2023-09-01, 14:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Man köper en kropp att onanera i/ha sex med.

Du fattar en aning trögt.

Och DÄR har vi nått ideologins tegelvägg och diskussionen är över.

Jag vet att du är intelligent nog att se motsättningarna i dina egna argument, och du sitter fast. Ingen språklig kreativitet kan hjälpa dig längre, och långt bak i medvetandet bakom en väl stängd dörr så viskar en röst som säger att kanske, kanske det är så att Jenny har fel..

Men den dörren är alldeles för läskig att öppna så du faller tillbaka på upprepningar.

"man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp".
Citera
2023-09-01, 14:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Och DÄR har vi nått ideologins tegelvägg och diskussionen är över.

Jag vet att du är intelligent nog att se motsättningarna i dina egna argument, och du sitter fast. Ingen språklig kreativitet kan hjälpa dig längre, och långt bak i medvetandet bakom en väl stängd dörr så viskar en röst som säger att kanske, kanske det är så att Jenny har fel..

Men den dörren är alldeles för läskig att öppna så du faller tillbaka på upprepningar.

"man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp, man köper en kropp".

Gött, äntligen fattade du. Man köper kroppar/kroppsöppningar att onanera i.

Jag kan inte hjälpa dig att se verkligheten för vad den är.
Citera
2023-09-01, 14:45
Medlem
Citat:
Jag tycker också att svensk abortlagstiftning verkar rimlig, men det är fascinerande att den motiveras med argument som i andra frågor förkastas.

Din liknelse mellan prostitution och häleri är märklig. Stöldgods går att bevisa att det är stulet. Hur ska man bevisa att personen som sålde sex till dig mådde dåligt? Räcker det med att hon säger det till polisen? En bättre liknelse vore en frisör eller någon av alla de asiater som jobbar på nagelsalonger. Hur ska man verifiera att de mår bra innan man köper sin manikyr?

Förklara gärna hur den humanistiska verifikationsprocessen går till.

Abort påverkar dock inga andra än kvinnan, fostret, den som utför aborten och möjligtvis mannen som gjort kvinnan gravid. Och i detta får man nog se kvinnas och mannens liv som viktigast. De är levande födda människor. Så. Känner sig kvinnan/paret sig nödgade till abort, så ska denna givetvis ske lagligt, reglerat och säkert. Svensk abortlagstiftning är bra. Men abort är väldigt mycket en privat angelägenhet för mannen och kvinnan och den som utför aborten.

Narkotika påverkar hela samhället.
Prostitution kan påverka hela den prostituerades familj/kunder/kundernas eventuella familjer.
Så det är klart att man där är mer restriktiv, i de frågorna.

Citera
2023-09-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
En sak som jag märkt är att män som snackar om fria aborter samtidigt kan säga något som kallas kvinnohat.
Syftet är att du ska få knulla utan att bli pappa mot din egna vilja?
Inte att du stödjer väldigt mycket kvinnorna?

Jo, jag stödjer kvinnorna (och deras män och deras eventuella barn och deras eventuella familjer).
Jag vill inte att kvinnor ska dö/skadas av en osäker abort, när sjukvården faktisk kan göra aborten på ett säkert och bra sätt.

Mina åsikter är mina åsikter, som vilar på humanistisk bas. Jag lever i övrigt i celibat sedan många år tillbaka. Så nej: jag har inget personligt att "tjäna" på min åsikt. Jag har den för att jag värnar om kvinnors liv, som känner sig nödgade till abort.
Citera
2023-09-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så tröttsamt!

Abort på samhällsnivå, handlar om att VI inte ska föda fram människor till världen som ingen vill ha, inte kan ta hand om etc.

Naturen har ordnat det så att där alltid ska vara ett överskott av avkomma, så att arten inte dör ut pga
rovdjur, svält, våld, sjukdomar, vanvård etc.
Men nu lever människan oftast alltså i civilisationer = väldigt ordnade former, med jordbruk, mediciner, resurser och rättstat.
Alltså dör inget "överskott" i den takt som naturen är formad efter.
Då kan vi inte evolutionärt fortsätta att föda barn till världen som ingen vill ha, då kommer vi förr eller senare att dö av resursbrist eller massvåld.

