2023-10-21, 08:52
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Envars rätt till livet gäller uppenbarligen inte samhällets mest försvarslösa, vilket du tragiskt nog förstår mycket väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jävla dravel.

Knullar man frivilligt utan skydd så SKA man ha en plan för en graviditet. Hur jävla svårt ska det vara att inse?
Vill du förbjuda p-piller?
https://www.kry.se/fakta/fertilitet-...itet/p-piller/
Citat:
slemhinnan i livmodern tunnas ut – så att den inte kan ta emot ett befruktat ägg.
2023-10-21, 08:53
Medlem
Citat:
Jävla dravel.

Knullar man frivilligt utan skydd så SKA man ha en plan för en graviditet. Hur jävla svårt ska det vara att inse?

Så kan man ju tänka om allt i så fall.

Går man frivilligt över en gata utan trafikljus "så SKA man ha en plan för vad som händer om man dör" (testamente).

Äter man frivilligt ett äpple och sätter i halsen "så SKA man ha en plan vad som händer om man dör" (testamente).

Hur många har skrivna testamenten? Inte många. Trots att livet hela tiden är en risk att dö. Det är ju det vi alla med säkerhet kommer hända oss. Att vi en dag kommer att dö. Men flertalet av oss har inte en plan för det. Så varför begär du av folk att de "SKA ha en plan för vad de ska göra om de knullar frivilligt utan skydd". Folk har ju i regel inte ens testamenten skrivna... Folk är inte så eftertänksamma före något inträffar. Utan är många gånger "efterkloka".

I övrigt blev båda mina barn till oplanerat men väldigt väldigt önskade av både mig och mitt livs kärlek. Jag själv blev till oplanerat, min mor hade tom. preventivmedel. Och flertalet av mina polare blev till oplanerat, flera av deras föräldrar hade preventivmedel. Vi alla var dock väldigt önskade.

Jag träffade mitt livs kärlek (som jag har barn ihop med) oplanerat. Det var ingen fixad dejt inte. Utan av en slump.

Det mesta i livet är rätt oplanerat. Så även många gånger både uppkomsten av liv och döden. Även om vi alla vet att det kan bli liv av knull och att vi alla när som helst kan dö. Så är det inget människor gör kalkyler av. Vi fungerar inte riktigt så... Vi människor.

Och ibland inträffar liv som varken var planerat eller önskat. Och då måste kvinnan/paret få göra en laglig och säker och reglerad abort. För hey! De lever precis som vi alla andra glada som tror att vi är odödliga (och inte skriver testamenten därav) och tror att vi kan knulla för nöjes skull utan att det blir liv.
Citera
2023-10-21, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vill du förbjuda p-piller?
https://www.kry.se/fakta/fertilitet-...itet/p-piller/
Citat:
slemhinnan i livmodern tunnas ut – så att den inte kan ta emot ett befruktat ägg.

Ingen av mina tidigare flickvänner eller nuvarande fru har ätit p-piller, någonsin.

Det finns inte en chans att jag har partnerskap med någon som tar den enkla vägen istället för att ta ansvar för sin kropp.
Citera
2023-10-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så kan man ju tänka om allt i så fall.

Går man frivilligt över en gata utan trafikljus "så SKA man ha en plan för vad som händer om man dör" (testamente).

Äter man frivilligt ett äpple och sätter i halsen "så SKA man ha en plan vad som händer om man dör" (testamente).

Hur många har skrivna testamenten? Inte många. Trots att livet hela tiden är en risk att dö. Det är ju det vi alla med säkerhet kommer hända oss. Att vi en dag kommer att dö. Men flertalet av oss har inte en plan för det. Så varför begär du av folk att de "SKA ha en plan för vad de ska göra om de knullar frivilligt utan skydd". Folk har ju i regel inte ens testamenten skrivna... Folk är inte så eftertänksamma före något inträffar. Utan är många gånger "efterkloka".

I övrigt blev båda mina barn till oplanerat men väldigt väldigt önskade av både mig och mitt livs kärlek. Jag själv blev till oplanerat, min mor hade tom. preventivmedel. Och flertalet av mina polare blev till oplanerat, flera av deras föräldrar hade preventivmedel. Vi alla var dock väldigt önskade.

Jag träffade mitt livs kärlek (som jag har barn ihop med) oplanerat. Det var ingen fixad dejt inte. Utan av en slump.

