2023-05-09, 17:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nej , jag är inte en läkare som diskuterar i läkarterminologi.
ska du börja använda begreppet korrekt, trots att du inte är läkare?

Även om man inte är läkare så behöver man ju inte framstå som en efterbliven idiot som kallar foster för "bebisar".

Citat:
nej , bara vid ca 22.3% av tillfällen användes kondom, och då är tyvärr det ett av (om inte) det sämsta p-medlet...(fast det skyddar ju från STDs... så endå värt att använda utöver görabebisbegränsings funktionen)

Shit, så många ansvarslösa män det finns! Du måste vara helt förfärad! Kondom är faktiskt ett av de bästa preventivmedeln, inga biverkningar, ingen hormonpåverkan och som du säger, skyddar mot könssjukdomar också. Du borde kampanja som fan för att killar/män ska använda kondom....... för bebisarnas skull.

Citat:
varje.... att du inte själv inser det är ju din egen sorg och tragedi, mig stör det inte...

Känner ingen sorg alls eftersom det inte stämmer för fem öre.
Citera
2023-05-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnhem är inte avskaffade i Rumänien eller Moldavien , det är nämligen därifrån den största andelen av de prostituerade kommer i från eftersom flickorna sparkas ut när de nått 15-16 år utan något att komma till ute i samhället

Frångick modellen. sverige gjorde detsamma.

Och den stora andelen prostituerade kommer inte från barnhem.

Du är ju helt vansinnig.
Citera
2023-05-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och majoriteten av de som gjorde abort kände lättnad och att det var rätt beslut 5 år efter aborten:

"(CNN)One of the largest studies about women's emotions after an abortion finds most feel relieved and don't regret their choice, even if they struggled beforehand or worried about stigma.

The study, one of the largest to date on the topic, was published Sunday in the journal Social Science & Medicine."

https://www.cnn.com/2020/01/12/healt...udy/index.html

sigh. 81% av de som nekasdes abort i sverige var nöjda med det 2år efter.

Inte att de som får möra sina bebisar upplever att livet blir lättare över tid av det...

Citat:
"Fakta: Både svensk och internationell forskning visar att få kvinnor får besvär efter abort och att lättnad är den dominerande känslan. Samstämmig forskning har visat att det är tiden före abort som vanligtvis upplevs som svårast. När kvinnan beställt tid för abort är beslutet för det mesta genomarbetat och välgrundat. Många upplever känslor som lättnad och befrielse. Aborten sågs som en nödvändighet och ett ansvarstagande och upplevdes som en lösning på den krisartade situation som den ofrivilliga graviditeten utlöst.

Och studier pekar på att kvinnor som nekas att göra säkra aborter är nöjda med det 2 år efter....

Citat:
3. Restriktiv abortlagstiftning minskar inte antalet aborter
Studier från bland annat WHO visar att en strikt abortlag inte hänger samman med låga aborttal. Aborter genomförs ändå, men under osäkra former."

https://www.rfsu.se/vad-vi-gor/i-sve...ent-och-myter/

Och det stämmer inte, inte ens om vi tar de de mest extrema uppskattningarna av antalet olagliga aborter i sverige och ställer dem mot antalet aborter idag.

jag är rädd för att du helt enkelt är för korkad för att läsa källorna, TROTS att de finns länkade, för efterbliven heltenkelt...
Senast redigerad av slö 2023-05-09 kl. 18:09.
Citera
2023-05-09, 18:01
Medlem
Citat:
Även om man inte är läkare så behöver man ju inte framstå som en efterbliven idiot som kallar foster för "bebisar".

sigh... läkare kallar bebisar som är ca 9v-nfödda för foster. precis på samma sätt som din mamma referade till dig som en bebis när du låg i magen, eller barnmorskan, eller du själv i framtiden om vi har tur/otur....

Citat:
Shit, så många ansvarslösa män det finns! Du måste vara helt förfärad! Kondom är faktiskt ett av de bästa preventivmedeln, inga biverkningar, ingen hormonpåverkan och som du säger, skyddar mot könssjukdomar också. Du borde kampanja som fan för att killar/män ska använda kondom....... för bebisarnas skull.

