2023-05-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä så omfattas en man av kvinnoklinikens uppdrag?
Vad har det med barnadråp att göra? (och försök nu att formulera det på ett sätt som inte är anpassat för din vårdkontakt inom psykatrin)
Citera
2023-05-13, 15:53
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vad har det med barnadråp att göra? (och försök nu att formulera det på ett sätt som inte är anpassat för din vårdkontakt inom psykatrin)
Det har att göra med att män som föder barn är institutionellt förtrycka.
Citera
2023-05-13, 15:56
Medlem
Citat:
Det har att göra med att män som föder barn är institutionellt förtrycka.

Är de, kan du peka på det lagrum som omfattas?
jag kan läsa lagen, men dina upplevelser är minst sagt bortom min förmåga (postmodernism är ett mysterium för.... alla...)
Citera
2023-05-13, 16:08
Citat:
Är de, kan du peka på det lagrum som omfattas?
jag kan läsa lagen, men dina upplevelser är minst sagt bortom min förmåga (postmodernism är ett mysterium för.... alla...)
Vill du nu i din postmoderna anda mena att barnafödande män i något rättighetshänseende jämställs med barnafödande kvinnor?
Citera
2023-05-13, 16:44
Medlem
Citat:
Vill du nu i din postmoderna anda mena att barnafödande män i något rättighetshänseende jämställs med barnafödande kvinnor?

Jag är inte ens med på vad du svamlar om, förmodligen har din vårdkontakt mycket bättre koll.
Citera
2023-05-13, 16:46
Citat:
Jag är inte ens med på vad du svamlar om, förmodligen har din vårdkontakt mycket bättre koll.
Det är ju det du gnäller över att barnafödande män inte går under samma regler som barnafödande kvinnor.

Det är ju det som är det institutionella förtrycket.
Citera
2023-05-13, 16:52
Medlem
Citat:
Det är ju det du gnäller över att barnafödande män inte går under samma regler som barnafödande kvinnor.
Nej. det är vad du gnäller om.

Om du läser lagen så går det att , om vi bortser ifrån formuleringen kvinna / hon , hade den fungerat även för en man att komma undan med ett lindrigare straff.

så problemet är inte det, utan tycks snarare vara någon psykiotisk "femenistmoment" kring någon känsla du kräker ur dig.

Citat:
Det är ju det som är det institutionella förtrycket.
Ja det är fel att kvinna kan mörda sin bebis efter att bebisen har fötts och dömmas på andra premisser än män.

Och om det är lagstiftat på det sättet så är det institutionaliserat.
Senast redigerad av slö 2023-05-13 kl. 16:55.
Citera
2023-05-13, 17:07
Citat:
Nej. det är vad du gnäller om.

Om du läser lagen så går det att , om vi bortser ifrån formuleringen kvinna / hon , hade den fungerat även för en man att komma undan med ett lindrigare straff.

så problemet är inte det, utan tycks snarare vara någon psykiotisk "femenistmoment" kring någon känsla du kräker ur dig.

Ja det är fel att kvinna kan mörda sin bebis efter att bebisen har fötts och dömmas på andra premisser än män.

Och om det är lagstiftat på det sättet så är det institutionaliserat.
Ja, jag säger ju det. Naturligtvis måste paragrafen gå att använda även om det är en man som fött barnet trots att det står kvinna.

Ungefär som en gravid man självklart måste ha rätt att föda på kvinnokliniken trots att deras uppdrag är att förlösa kvinnor.
Citera
2023-05-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ja, jag säger ju det. Naturligtvis måste paragrafen gå att använda även om det är en man som fött barnet.

Ja, det hade gått utmärkt tack vara ordet eller.

lagen ger kvinnan möjlighet att mörda bebisen vid födsel (som en sen abort...) oavsett om hon är i svårt trångmål eller bara upplver sig vara i svårt trångmål

Citat:
Dödar kvinna sitt barn vid födelsen

Citat:
eller

Citat:
eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål,

Citat:
dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

Så det där härjandet om män som föder bebisar är ovidkommande och något pysksjuk övning du borde ta med din vårdkontakt.

Hade du läst domarna så hade du ju haft mer en din sjukdom och fantasi att bidra med, nu är det ju bara det....
Citera
2023-05-13, 17:23
Citat:
Ja, det hade gått utmärkt tack vara ordet eller.

lagen ger kvinnan möjlighet att mörda bebisen vid födsel (som en sen abort...) oavsett om hon är i svårt trångmål eller bara upplver sig vara i svårt trångmål

Så det där härjandet om män som föder bebisar är ovidkommande och något pysksjuk övning du borde ta med din vårdkontakt.

Hade du läst domarna så hade du ju haft mer en din sjukdom och fantasi att bidra med, nu är det ju bara det....
Har man inte fött ett barn kan man inte dömas enligt en lag som gäller såna som fött barn. Det är ju som sagt för att det inte framgår att lagen även gäller män som fött barn som du känner dig förtryckt.
Senast redigerad av Ipsi 2023-05-13 kl. 17:26.
Citera
2023-05-13, 18:17
Medlem
Citat:
Har man inte fött ett barn kan man inte dömas enligt en lag som gäller såna som fött barn. Det är ju som sagt för att det inte framgår att lagen även gäller män som fött barn som du känner dig förtryckt.

jag känner mig inte förtryckt, är ju emot abort.

lagen avser kvinnor, inte män som pga av nedkomsten ska få ett mildare straff när de mördar bebisen utan för att kvinnor ska kunna strypa sin bebis i anslutning till födseln, eller senare under svårt trångmål eller upprivet sinnestillstånd.

du får skilja på vad lagen säger, och på din psykiska sjukdom och fantasi.
Citera
2023-05-13, 18:49
Citat:
jag känner mig inte förtryckt, är ju emot abort.

lagen avser kvinnor, inte män som pga av nedkomsten ska få ett mildare straff när de mördar bebisen utan för att kvinnor ska kunna strypa sin bebis i anslutning till födseln, eller senare under svårt trångmål eller upprivet sinnestillstånd.

du får skilja på vad lagen säger, och på din psykiska sjukdom och fantasi.
Ja precis, den gäller kvinnor som fött ett barn och inte män som fött ett barn. Den förtrycker barnafödande män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in