2023-08-29, 15:24
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, för all del, men de måste harmonisera med annan lagstiftning.

Jo, i princip. Det är emellertid en speciell situation och kräver nog därför särskilda funderingar och kunskaper som är litet bortom mina nuvarande.
Du fegar ur.
Det är okej att tycka.

I har bra lagar just nu, men med Kd och Sd vet man inte vad som kommer.
Citera
2023-08-29, 15:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ditt ekonomiska syster bidrar till att folk inta har råd att skilja sig, jag antar att det är vad du vill.

Nja, om det verkligen behövs skall naturligtvis skilsmässor vara möjliga, som det alltid varit. Emellertid förefaller det som en del par skiljer sig litet för lättvindigt, och jag tror att med ett familjeavdrag så är incitamenten litet större att bilda par och upprätthålla dem.

Citat:
Du fegar ur.
Det är okej att tycka.

I har bra lagar just nu, men med Kd och Sd vet man inte vad som kommer.

Jag brukar avstå från att tycka utan tillräckligt underlag. Men, har jag det så tycker jag ordentligt. Det har kanske märkts.
Senast redigerad av Strix m/94 2023-08-29 kl. 15:35.
Citera
2023-08-29, 15:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nja, om det verkligen behövs skall naturligtvis skilsmässor vara möjliga, som det alltid varit. Emellertid förefaller det som en del par skiljer sig litet för lättvindigt, och jag tror att med ett familjeavdrag så är incitamenten litet större att bilda par och upprätthålla dem.

Jag brukar avstå från att tycka untan tillräckligt underlag. Men, har jag det så tycker jag ordentligt. Det har kanske märkts.
Ditt fMiljeavdrag gör att folk straffas/inkomstförsä.ring, barnet får sämre framtidsutsikter och det är din metod att de in på den smala äktenskapsvägen.

Du tycker friskt att förbjuda a orter och. Verkar okänslig för fakta och konsekvenser.
Varför inte TY ka när det gäller straffen?
Citera
2023-08-29, 15:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ditt fMiljeavdrag gör att folk straffas/inkomstförsä.ring, barnet får sämre framtidsutsikter och det är din metod att de in på den smala äktenskapsvägen.

Det finns det ingen anledning att tro. En bättre familjeekonomi är en fördel, och att den görs som avdrag istället för bidrag har flera vinster.

Citat:
Du tycker friskt att förbjuda a orter och. Verkar okänslig för fakta och konsekvenser.
Varför inte TY ka när det gäller straffen?

Som jag sa - de exakta straffsatserna behöver harmoniseras med andra straffsatser. För all del tror jag att det blotta faktum att regelverket skärps, hjälper en hel del, men visst måste det finnas sanktioner också.
Citera
2023-08-29, 15:44
Medlem
Citat:
Nej, jag vill uppmuntra och stärka kärnfamiljerna i syfte att öka tryggheten för alla inblandade. Kvinnor får inte alls allt vårdansvar, men så klart blir allt bättre om man först skapar en stabil parrelation. Delad vårdnad är alltfort grundmodellen när föräldrar inte lever tillsammans.
Ok så i fallet ett ONS mellan 2 berusade 18 åringar inte icrelstion med varandra alls, ingen vill på några villkor ha barn eller gifta sig, resulterar i oönskad graviditet. Vilka möjligheter / lagar finns för denna rätt vanliga situation i din konservativa ”utopi”
????
Citera
2023-08-29, 15:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ok så i fallet ett ONS mellan 2 berusade 18 åringar inte icrelstion med varandra alls, ingen vill på några villkor ha barn eller gifta sig, resulterar i oönskad graviditet. Vilka möjligheter / lagar finns för denna rätt vanliga situation i din konservativa ”utopi”
????

icrelstion?

Jag vill sträva efter att denna situation blir mindre vanlig. Ungdomar är fö mindre berusade numera än för 20 år sedan. Något har hänt där. Men, mindre berusning och mindre "spontansex" är en allmänt klok utveckling. Dit når vi genom upplysning och attitydpåverkan. Lagstiftning skall främst ses som attitydpåverkan.
Citera
2023-08-29, 15:50
Medlem
pollenpers avatar
Min usla stavning beror på att jag sitter med mobilen på en färja i Atlanten.

Citat:
Det finns det ingen anledning att tro. En bättre familjeekonomi är en fördel, och att den görs som avdrag istället för bidrag har flera vinster.

Som jag sa - de exakta straffsatserna behöver harmoniseras med andra straffsatser. För all del tror jag att det blotta faktum att regelverket skärps, hjälper en hel del, men visst måste det finnas sanktioner också.
Familjeavdrag gynnar de med höga inkomster, helt i linje med din ideologi.

Du behöver inte har.oniser några lagar ,det gör andra.
Utan fängelse blir det barnen pengarna för de bemedlade.
Hur ska du få rikt folk att följa lagen?

Den gungar.
(Och jag skryter)
Senast redigerad av pollenper 2023-08-29 kl. 15:53.
Citera
2023-08-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt.

Och de verkar heller inte tänka på att om en kille och en tjej som tex. är 17 är respektive 16 år och inte alls känner sig/är kapabla att ge barn ett bra liv, därav väljer abort i tex. vecka 6. Dessa två kommer växa upp. Och mannen kanske kommer gifta sig med en annan kvinna och kvinnan gifter sig med en annan man. Han får 3 barn med sin fru (älskade, önskade barn som får en bra uppväxt) och hon får 2 barn med sin fru (älskade, önskade barn som får en bra uppväxt).

