2023-11-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Att kalla någon för hora är att förolämpa någon.
Att hata någon betyder ungefär att avsky någon.
Man kan förolämpa någon utan att avsky personen.

Nej det är att förolämpa via att nedvärdera just kvinnlig sexualitet, fattar du fasen inte detta?

Att aktiv nedvärdera en grupp av människor...via att "förolämpa" deras grupptillhörighet är hat.
vänligen fasen skilj på hat på gruppnivå, vilket är vad som diskuteras här och att hata en individ pga X eller Y.

Varför skulle du vilja förolämpa någon om inte för att just uttrycka en form av avsky?

Du kanske springer omring och förolämpar folk du gillar? i nån sort av twistad ironi?

Citera
2023-11-25, 22:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det är att förolämpa via att nedvärdera just kvinnlig sexualitet, fattar du fasen inte detta?

Att aktiv nedvärdera en grupp av människor...via att "förolämpa" deras grupptillhörighet är hat.
vänligen fasen skilj på hat på gruppnivå, vilket är vad som diskuteras här och att hata en individ pga X eller Y.

Varför skulle du vilja förolämpa någon om inte för att just uttrycka en form av avsky?

Du kanske springer omring och förolämpar folk du gillar? i nån sort av twistad ironi?

Hat är en känsla. Att förolämpa någon är en handling.

Att bli "utsatt för hat" är ett modernt nyspråkligt hittepåbegrepp.

Självklart har jag förolämpat folk jag tycker om. När jag varit arg till exempel.
Citera
2023-11-26, 03:30
Medlem
Citat:

Självklart har jag förolämpat folk jag tycker om. När jag varit arg till exempel.

Självklart har du rätt.

Att kalla nån för hora är heller inte hat. Punkt.

Jag kan inte fatta att folk (män) tillåter dessa feministstollar göra dessa uppenbart utstuderade definitionstraverseringar. Håll ALLTID på definitioner in en diskussion. Märker ni att det börjas vävas in stolligheter så ska ni ALLTID markera och betona definitioner innan ni går vidare.
Citera
2023-11-26, 03:37
Medlem
Citat:

Nej, du snackar goja. Att kalla någon för hora är INTE hat per definition, och framförallt bestämmer inte DU (eller dina systrar) om det ÄR av hat. Det vet bara den som uttrycker ordet.

Du / feminazis har inget mandat att bestämma andras tankar och åsikter.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2023-11-26 kl. 03:39.
Citera
2023-11-26, 08:19
Medlem
Citat:

Var nazisternas hat mot judar en "känsla" ?
Och koncentrationslägren ett "hittepå"?
Likaså får svenska lag hets mot folkgrupp....? något som svenska politker "hittat på" kring ett "hittepåbegrepp"?
eller feminism, en ideologi som handlar om något "hittepå"?
antirasism....jobbar alltså mot något de "hittat på"

Verkligen? har du någonsin kallat din mamma eller syster för "hora"??
Och berätta igen, varför ska kvinnor man är arg på kallas just för hora? ett ord som alltså nedvärderar/ skambelägger just kvinnlig sexualitet?
Citera
2023-11-26, 08:57
Medlem
Citat:
Likaså får svenska lag hets mot folkgrupp....? något som svenska politker "hittat på" kring ett "hittepåbegrepp"?

Och berätta igen, varför ska kvinnor man är arg på kallas just för hora? ett ord som alltså nedvärderar/ skambelägger just kvinnlig sexualitet?

Varför? Ska? Det finns vare sig varför eller ska. Ni feminazis har inte på någon sätt mandat att bestämma de ord andra får yppa, åsikter andra får hålla eller ha tolkningsföreträde till andras yppande av desamma. Andras känslor är väl för fasen inte din rätt att bestämma!! Vansinne.

