2022-08-04, 01:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så fungerar inte psykopater och/eller mördare. Mord är redan förbjudet, har det stoppat psykopaterna från att mörda?

Jag syftade på kvinnor runtom i världen. Jag har aldrig pratat om moral i samband med detta ämnet. Jag har däremot pratat om pragmatism och rationalitet, osv. Vad jag inte pratat om är något diffust heligt liv som antagligen bottnar i gamla kristna trossystem och gamla fördomar om kvinnor (och män)......eller någon slags "abortrörelse" som ingen hört talas om och som ingen här grundar sin inställning i.

Då är man ju inte varken mördare eller psykopat. Det är handlingen av mord som gör en till en psykopat och man var inte psykopat innan. Att kvinnor får skärpa sig och ändra inställning till sitt eget kött och blod är så klart steg 1.

Aha okidoki nu är vi i tredje världen och fiskar igen ja och kvinnor i världen är inte diffust? När livet uppstår råder det ju tyvärr för din skull konsensus om så det är inte diffust alls utan vi förstår hur skapelsen fungerar nu för tiden. Varför börjar du prata om trossystem när det hela handlar om kvinnors rätt att leka gud? Utdelat till kvinnor av en bindgalen satanistiskt kult. Nu projicerar du bara igen. Det är ni som är troende och tar er den ultimata gudlika rollen att bestämma över liv och död så välkommen tillbaka till verkligheten nu. Du förstår att man är extremist om man har gått så jävligt över gränsen att man tror så hårt på sin tro att man inte längre förstår att det är en tro? Ni vill inte ta i var ateism kommer ifrån heller, det blir nämligen precis lika jävla obehagligt som historien med aborter och eugeniks. Vi kan börja med Adam Weishaupt, den västerländska ateismens fader. Att vara historielös och hålla upp det som ett skydd och låtsas att verkligheten inte är verkligheten håller bara inte. Vill ni inte prata om historien utan fortsätta vara ytliga och grunda i alla era analyser så sluta dra upp det? Jag tycker nämligen tvärtemot dig att var saker och ting kommer ifrån och agendan bakom dom alltid är det mest intressanta i en diskussion för man kan nämligen inte förstå något om man aktivt väljer att vara ignorant över historien för att det är lite obekvämt att man har exakt samma åsikter som några av dom värsta jävla kräken som mänskligheten någonsin har skådat.

Ni är fega och vågar inte ta i det. Det är ju precis hela sanningen här.
Citera
2022-08-04, 06:54
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja jag är frisk. Ja mot makten. Sköter du dig riktigt bra kan du få komma på studiebesök. Min familj och vänner är likadana och jag anställer bara foliehattar så har skapat mig det liv jag vill leva men nog om det.

Håller du med Hitler här om aborter tex?:

Hitler kallade sig också ateist. Smidigt för eugeniksföljare att kunna gömma sig bakom det. Vad som har sagts och hänt har dock sagts och hänt så sticka huvudet i sanden ger dig ju inte så mycket i det långa loppet för historien bakom aborter är vad den är.

Glädjer mig att du har ett bra liv med famlij och vänner (menar det)!

Nu har jag inte kallat dig foliehatt, enligt mig så är inte motstånd mot abort och tro på intelligent design något som berättigar det epitetet, men du känner ju dig bäst själv.
Antivaxx och misstro mot allt är väl foliehattområden men det visste jag ju inte innan att du var åt de hållen också.

Jag håller med Hitler om en massor saker!
Några exempel:
Det är skönt att somna när man är trött.
Glass är gott.
Mustasch kan vara snyggt.
Det är gott med mat när man är hungrig.
Hundar är mysiga.
Att röka är jättedumt (har för mig att han inte gillade det, kan ha fel).

Att jag håller med Hitler om detta gör det mig till nazist menar du?
Du kanske håller med om flera av punkterna...är du också nazist då?

Nu vet jag inte om det du citerar kommer från Hitler men eftersom min tid och intresse för flashback inte är på
den nivån att jag skulle sitta och kolla upp det så säger vi att det är så.
Jag vet inte heller vad detta har med saken att göra, men väntar på att familjen ska vakna så vi kan börja packa, vi ska ut med båten och segla ett par veckor, så jag svarar.

"All measures which have the tendency to limit the births are to be tolerated or to be supported."
Kan inte svara på om jag håller med då jag inte vet vad "all measures" innefattar, kan ju vara normal abort, halshuggning av modern, gasa ihjäl modern mm mm.

"Abortion must be declared free from punishment."
Eftersom jag håller med svensk lag så håller jag med om detta under de förutsättningrna.

"The means for abortion and contraceptive means may be offered publicly without police restriction."
Absolut!

"Homosexuality is always to be declared legal."
Ehh, ja det är klart att jag håller med om det.
Är du emot homosexualitet eller?
Men har Hitler verkligen sagt det, han mördade ju homosexuella...

"The institutions and persons involved professionally in abortion practices are not to be interfered with by police.[7]"
Självklart, så länge det följer svensk lag.