Men hade de fött avkomman de väntade när de var tonåringar, hade deras liv kanske tagit helt andra vägar... Det kanske inte hade blivit fler barn. Och det hade hur som helst inte blivit några kärnfamiljer (som nu antifeministerna är så förtjusta i). Och de där 5 barnen hade inte kommit till, garanterat.

Antifeministerna tycker alltså att det är viktigare att oönskade barn föds till en otrygg situation. Än att paret får välja abort och därmed har chans längre fram att ge liv till älskade och önskade barn i en trygg situation (i en kärnfamilj dessutom). Logiken i detta är för mig så pass skev att jag riktigt häpnar.

I övrigt så finns det par som väljer abort för att de redan har tillräckligt många barn och inte mäktar med fler.
"Antifeministerna tycker alltså att det är viktigare att oönskade barn föds till en otrygg situation. Än att paret får välja abort och därmed har chans längre fram att ge liv till älskade och önskade barn i en trygg situation (i en kärnfamilj dessutom). Logiken i detta är för mig så pass skev att jag riktigt häpnar. "

Jag tror de tycker att det är bättre för det ofödda barnet att det får leva än att bli dödad.
Att man gör bästa av situationen, inte att man tycker det är att det är bättre att vara oönskad än önskad.
Senast redigerad av Lejonet95 2023-08-29 kl. 17:11. Anledning: .....
Citera
2023-08-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Självklart blir det färre aborter.

Med striktare lagar (och mer stigma) skulle folk vara mer nogranna med vem de har sex med och att skydda sig.

Feministerna här försöker måla upp att antalet graviditeter skulle vara oförändrat oavsett lagstiftning (och stigma) vilket självklart inte är sant. Lagar och stigma är världens äldsta verktyg till att stävja beteende.
Finns till och med personer som uppmanar till att de inte ska ha sex med männen så länge som abortlagstiftningen ser ut som den gör där.
https://www.reddit.com/r/TwoXChromos..._with_men_now/

Ifall det inte har någon effekt då hur många aborter som görs så borde oplanerade ej existera pågrund av någon abortlagstiftning
Citera
2023-08-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Finna mängder av olika former av härkomster och invandring, som alla ger lite varierat resultat i vad människor vill identifiera som, låt människor själva avgöra detta och inte vad just du råkar tycka i saken.

Njae..tillhörighet är tillhörighet, den existerar mest i hur individer känner sig själva.
Sen visst, har du en del människor som vägrar acceptera att någon "tillhör", men ursäkta mig, ska vi verkligen som samhälle gå efter denna "mobbar" grupps inställning till människor?

Nu ljuger du rejält.
I ditt samhälle så lägger du vårdnadsansvaret för oönskade och tvångsutvecklade och tvångsfödda barn ENKOM på modern, du är INTE alls intresserad i att ha motsvarande lag som ska tvingas fäder att ta vårdnaden om sina oönskade barn, män är ju, enligt dig, för "oansvariga" för att man ska kunna tvinga på dem ansvar för riskerna med sex.

Vi har idag ca 35 000- 40 000 aborter per år, med ditt abortförbud så kan vi misstänka att motsvarande siffra för tvångsutvecklade foster och tvångsfödda barn hamnar nånstans kanske runt 15 000 per år.
Av dessa kan man ju bara gissa sig till hur många av fäderna (men även mödrarna) som bara vägrar bli aktiva föräldrar, eller inte klarar bli bra sådana så att din lilla lag om att straffa människor för att de inte vill bli föräldrar lite extra, med hjälp av inlåsning i containrar ska gälla, kanske en fjärdedel?
Så 7 500 containrar behöver köpas in, ställas i nån form av koncentrationsläger nånstans...så att du sen kan sitta sen och gotta dig åt tanken på 7 500 individers lidande i x antal år, som straff för att de haft sex med bristande preventivmedel.

Lägg sen till förlorad skattemedel, individuella trauman som inlåsning i containrar kommer ge människor som behöver omvårdnad i efterhand.

Jag kan ju påminna dig om att Sverige idag har 4 300 fängelseplatser.
Blir också förlorade skattemedel ifall man ska finansera andras aborter.
Citera
2023-08-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Självklart blir det färre aborter.

Med striktare lagar (och mer stigma) skulle folk vara mer nogranna med vem de har sex med och att skydda sig.

Feministerna här försöker måla upp att antalet graviditeter skulle vara oförändrat oavsett lagstiftning (och stigma) vilket självklart inte är sant. Lagar och stigma är världens äldsta verktyg till att stävja beteende.
För en del kvinnor så kommer det inte förändras speciellt så mycket då det ändå kommer uppstå ofriviliga graviditeter
Exempelvis våldtäkter, personer som inte kan ta ansvar för de har något handikapp.
Man ska inte generalisera att något fungerar likadant för alla personer.

Men för att bli gravid så behövs det att något händer, det är inte samma sak som någon kvinna skulle vara ofriviligt utan en graviditet, eller ofrivillig utan sex.
Kvinnorna började inte sitt liv som ofriviligt gravid, så hypotetiskt kan alla kvinnor slippa en graviditet.
Det krävs vanligen att man gör något först som man inte får automatiskt.
Senast redigerad av Lejonet95 2023-08-29 kl. 17:41. Anledning: .........
Citera
2023-08-29, 17:54
Medlem
Till pojkar, killar och män.

För att vaska fram dessa viktiga ställningstaganden fråga er kvinnliga partner denna väldigt enkla fråga:

Tycker du abort är?:
1. Bra
2. Likgiltig
3. Dåligt

Om hon svarar "Dåligt" kan du ta diskussionen vidare. Svarar hon "Bra" eller "Likgiltig" är det bara vända på klacken och lämna henne.

..och nej, jag pratar inte om rätten till abort utan själva aborten i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in