Om jag som en 60 årig man ser en prostituerad och kallar henne hora är det alltså en uttryck för 'hat' från min sida??? Är det också ett sätt för mig att skambelägga hennes 'sexualitet' när hon horar ut sig till sina kunder??!?? Jag trodde du som feminazist hävdade att all prostitution var övergrepp och inte på något sätt var relaterat till kvinnans sexualitet? Du är fanimej över hela kartan med dina hycklerier.

..sen så jämförelsen med judehat, HMF och andra stolligheter... Ser du inte ens parallellerna till ditt / ert egna galna totalitära beteende?

Feminism = Fascism
Citera
2023-11-26, 09:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law

Självklart är judehat en känsla. Att bygga koncentrationsläger och systematiskt mörda människor är en handling, som vi kallar för folkmord. Man kan hata judar utan att mörda dem och man kan mörda judar utan att hata dem.

Vi har varken tankebrott eller känslobrott i Sverige, du blir dömd efter dina handlingar, resten är projektioner.

Skällsordet hora med alla dess varianter har använts genom alla tider som en förolämpning just för att kvinnor tar illa upp av det, motsvarande skällsord för män finns inte i, för män tar inte åt sig av det. Där fungerar ord som fjolla eller bög bättre.
Citera
2023-11-26, 09:58
Medlem
Citat:

Självklart är judehat en känsla. Att bygga koncentrationsläger och systematiskt mörda människor är en handling, som vi kallar för folkmord. Man kan hata judar utan att mörda dem och man kan mörda judar utan att hata dem.

Vi har varken tankebrott eller känslobrott i Sverige, du blir dömd efter dina handlingar, resten är projektioner.

Skällsordet hora med alla dess varianter har använts genom alla tider som en förolämpning just för att kvinnor tar illa upp av det, motsvarande skällsord för män finns inte i, för män tar inte åt sig av det. Där fungerar ord som fjolla eller bög bättre.

Och varför använder man skällsord?
Gör man det för att man gillar en person?
Eller gör man det för att man vill en person illa?

Fundera lite på det.

Och att kvinnor tar illa vid sig av att bli kallade för "hora", är ju just för att det genom alla tider har funnits en kontroll över kvinnor och deras sexualitet. "Hora" hade inte varit en förolämpande term om kvinnors kroppar och sexualitet aldrig hade blivit kontrollerade på detta sätt. Då hade ordet "hora" varit lika neutralt för kvinnor att bli kallade för, som det för män att bli kallade "Hora".

Abortmotstånd är också det ett sätt att kontrollera kvinnors kroppar och kvinnors sexualitet. Iaf. den sortens abortmotstånd som enkom rör sig om att vara mot själva aborten, men sedan ändå skita i hur det går för avkomman när den väl är född.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-11-26 kl. 10:02.
Citera
2023-11-26, 10:40
Medlem
Citat:

Snälla du....rasism, könshat, homofobi är alla ex på olika varianter av hat mot grupp. "hat" används även i denna kontext som det används när du ex hatar att din granne spelar hög musik.

"Hatet är en intensivt negativ emotionell respons. Den kan vara riktad mot en viss person, grupp av personer, ting eller idéer."

"I det allmänna samtalet används ett antal olika sammansatta ord som försöker förklara speciella varianter eller avsändare/mottagare av systematiserat hat. Runt feminismen och diskussionen kring könsroller används ibland begreppen kvinnohat[8] (betydelse: 'mäns hat mot kvinnor'; misogyni) respektive manshat (misandri; hat mot män). Detta språkbruk anses ha blivit vanligare under 2010-talet.[9]

Ordet rashat kopplas ofta samman med rasistiska miljöer och separatistiska tillmälen mot icke-vita personer, och historiskt har detta förknippats med rasmotsättningar i bland annat USA. Ordet finns i svenskan sedan 1885 "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hat

Om du inte har greppat ordet hats olika varianter språkligt så well.....gå om grundskolan kanske?

nedvärderande epitet skapas i samhällen i akt och mening att skambelägga vissa grupper eller beteenden.

