Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
a) Varför skulle jag hellre vilja flytta till Saudiarabien än att bo i Sverige och ta ansvar för mitt eget land? Vilken dålig idé!
b) Varför skulle Saudiarabien ta emot mig i sitt land, jag som är lutheran, demokrat, för en rimlig jämställdhet och har ett helt annat kulturmönster än vad de har där? Har Du frågat saudierna vad de tycker?
Det visar sig efter hand att vår lagstiftning i många stycken saknar en moralisk botten, vilket delvis förklarar de problem som Sverige har nuförtiden. Så går det när man låter Carl Lidbom et consortes sköta lagstiftningen. Tvi vale!
a) av det skäl jag angav, SA är exempel på ett land med din moral. vill du leva i ett samhälle som styrs helt av din moral så är SA alltså ett lämpligt land att bosätta sig i.
b) nä, du kan ju självklart inte förvänta dig att SA ska ta emot dig som en jämlike, är ju inte så din moral fungerar , eller hur? Utan du kommer ju accepteras som en andra klassens medborgare, en "sämre värd"
människa som de äkta saudiaraberna har rätt att behandla som skit, är ju helt enligt din egen moral och tankesätt. Så varför gnälla på det plötsligt? Är ju precis så du vill ha det.