I naturen så "aborteras" det mest hela tiden, hondjur och handjur i många fall, som inte vill eller kan ha ungar att ta hand om, dumpar dem. och så har även människan gjort under merparten av vår tid på detta klot.
Men, nu med stater som ser och värderar vad folk gör, så tycker alltså "vissa" att man ska tvinga folk, och män tycker att detta "folk" naturligtvis ska vara kvinnor, så de ska slippa.
Och det kan män tycka och "ordna" för att män haft "turen" att inte födas som den part som sitter på äggen och livmoder.

Det är INTE kvinnors "fel" att vi fötts med detta. Det är inte kvinnors "fel" eller "ansvar" att vi då och då blir oönskat gravida pga sex. Det ingår i att vara människa, det ingår i den mänskliga reproduktionen.

Antigen har vi då regelverk som möjliggör att människor kan reglera sin reproduktion, anpassa den efter rådande verklighet så att det blir vettiga villkor för avkomman.
Eller så har vi regelverk som gör hela reproduktionsprocessen vedervärdig för just gruppen kvinnor och barn, som blir de som blir mest lidande, eftersom män har den fysiska fördelen av att visslande gå därifrån.

Take your pick, vilket typ av samhälle du vill ha.

Och nej, kvinnor har inget motsvarande som de "kommenterar" om män eller försöker bossa över om mäns kroppar.

"Det är INTE kvinnors "fel" att vi fötts med detta. Det är inte kvinnors "fel" eller "ansvar" att vi då och då blir oönskat gravida pga sex. Det ingår i att vara människa, det ingår i den mänskliga reproduktionen."

Så du menar man har inte ansvar för sin egna kropp? Det är inte männens ansvar att inte våldta kvinnor?

Står det någonstans att kvinnor inte har något ansvar för sina aborter och sexliv?
Kvinnor väljer såklart inte att de födds till att bli kvinnor men män väljer inte att föddas till att bli män heller
Man har ändå ett ansvar för sitt sexliv, vilket många kvinnor säger.

Det är inte heller männens fel i så fall men de kan ändå bestraffas ifall de bli pappa mot sin egna vilja.
Det är inte dessa mäns fel heller, de har bara födds till att vara män där sex kan leda till att barn skapas.

Vården säger att kvinnor och män ska inte skydda sig?
Om man inte har något ansvar, varför ska då olika kvinnor att man ska göra en abort?
"då blir oönskat gravida pga sex. Det ingår i att vara människa, det ingår i den mänskliga reproduktionen."

Exempelvis det är inte heller ett val av mördare att naturen har bestämt att man kan dö om man blir knivhuggen, det räknas ändå som ett aktivt val. Det går inte bara skylla på naturen. Även kvinnor har ett ansvar för sitt sexliv enligt lagen annars skulle exempelvis våldtäkter vara lagliga.
Sex räknas inte med som något nödvändigt behov, vilket många kvinnor påpekar

"Det ingår i att vara människa, det ingår i den mänskliga reproduktionen".
Den förklaringen använder få kvinnor annars.
Senast redigerad av Lejonet95 2023-09-01 kl. 16:26. Anledning: .............
Citera
2023-09-01, 16:05
Medlem
Citat:
Sex med en annan individs KROPP, annars hade de kunnat göra sig själv "en tjänst" och onanerat ensam.

Precis! Sex mellan olika parter handlar om ÖMSESIDIG sexualitet, och just den absolut väsentliga delen av detta fenomen vill sexköparen hoppa över.

Sexköp är i stort onani i en annan kropp. Det som köps är en kropp att onanera i/ med.