Det gör jag, långt ifrån alla som läser på flashback är efterblivna hycklare, så jag vet att det är uppskattat. Det som är "dåligt" med kondom är att det inte är någet vidare skydd i jmf med andra p-medel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pearl-index

men bäst utfall i anti-mörda bebisen ambitionen kommer ju om man siktar på de som saknar kunskap och har störst möjlighet att såväl ta bättre beslut (för sigsjälva såväl som bebisen) gällande att skydda sig frånoönskad graviditet. kvinnor skulle utan problem kunna avärja de enorma abortalen (inte bara genom att bete sig mer som sina finska systrar....) utan även ta ansvar för sina reporduktiva rättigheter, rätt använt kan kvinnor som gör abort ( knapt hälften gör ju 2,3,4,5 osv st...) i princip minska antalet aborter med 90% och hjälper männen till så är vi säkert nere på 98%, men då kan inte kvinnor överlag vara så efterblivna och stolta över hur lata och okunniga de är som du....

Visst du gör ju inte precis bra reklam för det, makalöst skadad som du är, men som sagt, det finns ju långt fler som läser än komenterar i tråden.

Citat:
Känner ingen sorg alls eftersom det inte stämmer för fem öre.

så bra. då skänker jag ett stilla tack till Arvid Carlsson (en av flera män naturligtvis) för det.
Senast redigerad av slö 2023-05-09 kl. 18:18.
Citera
2023-05-09, 18:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä som jag sa så har vi ju det här jobbiga läget att män måste betala för mat till sina barn som de ville mörda. När du började bludders om att det måste de inte alls det.
Men det där att aldrig få träffa sitt barn som man ville ha, för att tjejen valde att mörda det i stället är rätt surt.
Citera
2023-05-09, 18:28
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Såna som antingen inte vill ta nåt DNA-test för att de accepterar barnet oavsett, alt. såna som inte fattar att de har rätt att begära DNA-test om barnet påstås vara hans.
Nej, det har de inte.
Det är bara mamman som kan företräda barnet.
I Sverige har en pappa inte rätt att genomföra ett DNA-test på sitt barn utan mammans samtycke, även om det kan vara svårt att bevisa faderskapet på annat sätt.
Senast redigerad av GaylordYanker 2023-05-09 kl. 18:40.
Citera
2023-05-09, 19:02
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nej, det har de inte.
Det är bara mamman som kan företräda barnet.
I Sverige har en pappa inte rätt att genomföra ett DNA-test på sitt barn utan mammans samtycke, även om det kan vara svårt att bevisa faderskapet på annat sätt.
nej, det är inte bara mamman som kan företräda barnet, socialnämnden kan även göra det och innan man börjar betala för ett barn som man inte accepterar som sitt ska man naturligtvis begära ett dna-test innan man betalar nåt.
Citera
2023-05-09, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Men det där att aldrig få träffa sitt barn som man ville ha, för att tjejen valde att mörda det i stället är rätt surt.
ja, men skönt att i fortsättningen slippa höra er klaga över att de här barnen som ni ville mörda kostar pengar.
Citera
2023-05-09, 19:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
sigh. 81% av de som nekasdes abort i sverige var nöjda med det 2år efter.

Inte att de som får möra sina bebisar upplever att livet blir lättare över tid av det...

Aah ja, enligt källor som du är alldeles för korkad för att länka till. Du som jag vet mycket väl att "leta i tråden" inte är praxis i debattforum.

Men troligen är dina påståenden tagna ur tomma luften.

Citat:
Och studier pekar på att kvinnor som nekas att göra säkra aborter är nöjda med det 2 år efter....

Enligt dig ja. Rena påhittet - tills jag får se hela studien.

Citat:
Och det stämmer inte, inte ens om vi tar de de mest extrema uppskattningarna av antalet olagliga aborter i sverige och ställer dem mot antalet aborter idag.

Enligt vem? Dig? Du är ingen tillförlitlig källa.

Citat:
jag är rädd för att du helt enkelt är för korkad för att läsa källorna, TROTS att de finns länkade, för efterbliven heltenkelt...

Mera tomt pladder, så innehållslös.

Citat:
sigh... läkare kallar bebisar som är ca 9v-nfödda för foster. precis på samma sätt som din mamma referade till dig som en bebis när du låg i magen, eller barnmorskan, eller du själv i framtiden om vi har tur/otur....

Mera tomt pladder och en massa substanslöst skitsnack, har du inte mer att komma med nu än att anmärka på ord. Vad fan har något som helst med att göra vad min mamma kallade mig för när jag låg i magen?

Din mamma refererade till dig som "idioten" när du låg i magen, så jävla rätt hon hade.

Håll dig till ämnet hädanefter, försök fokusera.

Citat:
Det gör jag, långt ifrån alla som läser på flashback är efterblivna hycklare, så jag vet att det är uppskattat. Det som är "dåligt" med kondom är att det inte är någet vidare skydd i jmf med andra p-medel.