I fallet alla dessa nedvärderande epitet som rör just kvinnlig sexualitet eller det kvinnliga könsorganet,
är i akt och mening att skambelägga just kvinnlig sexualitet. Grundläggande fenomen i patriarkat att män anses äga och ha rätt kontrollera kvinnor och deras sexualitet.

vad tror du kom först? aktivt skambeläggande , i en religion ex. av en grupps fullständigt naturliga beteende (ha sex) eller att densamma grupp börjar skämmas för att de beter sig fullständigt naturligt och identiskt likadant som andra vuxna i samhället?

Grundskola för dig tack.
Citera
2023-12-01, 04:06
Medlem
Citat:
Snälla du....rasism, könshat, homofobi är alla ex på olika varianter av hat mot grupp. "hat" används även i denna kontext som det används när du ex hatar att din granne spelar hög musik.

"Hatet är en intensivt negativ emotionell respons. Den kan vara riktad mot en viss person, grupp av personer, ting eller idéer."

"I det allmänna samtalet används ett antal olika sammansatta ord som försöker förklara speciella varianter eller avsändare/mottagare av systematiserat hat. Runt feminismen och diskussionen kring könsroller används ibland begreppen kvinnohat[8] (betydelse: 'mäns hat mot kvinnor'; misogyni) respektive manshat (misandri; hat mot män). Detta språkbruk anses ha blivit vanligare under 2010-talet.[9]

Ordet rashat kopplas ofta samman med rasistiska miljöer och separatistiska tillmälen mot icke-vita personer, och historiskt har detta förknippats med rasmotsättningar i bland annat USA. Ordet finns i svenskan sedan 1885 "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hat

Om du inte har greppat ordet hats olika varianter språkligt så well.....gå om grundskolan kanske?

nedvärderande epitet skapas i samhällen i akt och mening att skambelägga vissa grupper eller beteenden.

I fallet alla dessa nedvärderande epitet som rör just kvinnlig sexualitet eller det kvinnliga könsorganet,
är i akt och mening att skambelägga just kvinnlig sexualitet. Grundläggande fenomen i patriarkat att män anses äga och ha rätt kontrollera kvinnor och deras sexualitet.

vad tror du kom först? aktivt skambeläggande , i en religion ex. av en grupps fullständigt naturliga beteende (ha sex) eller att densamma grupp börjar skämmas för att de beter sig fullständigt naturligt och identiskt likadant som andra vuxna i samhället?

Grundskola för dig tack.

Så nu är (homo)fobi = hat?

Vi gick från att fobi, som betyder 'rädsla', 'äckelkänsla' o.s.v. till att det nu betyder 'hat'?

Så någon som ser två gubbar ha sex och tycker det är äckligt också hatar dem per automatik?

JAG tycker det är äckligt att de två gubbar ha sex och jag undviker helt att bemöta den tanken, bilden eller då 'upplevelsen'. Hatar jag då?

Nädu, din lilla fascist. Håll dig till ordens definitioner.
Citera
2024-01-11, 22:03
Medlem
WordWarriors avatar
Barnlösa kvinnor är de främsta förespråkarna av aborter - varför?

Mitt intryck är att de mest högljudda abortförespråkarna själva är barnlösa. Vad kan detta beror på? Är de avundsjuka på lyckliga barnfamiljer, och vill hämnas på andra kvinnor genom att få dem att abortera bort sina foster? Saknar de empati med barn? Är det någon annan märklig psykologisk reaktion i linje med kognitiv dissonans? Det är helt klart dunkla krafter i rörelse här.

Vad är era åsikter om detta? Ordet är fritt!
Senast redigerad av WordWarrior 2024-01-11 kl. 22:16.
Citera
2024-01-11, 22:11
Medlem
Jag misstror dig inte, men det minsta du kan åstadkomma om du vill fälla den rubriken är väl att citera en rimlig vetenskaplig källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in