2023-08-30, 08:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Förr åkte kvinnor. På *kurhem* ett halvår eller så.
Var säker på att det finns lösningar.

Här har du inga problem att tycka fast det inte har arit någon utredning.

Nej, jag tycker inte att kvinnor skall åka på "kurhem". Alla sådana där exempel hänför sig till en tid före preventivmedelsrevolutionen. Numera går det utmärkt väl att skydda sig mot oönskade graviditeter.
Citera
2023-08-30, 09:49
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, jag tycker inte att kvinnor skall åka på "kurhem". Alla sådana där exempel hänför sig till en tid före preventivmedelsrevolutionen. Numera går det utmärkt väl att skydda sig mot oönskade graviditeter.
Du vet att folk inte är så perfekta som du önskar.
Citera
2023-08-30, 11:23
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Du vet att folk inte är så perfekta som du önskar.

Ja då, men just i dessa avseenden så förefaller det vara litet för många som är litet för imperfekta, vilket jag försöker bidra till att få någon slags ordning på.
Citera
2023-08-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men du inser väl ändå att även mannen inte vill? Det är i princip därför det blir abort.
Vill mannen ha barnet och kvinnan och är en bra man som kvinnan vill ha. Så kommer hon inte vilja göra abort.

Men om mannen inte vill ha kvinnan eller inte vill ha avkomman. Så kommer många kvinnor välja abort.

Du och flera abortmotståndare verkar tro att mannen vill ha barn och kvinnan inte vill. Nej. Abort är kvinnans väg ut ur graviditeten om mannen varken vill ha kvinnan heller avkomman. Och kvinnan därmed själv känner att hon inte fixar ut att ha avkomman själv. Det är en stor anledning till de aborter som sker.

Och man är två som knullar.
Har inte sagt vad ev mannen vill utan syftet med sex egentligen är till för.
Citera
2023-08-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej, varför skulle det vara fel? Det är upp till kvinnan att avgöra, det är ändå hon som sitter på huvudansvaret. Som sagt: Ingenting i livet är rättvist. Så länge kvinnor totalt dominerar på området - blir gravida, föder, ammar, tar huvudansvaret för de egna och andras barn - så har män inget att säga till om gällande detta. Män kan ju börja med att ta ut mer än 4 månaders föräldraledighet.
Du snackade ju om att livet inte är rättvist.
Det skulle hypotetiskt kunna innebära att abortlagstiftningen ändras utan att olika kvinnor uppskattar det
Citera
2023-08-30, 11:43
Medlem
Citat:
Prostitution har fan inget med biologi att göra. Att en människa från ett höginkomstland köper en människa i ett/från ett låginkomstland är inget annat än den renaste formen av maktmissbruk.
Hur kommer sig då att fler kvinnor än män köper sex?
Hur kommer det sig att fler heterosexuella kvinnor säljer sex till män än vad heterosexuella män säljer sex till kvinnor.?

Om prostitution inte bryter mot biologin, varför mår inte prostituerade bättre i så fall?
Citera
2023-08-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja jävlar du....en majoritet av dagens aborter sker medicinskt, via et besök hos sjukvård samt intag av ca 2 små tabletter....Jävligt dyrt!

Jämför nu detta med kostnaderna för:
Mödravård för gravida.
BB kostnader.
Spädbarnsvård.
Föräldraledighet.
Barnbidrag i 18 år.
Förskoleplats
Skolavgifter i minst 9 år.
Ska jag fortsätta?
Det bästa vore då att kvinnor avstår från det som orsakar många ofriviliga graviditeter.
Citera
2023-08-30, 12:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Du snackade ju om att livet inte är rättvist.
Det skulle hypotetiskt kunna innebära att abortlagstiftningen ändras utan att olika kvinnor uppskattar det

Ja absolut, vilket också sker i religiöst/fanatiska länder och stater såsom El Salvador och Ohio.
Citera
2023-08-30, 12:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Hur kommer sig då att fler kvinnor än män köper sex?
Hur kommer det sig att fler heterosexuella kvinnor säljer sex till män än vad heterosexuella män säljer sex till kvinnor.?

Om prostitution inte bryter mot biologin, varför mår inte prostituerade bättre i så fall?

Köper fler kvinnor sex än män? Den statistiken har jag aldrig sett.

Den frågan har jag också ställt mig själv många gånger - varför så många män köper kvinnor och utnyttjar och exploaterar dem. Ofta är flickorna och kvinnorna utsatta för olika sorters patriarkalt, socialt och ekonomiskt förtryck. Går helt emot allt jag står för att utnyttja andra människors utsatthet på det viset.
Citera
2023-08-30, 13:58
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja då, men just i dessa avseenden så förefaller det vara litet för många som är litet för imperfekta, vilket jag försöker bidra till att få någon slags ordning på.
Just det. Jag förstår.
Din medtod är att ge sämre sämre villkor för de som avviker från mainstream..

Hotetom försämrad ekonomi håller fast ovilliga i äktenskapet.
Citera
2023-08-30, 15:00
Medlem
Citat:
Köper fler kvinnor sex än män? Den statistiken har jag aldrig sett.

Den frågan har jag också ställt mig själv många gånger - varför så många män köper kvinnor och utnyttjar och exploaterar dem. Ofta är flickorna och kvinnorna utsatta för olika sorters patriarkalt, socialt och ekonomiskt förtryck. Går helt emot allt jag står för att utnyttja andra människors utsatthet på det viset.
Skrev fel.
Ska vara fler män som köper sex.
Citera
2023-08-30, 16:04
Medlem
Citat:
Vill du att pappan ska ha utslagsröst?
Har du funderat över straff för abort eftersom du anser abort = mord?

Det är en svår fråga, mycket svår fråga.
Är båda överens så uppkommer Ingen konflikt om beslutet i alla fall.

Frågan är om pappan ska vara helt utan möjlighet att vara skiljaktig i beslutet om abort eller inte abort.

Det är mer det som gnager i mig. Inte rätten till abort. Det ska vara en möjlighet om det finns bra anledningar.

Kvinnan kan välja bort att bli mamma, men mannen kan inte välja bort att bli pappa.
Det ser jag som en orättvisa. Det dagens samhälle diskuteras orättvisor mellan könen flitigt och då nästan uteslutande ur kvinnors perspektiv. Kvinnors möjligheter, förutsättningar och rättigheter.

Den här frågan är problematisk. Man kan vrida och vända på argument hur länge som helst.

Ansvar, män är uslingar som inte tar ansvar påstår feminister och det är helt rätt.

Är då inte en kvinna en lika stor usling som inte tar ansvar och som inte vill bli mamma?
Det kan ju vara så att pappan tar allt ansvar alla kostnader för barnet. Är det då rätt att göra abort.

Men en abort är att välja bort att ta ansvar att välja bort att bli förälder. Det kan kvinnor göra med argumentet ”det är kvinnans kropp”. Men det handlar inte om kvinnans kropp, det handlar om ett fosters rättigheter och det handlar om liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in