Kondom har inga svåra biverkningar jämfört med många preventivmedel för kvinnor. Så kondom är helt klart det bästa alternativet. Eller vasketomi för män.

Citat:
men bäst utfall i anti-mörda bebisen ambitionen kommer ju om man siktar på de som saknar kunskap och har störst möjlighet att såväl ta bättre beslut (för sigsjälva såväl som bebisen) gällande att skydda sig frånoönskad graviditet. kvinnor skulle utan problem kunna avärja de enorma abortalen (inte bara genom att bete sig mer som sina finska systrar....) utan även ta ansvar för sina reporduktiva rättigheter, rätt använt kan kvinnor som gör abort ( knapt hälften gör ju 2,3,4,5 osv st...) i princip minska antalet aborter med 90% och hjälper männen till så är vi säkert nere på 98%, men då kan inte kvinnor överlag vara så efterblivna och stolta över hur lata och okunniga de är som du....

Ja jo det var ju jag som skrev tidigt i tråden att utbildning och information i förebyggande syfte är bättre än en massa förbud.

Kom med nåt eget (snacka om att vara lat)

Citat:
Visst du gör ju inte precis bra reklam för det, makalöst skadad som du är, men som sagt, det finns ju långt fler som läser än komenterar i tråden.

Massa personangrepp är det enda du har kvar.

Citat:
så bra. då skänker jag ett stilla tack till Arvid Carlsson (en av flera män naturligtvis) för det.

Gör du så "idioten".
Senast redigerad av Jenny9 2023-05-09 kl. 19:32.
Citera
2023-05-09, 19:43
Medlem
Citat:
Aah ja, enligt källor som du är alldeles för korkad för att länka till. Du som jag vet mycket väl att "leta i tråden" inte är praxis i debattforum.

Leta på google är inte praxis, det är kotym att läsa tråden innan man tillför dumheter och osubstansierade åsikter från internet....

Citat:
Men troligen är dina påståenden tagna ur tomma luften.

Du gillar ju sveriges abortlagstiftning, så vad bryr du dig....

Citat:
Enligt dig ja. Rena påhittet - tills jag får se hela studien.
Du kan inte ens citer ur studier när du försöker påvisa andra människors substanslösa och anoyma åsikter på internet....

Citat:
Enligt vem? Dig? Du är ingen tillförlitlig källa.
Nej, enligt kvinnor som nekats att göra abort.

Citat:
Mera tomt pladder, så innehållslös.
Jo, det är ju ditt förhållningsätt till verkligheten, något som du säkert fått oerhört mycket hjälp med att hantera, länge, och av fler än mig, till ingen nytta...

Citat:
Mera tomt pladder och en massa substanslöst skitsnack, har du inte mer att komma med nu än att anmärka på ord. Vad fan har något som helst med att göra vad min mamma kallade mig för när jag låg i magen?

Det var du som kallad din mamma efterbliven, inte jag...

Citat:
Din mamma refererade till dig för "idioten" när du låg i magen, så jävla rätt hon hade.

Nope, bebis där med...

Citat:
Håll dig till ämnet hädanefter, försök fokusera.
Jag håller mig till ämnet, vill du diskutera något annat än ditt hyckleri eller galenskap, så sluta hyckla och skriv galenskap.

Citat:
Kondom har inga svåra biverkningar jämfört med många preventivmedel för kvinnor. Så kondom är helt klart det bästa alternativet. Eller vasketomi för män.

Sigh... för män är det kondom eller att dra ut (eller ingen vaginal penetration öht.)
för kvinnor finns hormon-fria preventivmedel, och hormoniella, de är alla överlägsna kondom i pearlindex. självklart ska kondom användas, men även då ska kvinnor använda de skydd som finns, inte mörda bebisar, om det nu inte är det som är så bra med den svenska abortlagen, att du kan skita i preventivmedel, för att du vill bli gravid, och göra abort, för det kan du, och det görs, flera gånger om dagen, varje dag....

Citat:
Ja jo det var ju jag som skrev tidigt i tråden att utbildning och information i förebyggande syfte är bättre än en massa förbud.
Nej. inte ens om du har dubbelt så många barnmorskor som i de andra nordiska länderna, kanske är det som du envisas med att övertyga alla i din omgivining och på internet, det är helt enkelt efterblivna och/eller sjuka kvinnor som gillar den svenska abortlagen....

Kanske är det mer utbildning utifrån verkligheten , och mindre i linje med "jag ljuger och hycklar" därför är svensk abort braaaaaa.

ditt mongo....

Citat:
Kom med nåt eget (snacka om att vara lat)
Verkligheten är vad den är....

Citat:
Massa personangrepp är det enda du har kvar.
En spade är en spade.