Det mesta i livet är rätt oplanerat. Så även många gånger både uppkomsten av liv och döden. Även om vi alla vet att det kan bli liv av knull och att vi alla när som helst kan dö. Så är det inget människor gör kalkyler av. Vi fungerar inte riktigt så... Vi människor.

Och ibland inträffar liv som varken var planerat eller önskat. Och då måste kvinnan/paret få göra en laglig och säker och reglerad abort. För hey! De lever precis som vi alla andra glada som tror att vi är odödliga (och inte skriver testamenten därav) och tror att vi kan knulla för nöjes skull utan att det blir liv.

Jävla dravel igen..

Citera
2023-10-21, 09:06
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ingen av mina tidigare flickvänner eller nuvarande fru har ätit p-piller, någonsin.

Det finns inte en chans att jag har partnerskap med någon som tar den enkla vägen istället för att ta ansvar för sin kropp.
Hur svarade det på min fråga?
Men du vill inte att hon använder p-piller, okej.
Citera
2023-10-21, 09:45
Medlem
Citat:
Jävla dravel igen..

Har du skrivit testamente? Bäst du gör det. Att leva frivilligt är en ständig risk för att dö. Så du SKA ha en plan för din eventuella död.

Har du inget testamente skrivet, så är det rätt märkligt av dig att kräva av andra att de SKA ha en färdig plan för vad som händer om en graviditet inträffar när de knullar utan skydd. Många barn kommer till på det viset: att deras föräldrar knullar utan skydd och utan tanke på att bli föräldrar, men så upptäcker de graviditet och blir glada och behåller glatt graviditeten. Båda mina barn kom till så. Visst vi körde avbrutet, men det är som sagt ingen säker metod. Inte om man ligger som kaniner och det därmed kan finnas levande spermier kvar på hövdingen sedan samlag 1, 2, 3, 4 eller 5 som sedan kommer in i vaginan och simmar sig fram till ägg vid samlag 2, 3, 4, 5 eller 6.

Vi är många glada och stolta föräldrar som fått barn oplanerat.

Men visst: det är ju bra om en man eller en kvinna som verkligen inte vill ha barn säger det till sin sexpartner, så att sexpartnern vet om inställningen innan de knullar. Det är ju rentav viktigt.
Citera
2023-10-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är efter tonåren det inte förefaller fungera längre. Märkligt att människor blir sämre på beteende när de blir äldre.
Inte särskilt konstigt att det sker fler aborter i ålder där det är vanligt att skaffa barn , personerna lever i förhållande och har sex ofta och regelbundet
Citera
2023-10-21, 14:11
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, så du kan sluta citera mordlagstiftningen och börja citera abortlagen om du vill hänvisa till lagen.

Rätten att döda ofödda barn strider mot regeringsformen.
Senast redigerad av runx 2023-10-21 kl. 14:16.
Citera
2023-10-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Rätten att döda ofödda barn strider mot regeringsformen.
Nej det gör den inte. Fråga lagstiftarna så får du veta. Oavsett hur många gånger du läser lagen för lagstiftarna.
Citera
2023-10-21, 22:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte särskilt konstigt att det sker fler aborter i ålder där det är vanligt att skaffa barn , personerna lever i förhållande och har sex ofta och regelbundet

Det konstiga är två; dels att det i den åldern inte med lätthet går att hantera materielen och bete sig ansvarsfullt, dels att man inte i högre grad väljer att föda barnen när man just är i familjebildande och barnanskaffande ålder.
Citera
2023-10-21, 23:44
Att feminister har lyckats avhumanisera det ofödda barnet genom att systematiskt kategorisera denna individ som något annat än en människa utan rättsskydd är ovärdigt och skrämmande. Vakna!
Citera
2023-10-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det konstiga är två; dels att det i den åldern inte med lätthet går att hantera materielen och bete sig ansvarsfullt, dels att man inte i högre grad väljer att föda barnen när man just är i familjebildande och barnanskaffande ålder.
Skälet kan bland annat vara att de relativt nyligen blivit föräldrar , att de fått de antal barn de vill ha och funderar på permanent lösning men ännu inte bestämt sig för om de kanske vill ha barn om 10 år .
Har vänner som i just den åldern gjorde abort gör att de blev gravida av precis de anledningarna jag nämner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in