01
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Intressant. Den där Inspirit är det något fel på eller så är han bara intellektuellt ohederlig. När man envisas med att ha rätt fast originalkällorna motbevisar en, då är det något fel.
Japp,det är något fel när man enbart är ute efter att störa diskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in