Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Till pojkar, killar och män.
För att vaska fram dessa viktiga ställningstaganden fråga er kvinnliga partner denna väldigt enkla fråga:
Tycker du abort är?:
1. Bra
2. Likgiltig
3. Dåligt
Om hon svarar "Dåligt" kan du ta diskussionen vidare. Svarar hon "Bra" eller "Likgiltig" är det bara vända på klacken och lämna henne.
..och nej, jag pratar inte om rätten till abort utan själva aborten i sig.
Vad menar du egentligen med detta? En abort är en hemsk upplevelse rent fysiskt som jag tror ingen man kan förstå helt, den kan aldrig bli smärtfri. Och varför ska en kvinna ens behöva diskutera ett ingrepp på hennes kropp, något hon upplever som dåligt?
En kvinna som inte har respekt för ingreppet och gör aborter slentrianmässigt det kan jag hålla med om är en varningsflagg. Men en sån person har också andra problem som bidrar till ett sånt beteende. En kvinna som tycker det är bra att gå igenom eller till och med njuter är förbannat störd.
Huruvida en kvinna upplever beslutet att ta en abort det är nog faktiskt helt situationsbaserat. Det finns omständigheter som kan göra att det känns som en lättnad.Andra omständigheter då är det en stor sorg. En annan gång kanske inga känslor alls finns det är bara något som måste göras grundat ens omständigheter.
Ytterst få går opåverkade ifrån det.