Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Ja jag är frisk. Ja mot makten. Sköter du dig riktigt bra kan du få komma på studiebesök.

Min familj och vänner är likadana och jag anställer bara foliehattar så har skapat mig det liv jag vill leva men nog om det.
Håller du med Hitler här om aborter tex?:
Hitler kallade sig också ateist. Smidigt för eugeniksföljare att kunna gömma sig bakom det.

Vad som har sagts och hänt har dock sagts och hänt så sticka huvudet i sanden ger dig ju inte så mycket i det långa loppet för historien bakom aborter är vad den är.
Glädjer mig att du har ett bra liv med famlij och vänner (menar det)!
Nu har jag inte kallat dig foliehatt, enligt mig så är inte motstånd mot abort och tro på intelligent design något som berättigar det epitetet, men du känner ju dig bäst själv.
Antivaxx och misstro mot allt är väl foliehattområden men det visste jag ju inte innan att du var åt de hållen också.
Jag håller med Hitler om en massor saker!
Några exempel:
Det är skönt att somna när man är trött.
Glass är gott.
Mustasch kan vara snyggt.
Det är gott med mat när man är hungrig.
Hundar är mysiga.
Att röka är jättedumt (har för mig att han inte gillade det, kan ha fel).
Att jag håller med Hitler om detta gör det mig till nazist menar du?
Du kanske håller med om flera av punkterna...är du också nazist då?
Nu vet jag inte om det du citerar kommer från Hitler men eftersom min tid och intresse för flashback inte är på
den nivån att jag skulle sitta och kolla upp det så säger vi att det är så.
Jag vet inte heller vad detta har med saken att göra, men väntar på att familjen ska vakna så vi kan börja packa, vi ska ut med båten och segla ett par veckor, så jag svarar.
"All measures which have the tendency to limit the births are to be tolerated or to be supported."
Kan inte svara på om jag håller med då jag inte vet vad "all measures" innefattar, kan ju vara normal abort, halshuggning av modern, gasa ihjäl modern mm mm.
"Abortion must be declared free from punishment."
Eftersom jag håller med svensk lag så håller jag med om detta under de förutsättningrna.
"The means for abortion and contraceptive means may be offered publicly without police restriction."
Absolut!
"Homosexuality is always to be declared legal."
Ehh, ja det är klart att jag håller med om det.
Är du emot homosexualitet eller?
Men har Hitler verkligen sagt det, han mördade ju homosexuella...
"The institutions and persons involved professionally in abortion practices are not to be interfered with by police.[7]"
Självklart, så länge det följer svensk lag.
Att Hitler kallade sig ateist menar du alltså på nåt sätt gör att jag som är ateist, är som Hitler...eller?
Intressant hur du tänker.
Och vadå "eugeniksföljare", menar du att jag är för rashygien?
Och, menar du att historien om aborter börjar med Hitler?
Du tror alltså inte att aborter gjordes innan Hitler?
Att jag är för abort måste ha med just Hitler att göra alltså?