Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Jävla dravel.
Knullar man frivilligt utan skydd så SKA man ha en plan för en graviditet. Hur jävla svårt ska det vara att inse?
Så kan man ju tänka om allt i så fall.
Går man frivilligt över en gata utan trafikljus "så SKA man ha en plan för vad som händer om man dör" (testamente).
Äter man frivilligt ett äpple och sätter i halsen "så SKA man ha en plan vad som händer om man dör" (testamente).
Hur många har skrivna testamenten? Inte många. Trots att livet hela tiden är en risk att dö. Det är ju det vi alla med säkerhet kommer hända oss. Att vi en dag kommer att dö. Men flertalet av oss har inte en plan för det. Så
varför begär du av folk att de "SKA ha en plan för vad de ska göra om de knullar frivilligt utan skydd". Folk har ju i regel inte ens testamenten skrivna... Folk är inte så eftertänksamma
före något inträffar. Utan är många gånger "efterkloka".
I övrigt blev båda mina barn till
oplanerat men väldigt
väldigt önskade av både mig och mitt livs kärlek. Jag själv blev till oplanerat, min mor hade tom. preventivmedel. Och flertalet av mina polare blev till oplanerat, flera av deras föräldrar hade preventivmedel. Vi alla var dock väldigt önskade.
Jag träffade mitt livs kärlek (som jag har barn ihop med) oplanerat. Det var ingen fixad dejt inte. Utan av en slump.
Det mesta i livet är rätt oplanerat. Så även många gånger både uppkomsten av liv och döden. Även om vi alla
vet att det kan bli liv av knull och att vi alla när som helst kan dö. Så är det inget människor gör kalkyler av. Vi fungerar inte riktigt så... Vi människor.
Och ibland inträffar liv som varken var planerat eller önskat. Och då måste kvinnan/paret få göra en laglig och säker och reglerad abort. För hey! De lever precis som vi alla andra glada som tror att vi är odödliga (och inte skriver testamenten därav) och tror att vi kan knulla för nöjes skull utan att det blir liv.