Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Nej det är det du som har det är du som påstår en massa saker inte stämmer som tex att påtingad sex inte var ett brott innan, och att hörsägen inte kan leda till en fällande dom, det är dock oklart om du vet vad det innebär fortfarande.
Dina halmgubbar är helt värdelösa och ingen av dem träffar. Jag har aldrig påstått att påtvingat sex inte var ett brott innan? Det är bara skitsnack. Citera det om du kan. Nej, det kan du inte, för du sitter och hittar på saker. Jag har inte uttalat mig något om att hörsägen inte kan leda till fällande dom. Du hittar på.
Du däremot, verkar ju extremt förvirrad, för du har skrivit det här exempelvis:
Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Nej jag håller inte med dig, avsaknad av frivillighet är alltid ett övergrepp och har alltid varit, det var inte det jag tog upp du håller på förvränga orden och dra det jag sa någonannanstans
Du verkar inte ens förstå vad jag menade när jag skrev ''avsaknad av frivillighet'', jag syftade på nya domstolsmål när det gäller våldtäkt efter ''samtyckeslagens'' införande. Förstår du inte ens detta så är du ju inte ens med i matchen för fem öre.
Du är så jävla pantad så det är tamefan sorgligt:
''Den 1 juli 2018 ändrades lagstiftningen när det gäller våldtäkt, så att lagen nu bygger på avsaknad av frivillighet i stället för på förekomst av våld, hot eller att målsäganden befunnit sig i en särskilt utsatt situation – den så kallade ''samtyckeslagen''. Samtidigt infördes ett nytt våldtäktsbrott i lagen: oaktsam våldtäkt. Med oaktsam våldtäkt avses att gärningspersonen inte var medveten om att den andra parten inte ville delta, men insåg eller borde ha insett att det fanns en risk för det.
https://bra.se/download/18.773bb1c7194d8520788136a2/1788937986288/2025_3_Samtyckeslagens%20till%C3%A4mpning%20och%20 konsekvenser.pdf (
sida 10)
Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Nej han menar 39% av fallen sedan samtyckeslagen infördes fälls just pgr av detta, ord emot ord, och sedan ett vittne som bara fått en berättelse berättad för sig (hörsägen), Det är inte så svårt förstå det här bara lyssna och läsa finns mer information om det här på nätet, men du kanske inte är så intresserad, och likt hamburgaren bara vill förstå det som är ok med din uppfattning om hur saker ska vara.
Du ignorerar att ''fallen'' även inkluderar friande domar ditt klappmongo. ''Nya fall'' kopplat till 39 % siffran som han pratar om syftar på NYA FÄLLANDE DOMAR.
Du förstår inte ens vad din advokatidol pratar om. Du är för lat för att läsa originalkällorna.
Jo, när Anton säger 39 % så pratar han om ''de fällande domarna'' som har tillkommit efter ''samtyckeslagen'', dvs. de som bygger på avsaknad av frivillighet, med bevisning på nivå 3.
Varför blir du så vilseledd för? Jo, det är för att du är så jävla korkad att du blir lurad av Antons ordval där han säger:
''Leder till fällande dom''.
En slarvig formulering och du trillar ner i fällan för att du är okritiskt lagd.
Pappskallekalle.
Men du är så logiskt handikappad så det finns ingen vits att diskutera med dig.