Att Hitler kallade sig ateist menar du alltså på nåt sätt gör att jag som är ateist, är som Hitler...eller?
Intressant hur du tänker.

Och vadå "eugeniksföljare", menar du att jag är för rashygien?
Och, menar du att historien om aborter börjar med Hitler?
Du tror alltså inte att aborter gjordes innan Hitler?
Att jag är för abort måste ha med just Hitler att göra alltså?
Citera
2022-08-04, 06:59
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men du tänker dig då att dessa lata empatistörda bebismördande psykopater kommer älska sina bebisar så fort de får syn på dem?

Fniss, är ju en bra fråga!
Citera
2022-08-04, 07:32
Foster i magen borde som minimum ha samma rätt till bra behandling som en annan livsform.

Vi har trots allt djurskyddslagar.

Det borde vara olagligt för samma person att både värna om daggmaskar och att vara för abort.
Citera
2022-08-04, 09:23
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Foster i magen borde som minimum ha samma rätt till bra behandling som en annan livsform.

Det borde vara olagligt för samma person att både värna om daggmaskar och att vara för abort.

Annan livsform?
Samma rätt som för en kossas foster, en råttas foster.
Nä där håller jag inte med dig, jag tycker att det ska vara betydligt striktare lagar för en människas foster, ett bra exempel är Sveriges lagar om abort.

Men du är ju fri att tycka som du vill så klart.

Så du vill göra det olagligt att tycka saker...ok
Citera
2022-08-04, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Annan livsform?
Samma rätt som för en kossas foster, en råttas foster.
Nä där håller jag inte med dig, jag tycker att det ska vara betydligt striktare lagar för en människas foster, ett bra exempel är Sveriges lagar om abort.

Men du är ju fri att tycka som du vill så klart.

Så du vill göra det olagligt att tycka saker...ok

Jag menade inte så.

Jag menade bara att jag förstår inte hur man kan ge fiskar, daggmaskar och myggor vissa rättigheter utan att att foster har några alls.

Därav ordet minimum.

Jag tycker inte rättigheterna ska stanna på den låga miniminivån.

Jag ser bara inga som helst argument för att det ska vara olagligt att döda djur i onödan men inte ett foster.
Citera
2022-08-04, 10:07
Medlem
Citat:

Du vet kanske inte hur man åtminstone tidigare fick fram persianpälsar , vet du inte så kan jag upplysa dig om att dessa pälsar framställs av ofödda lamm, man såg alltså till att tackan kastade sina foster
Citera
2022-08-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Abort är precis samma sak som mord så vad yrar du om nu? Nu är ni igen och metar runt i semantikburken för att krångla er ur era åsikter. Om man dödar 30000 bebisar i magen eller 30000 bebisar på gatan ger ju samma resultat så att vi har legaliserat mördandet innebär inte att det sker mindre mord.
Ja jag känner tom en kvinna som fött efter en våldtäkt och älskar sin lilla kille mer än allt annat, det kan ni som är empatistörda inte ens greppa är jag helt säker på.
Att kvinnor kan älska ett barn som kommer ur våldtäkt är inte särskilt märkligt eftersom dessa kvinnor faktiskt kan ha en längtan efter barn och när de blir gravida så är barnet önskat oavsett hur det blivit till
Citera
2022-08-04, 10:15
Medlem
Citat:
Jag menade inte så.

Jag menade bara att jag förstår inte hur man kan ge fiskar, daggmaskar och myggor vissa rättigheter utan att att foster har några alls.

Därav ordet minimum.

Jag tycker inte rättigheterna ska stanna på den låga miniminivån.

Jag ser bara inga som helst argument för att det ska vara olagligt att döda djur i onödan men inte ett foster.
Att man ger fiskar, daggmaskar osv vissa rättigheter är för att om man plockar bort en viktig art genom utfiskning eller bekämpning störs hela ekosystemet och leder till slut till områden som blir obrukbara eller invaderade av skadedjur
Citera
2022-08-04, 10:51
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att man ger fiskar, daggmaskar osv vissa rättigheter är för att om man plockar bort en viktig art genom utfiskning eller bekämpning störs hela ekosystemet och leder till slut till områden som blir obrukbara eller invaderade av skadedjur

Du får nog läsa djurskyddslagen. För du tycks inte ha en susning om vad den innehåller.

Men om vi går på din linje så borde bara aborter vara tillåtna när det föds mer än 2,1 barn per kvinna.

Och det gör det inte.
Citera
2022-08-04, 12:21
Medlem
Citat:
Du får nog läsa djurskyddslagen. För du tycks inte ha en susning om vad den innehåller.

Men om vi går på din linje så borde bara aborter vara tillåtna när det föds mer än 2,1 barn per kvinna.

Och det gör det inte.
Skyddar man inte vissa djur som är viktiga för ekologin så blir ännu färre barn som föds och överlever eftersom vissa platser blir omöjliga att odla på .
Det är inte direkt brist på födda barn i världen , är väl bara att hämta upp oönskade barn från olika områden där barn lever i misär och för före vuxen ålder och adoptera dem till länder som Japan som har underskott på unga människor
Citera
2022-08-04, 15:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Glädjer mig att du har ett bra liv med famlij och vänner (menar det)!

