Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag minns vad jag skrev.
Uppenbarligen inte, och inte heller kunde du greppa det moralfilosofiska motargument jag presenterade för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Och at jag skrev hur jag skulle känna. Hur jag skulle känna är inte samma sak som att andra skulle göra det.
Bara några sidor bak i tråden argumenterade du för abort med argumenten "jag känner så" och "andra känner så".
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Men jag skrev det för att få dig att vakna upp ur ditt lull-lull kring att "bara man lever så är man lycklig". Så är det givetvis inte.
Nu ljuger du. Du kan inte hitta ett enda inlägg där jag påstår att bara man är vid liv så är man lycklig. Det jag däremot vänt mig mot är ditt resonemang om att det är bättre att minimera lidande genom att döda personen innan lidandet ens hunnit uppstå. Två helt skilda saker. Vad är den logiska slutsatsen av ett sådant resonemang? Vilket vore det ultimata sättet att minimera lidande på? Att döda alla människor så smärtfritt som möjligt. Inga människor, inget mänskligt lidande.
Dina prioriteringar här är dessutom helt skeva vilket är uppenbart i princip omedelbart. Det går inte att prioritera lycka före liv, då liv först måste existera för att lycka ens ska vara möjligt. Vi kanske borde döda deprimerade människor också för deras eget bästa? Det hade ju minimerat deras lidande. Ja, just det, ja,
alla människor lider, att lida är en naturlig del av livet - bäst vi dödar alla människor.
Det genomförs dessutom nästan fyrtiotusen aborter per år i Sverige, och här sitter du och försöker rättfärdiga det genom att antyda att dessa fyrtiotusen barn skulle ha blivit misshandlade, våldtagna och vem vet vad mer du fantiserar om om man inte hade dödat barnen.