Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Är det din avgränsare? Huruvida kvinnan måste bekosta aborten själv eller ej?
Förstår jag dig rätt så bör kvinnan abortera om mannen bekostar det?
Antligen inte. Men du tar upp det som du hittat guld. Rätt pinsamt.
Men för argumentationens skull. Ett barn som föds utan samtycke borde hamna helt i moderns ansvar.
Inget bidrag från fadern.
Fadern står givetvis kvar som fader så barnet kan få relation till honom senare i livet.
Men moder får stå för allt. Om hon inte grejar att ge vettig uppfostran och levnad så bör man först kolla om fadern är intresserad, sedan till barnets farföräldrar, sedan till moderns föräldrar. Sedan blir det adoption till ny familj.
Du läser ju som en kratta. Den jag skrev till ansåg att kvinnan skulle bekosta hela aborten själv. Och då skrev jag att mannen och kvinnan skulle
dela på kostanden om nu inte staten ska betala något.
Hitta guld? Skojar du? Det den skribenten skrev var ju samma gamla dynga som vanligt. Och mina svar blev samma sletna som vanligt. Slitna jeans, snarare än guld. Som sagt: du läser som en kratta.
Låter som en helt sjuk ide´ från din sida. Barnet ska alltså inte ha några rättigheter från sin pappa. Men om mamman visar sig olämplig så ska han och
hans föräldrar ändå på något magiskt sätt ha första tjing på att ta över fostran av barnet. Medans barnet som bott hos sin mamma, givetvis har en relation främst till sina morföräldrar, eventuella mostrar och morbröder och deras äkta hälfter. Vill pappan inte ha med barnet att göra, så får han snällt betala för barnet iaf.
För barnets skull. Och visar sig mamman olämplig som förälder så är det väl förr henens föräldrar, eller systrar och bröder som bör kollas upp om de kan vara lämpliga hem för barnet,
dessa har ju en relation till barnet.
Din sjuka ide´ skiter ju i barnet helt. Och bryr sig bara om mannen, som först skiter i barnet. men som sedan rycker bort barnet från dess trygga anknytningspersoner om barnets mamma visar sig vara olämplig. Sjukt.