Nu har jag inte kallat dig foliehatt, enligt mig så är inte motstånd mot abort och tro på intelligent design något som berättigar det epitetet, men du känner ju dig bäst själv.
Antivaxx och misstro mot allt är väl foliehattområden men det visste jag ju inte innan att du var åt de hållen också.

Jag håller med Hitler om en massor saker!
Några exempel:
Det är skönt att somna när man är trött.
Glass är gott.
Mustasch kan vara snyggt.
Det är gott med mat när man är hungrig.
Hundar är mysiga.
Att röka är jättedumt (har för mig att han inte gillade det, kan ha fel).

Att jag håller med Hitler om detta gör det mig till nazist menar du?
Du kanske håller med om flera av punkterna...är du också nazist då?

Nu vet jag inte om det du citerar kommer från Hitler men eftersom min tid och intresse för flashback inte är på
den nivån att jag skulle sitta och kolla upp det så säger vi att det är så.
Jag vet inte heller vad detta har med saken att göra, men väntar på att familjen ska vakna så vi kan börja packa, vi ska ut med båten och segla ett par veckor, så jag svarar.

"All measures which have the tendency to limit the births are to be tolerated or to be supported."
Kan inte svara på om jag håller med då jag inte vet vad "all measures" innefattar, kan ju vara normal abort, halshuggning av modern, gasa ihjäl modern mm mm.

"Abortion must be declared free from punishment."
Eftersom jag håller med svensk lag så håller jag med om detta under de förutsättningrna.

"The means for abortion and contraceptive means may be offered publicly without police restriction."
Absolut!

"Homosexuality is always to be declared legal."
Ehh, ja det är klart att jag håller med om det.
Är du emot homosexualitet eller?
Men har Hitler verkligen sagt det, han mördade ju homosexuella...

"The institutions and persons involved professionally in abortion practices are not to be interfered with by police.[7]"
Självklart, så länge det följer svensk lag.

Att Hitler kallade sig ateist menar du alltså på nåt sätt gör att jag som är ateist, är som Hitler...eller?
Intressant hur du tänker.

Och vadå "eugeniksföljare", menar du att jag är för rashygien?
Och, menar du att historien om aborter börjar med Hitler?
Du tror alltså inte att aborter gjordes innan Hitler?
Att jag är för abort måste ha med just Hitler att göra alltså?

Nu är ju eugeniks ett tankegods, det handlar om din generella människosyn och dessutom om du tror dig ha rätten att leka gud över liv och död. När ni abortmotståndare pratar om barn i tredje världen och hur värdelösa deras liv är så låter ni exakt som Sanger och Hitler och jag vet ärligt talat inte ens vad du inte förstår med det här för det handlar ju inte om smak på glass utan om hur man tänker.

https://www.ewtn.com/catholicism/lib...possible-12118
Det där var Hitler och Nazitysklands plan för Polen. I Tyskland har det alltid varit olagligt med abort. Förstår du varför Hitler därmed sa allt detta som du håller med om? För att kunna döda alla polacker. Man kan inte vara så naiv som ni är och tro att makten alltid vill en väl för det är historielöst. Abort handlade om att döda negrer och kontrollera sin befolkningen och för att män skulle kunna knulla runt helt planlöst utan ansvar och åtminstone det borde ju få en feminist att vakna till lite gran och se hur makten totalt spelade ut kvinnor. Sanger lyckades ju med sin plan, över 50% av alla svarta föds inte ens i USA, ett konstant pågående folkmord sedan Planned Parenthood öppnade sina dörrar för att börja sin slakt. Hyllar man på något plan aborter, försvarar rätten till aborter osv så är man eugeniks, det är DERAS tankar och inte era. Är du intresserad så läs Sangers böcker för man får gåshud över hur sinnessjuka och dessutom öppna dom var med deras agenda.

Din tidslinje är fel. Sanger var först, Hitler hyllade Sanger. Hitler var aldrig ateist så tror inte du förstod vad jag försökte säga. Vril Society och allt annat som Hitler och Himmler sysslade med är 100% satanism så det här lilla "ateist" spelet är igen bara något man spelar inför er och ni går på det för att ni inte förstår kontexten. Adam Weishaupt grundade ju inte bara ateismen utan även en liten grupp kallad Illuminati. Satanister är smarta och ni ateister är korkade och lurade kan man summera det med.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att kvinnor kan älska ett barn som kommer ur våldtäkt är inte särskilt märkligt eftersom dessa kvinnor faktiskt kan ha en längtan efter barn och när de blir gravida så är barnet önskat oavsett hur det blivit till

Du ville precis döda alla bebisar, nu är behålla efter våldtäkt "inte märkligt"....seriöst kan du försöka ha någon slags röd tråd och logik i dina resonemang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in