Citat:
Jag ser ingen comeback alls ifrån din sida. Givetvis kommer jag rätta dig om det är påkallat.
Det vet jag väl? Det är därför jag skrev 513 och inte 518 som du gjorde haha. Du försöker nu ta min kritik och få det att se ut som att du upplyser mig. Hur oärlig får man bli?
Du gillar bara att diskutera när du kommer undan med att säga en massa dumheter. Det är inte lika roligt längre när ''big dog'' dyker upp.
Det man kan se i studien är att många kvinnor inte hade skyddat sig ordentligt och själviska skäl var rätt vanliga i enkätundersökningen.
Det du gör är att faktiskt ''fly'' ifrån det du har sagt.
Jag har fortfarande inte fått något svar så jag tar det igen:
Vissa män skulle kunna säga: En icke-försumbar andel av dessa 440 män ville behålla barnet men män har lågt inflytande över kvinnor så det gick inte att undvika abort. Det är oerhört svårt att påverka gravida kvinnor.
Varför är ditt resonemang mer troligt än detta resonemang?
Det vet jag väl? Det är därför jag skrev 513 och inte 518 som du gjorde haha. Du försöker nu ta min kritik och få det att se ut som att du upplyser mig. Hur oärlig får man bli?
Du gillar bara att diskutera när du kommer undan med att säga en massa dumheter. Det är inte lika roligt längre när ''big dog'' dyker upp.
Det man kan se i studien är att många kvinnor inte hade skyddat sig ordentligt och själviska skäl var rätt vanliga i enkätundersökningen.
Det du gör är att faktiskt ''fly'' ifrån det du har sagt.
Jag har fortfarande inte fått något svar så jag tar det igen:
Vissa män skulle kunna säga: En icke-försumbar andel av dessa 440 män ville behålla barnet men män har lågt inflytande över kvinnor så det gick inte att undvika abort. Det är oerhört svårt att påverka gravida kvinnor.
Varför är ditt resonemang mer troligt än detta resonemang?
I studien ingår det 518 informanter. Alla 518 informanter har inte svarat på samtliga frågor. 513 av 518 har svarat på orsaken till aborten. 515 av 518 svarade på frågan vilken relation de hade till den de pratat med inför abortbeslutet. 510 av 518 har svarat kring vilket p-metod de använt det senaste året. Och så vidare. Men faktum kvarstår: 518 informanter har besvarat frågeformuläret. Men vissa har hoppat vissa frågor.
Det är du som nu skriver dumheter. Läs studien.
Jag ser dig mer som en dryg person som mer gillar att racka ner på andra i tron att du vet bättre. Ingen "big dog" precis. utan snarare en ettrig liten "dog".
Vad är det för själviskt med abort? Vad är det för själviskt med att tex. vilja ha jobb och kunna försörja sitt barn, innan man får barn? vad är det för själviskt med att känna at man är för ung? Graviditeten var oönskad. Ett barn har rätt att födas önskad och älskad till en familj som förmår att ta hand om barnet.
En gravid kvinna är som sagt lätt att påverka till att vilja föda barnet hon bär på. Så hade männen velat att deras kvinnor skulle föda avkomman, hade det varit en lätt match. Som jag redan skrivit flera gånger.