Och att du hänger upp dig på val av ord i denna diskussion handlar enkom om att du inte hade svar på det som vi faktiskt diskuterade.
Och om det hade varit samma sak som att onanera så hade det inte hetat köp av sexuella tjänster.
Senast redigerad av Lejonet95 2023-09-01 kl. 16:25. Anledning: ..
Citera
2023-09-01, 16:14
Medlem
Citat:
"Det är INTE kvinnors "fel" att vi fötts med detta. Det är inte kvinnors "fel" eller "ansvar" att vi då och då blir oönskat gravida pga sex. Det ingår i att vara människa, det ingår i den mänskliga reproduktionen."

Så du menar man har inte ansvar för sin egna kropp? Det är inte männens ansvar att inte våldta kvinnor?

Står det någonstans att kvinnor inte har något ansvar för sina aborter och sexliv?
Kvinnor väljer såklart inte att de födds till att bli kvinnor men män väljer inte att föddas till att bli män heller
Man har ändå ett ansvar för sitt sexliv, vilket många kvinnor säger.

Det är inte heller männens fel i så fall men de kan ändå bestraffas ifall de bli pappa mot sin egna vilja.
Det är inte dessa mäns fel heller, de har bara födds till att vara män där sex kan leda till att barn skapas.

Vården säger att kvinnor och män ska inte skydda sig?
Om man inte har något ansvar, varför ska då olika kvinnor göra en abort?
"då blir oönskat gravida pga sex. Det ingår i att vara människa, det ingår i den mänskliga reproduktionen."

Sex räknas inte med som något nödvändigt behov, vilket många kvinnor påpekar

"Det ingår i att vara människa, det ingår i den mänskliga reproduktionen".
Den förklaringen använder få kvinnor annars.

Får jag kanske påminna dig om att det är du här som är emot fri aborträtt.
Citera
2023-09-01, 16:17
Medlem
Citat:
Får jag kanske påminna dig om att det är du här som är emot fri aborträtt.
?. Vad exakt menar du med det, med det som jag skrev till dig?
Jag gjorde jämförelser med det som du skrev om.

Om det inte handlar om något ansvar som kvinnorna skulle ha, varför kan inte då olika domstolar döma olika kvinnor till att de måste göra en abort exempelvis i vecka 10?
Senast redigerad av Lejonet95 2023-09-01 kl. 16:21. Anledning: ....
Citera
2023-09-01, 16:17
Medlem
Citat:
Om du hade köpt kroppen att onanera i så hade du fått behålla kroppen.

Köper du frisörens kropp när du går och klipper dig med?

Visst, om nu ord valet gör dig så jävla upprörd....vi kan kalla det för "hyra av kropp".

Du hyr tillgången till en annan människas kropp en specifik tid.

Nöjd?
då kan du kanske återgå till det vi egentligen pratad eom INNAN du började haka upp dig på ett ordval.
Citera
2023-09-01, 16:20
Medlem
Citat:
?
Jag gjorde jämförelser med det som du skrev om.

vilka "jämförelser"?

Är du för fri aborträtt eller inte?

Och är du inte för fri aborträtt, hur vill du att lagarna ska ordnas i de fall det händer att en oönskad befruktning inträffar, vem ska ta ansvaret för det födda barnet?
Citera
2023-09-01, 17:02
Medlem
Citat:
Visst, om nu ord valet gör dig så jävla upprörd....vi kan kalla det för "hyra av kropp".

Du hyr tillgången till en annan människas kropp en specifik tid.

Nöjd?
då kan du kanske återgå till det vi egentligen pratad eom INNAN du började haka upp dig på ett ordval.
Om någon väljer personlighet även på prostituerade, vad kallas det då?
Citera
2023-09-01, 17:39
Medlem
pollenpers avatar
Tänk att ingen är intresserad av frågor om straff för att hålla antalet aborter nere.
Det måste ju vara jävligt dyrt, med tanke på att kvinnor sätter sina liv på spel för att avbryta en graviditet.

Och medhjälp till osv
De som utför aborter måste skrämmas, men inte så mycket att de försummar de som har problem att bli gravida.
De kan ju lätt få missfall, och då drar mordutredningar igång.

Hur har ni abortförbudare tänkt lösa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in