Citat:
Gör du så "idioten".
det gör vi nog alla....
Citera
2023-05-09, 20:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Leta på google är inte praxis, det är kotym att läsa tråden innan man tillför dumheter och osubstansierade åsikter från internet....

Du gillar ju sveriges abortlagstiftning, så vad bryr du dig....

Du kan inte ens citer ur studier när du försöker påvisa andra människors substanslösa och anoyma åsikter på internet....

Det är praxis att länka till studier som man refererar till, det vet du lika väl som jag.

Resten är bara tomma personangrepp som du tar till nu när du inte har mer att komma med.

Citat:
Nej, enligt kvinnor som nekats att göra abort.

Påhittade påståenden av dig.

Citat:
Jo, det är ju ditt förhållningsätt till verkligheten, något som du säkert fått oerhört mycket hjälp med att hantera, länge, och av fler än mig, till ingen nytta...

Ännu fler substanslösa personangrepp.

Citat:
Det var du som kallad din mamma efterbliven, inte jag...

Nope, bebis där med...

Jag håller mig till ämnet, vill du diskutera något annat än ditt hyckleri eller galenskap, så sluta hyckla och skriv galenskap.

Ännu mera tomt pladder och substanslösa personangrepp.

Citat:
Sigh... för män är det kondom eller att dra ut (eller ingen vaginal penetration öht.)
för kvinnor finns hormon-fria preventivmedel, och hormoniella, de är alla överlägsna kondom i pearlindex. självklart ska kondom användas, men även då ska kvinnor använda de skydd som finns, inte mörda bebisar, om det nu inte är det som är så bra med den svenska abortlagen, att du kan skita i preventivmedel, för att du vill bli gravid, och göra abort, för det kan du, och det görs, flera gånger om dagen, varje dag....

För en del funkar preventivmedlen (hormon- och hormonfria) och för en del funkar de inte alls. Kondom har inga svåra biverkningar jämfört med många preventivmedel för kvinnor. Så kondom är helt klart det bästa alternativet. Eller vasketomi för män.

Citat:
Nej. inte ens om du har dubbelt så många barnmorskor som i de andra nordiska länderna, kanske är det som du envisas med att övertyga alla i din omgivining och på internet, det är helt enkelt efterblivna och/eller sjuka kvinnor som gillar den svenska abortlagen....

Kanske är det mer utbildning utifrån verkligheten , och mindre i linje med "jag ljuger och hycklar" därför är svensk abort braaaaaa.

ditt mongo....

Ännu mera pladder och substanslösa personangrepp från din sida.

Citat:
Verkligheten är vad den är....

Verkligheten har du ingen aning om.

Citat:
En spade är en spade.

Och en idiot är en idiot "idioten".
Citera
2023-05-09, 20:45
Medlem
Citat:
Det är praxis att länka till studier som man refererar till, det vet du lika väl som jag.

Börja med det då.
Citat:
Resten är bara tomma personangrepp som du tar till nu när du inte har mer att komma med.
Då får du väll sluta hänvisa till din person....

Citat:
Påhittade påståenden av dig.
Mm. allt är bara påhitt för er som gillar abort...

Citat:
Ännu fler substanslösa personangrepp.
Vilken del?

Citat:
Ännu mera tomt pladder och substanslösa personangrepp.

Jo, det är ju inte hänga med i dina svägningar, men de tycks rätt så konskvent handla om vad du känner från ena stunden till den andra...

Citat:

det är inte din mamma som är en efterbliven idiot bara för att hon kallade dig bebis...

Citat:
För en del funkar preventivmedlen (hormon- och hormonfria) och för en del funkar de inte alls.
mm.... verkligen

Citat:
Forty-six women added reasons other than those listed above. Thirteen wanted to become pregnant, 14 had various difficulties with contraception – including health reasons, 9 were unaware of the pregnancy risk and 10 placed the blame on themselves as being careless or stupid.

Citat:
kondom är det vanligaste preventivmedlet, men tyvärr det sämsta om man vill undvika många aborter, men absolut ska det upp i användning, abort förbud skulle säkert motivera fler att använda både preventivmedel för kvinnor såväls som för män.

Citat:
Ännu mera pladder och substanslösa personangrepp från din sida.

Jag gör så gott jag kan.

Citat:
Verkligheten har du ingen aning om.
och endå klamrar du dig fast vid mina poster..... tragiskt....

Citat:
Och en idiot är en idiot "idioten".

endå det smartaste du skrivit på några dagar, fortfarande osamhängande, känslosamt och efterblivet, men likväl det smartaste...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in