2023-04-23, 13:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Först och främst kan du sluta låtsas att det är en icke-fråga för dig eftersom att du engagerat dig i den här tråden i åratal. För det andra är detta inte ett argument. Människor har i alla tider mördat varandra så med ditt sätt att se på saken rättfärdigar det mord.

Kvinnors tillgång till säkra aborter är inte en icke-fråga för mig, helt rätt.

Förstår att det kan vara svårt med gradskillnaderna i samhället för någon som inte har förmågan att tänka i de banorna.

Jag rättfärdigar inte mord. I de flesta samhällena då och nu är mord förbjudet.

Citat:
Ytterligare ett icke-argument. Att en abort är säker eller inte rättfärdigar inte mördandet av en annan människa.

Det är din tolkning.

Citat:
Du ändrar dig i varenda inlägg du skriver. Det är positivt dock att du inte längre stödjer abort.

I vilka inlägg har jag ändrat mig?

Jag tycker den svenska abortlagstiftningen är bra och stödjer kvinnors rätt till säkra aborter.

Citat:
Så var det med den saken. Människor som har ett starkt intellekt och högt IQ pratar väldigt sällan om det. Det är i princip alltid medelmåttorna som ligger runt 100IQ som har en övertro på sitt eget intellekt likt dig.

Ok. Det var du som började gagga om IQ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Du är abortmotståndare. Pro-life.

Spermierna skadas? Eller bestämmer du vad som är definitionen av liv?

Som sagt, lär dig de mest grundläggande sakerna innan du ger dig in i en diskussion. Jag förklarade det här för dig tidigare men du verkar ha lite svårt att förstå.

Spermier är inte mänskligt liv. Spermier kan potentiellt skapa ett mänskligt liv.

Det är också högst tveksamt om spermier ens kan räknas som "liv", då spermier inte uppfyller kraven för en levande organism.

Frågar du samma fråga igen eller kommer med en halmgubbe så kommer du bara ignoreras.
Citera
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Deflecting funkar ju alltid när någon kommer lite för nära den ömma tån. Ingen har pratat om att överge barn och jag har inte övergivit något barn så tillbaka och svara på frågorna istället och utmana dig själv istället för att leva och dö som en episk fegis.

Nej. Kvinnor är inte heller mördare när dom har ägglossning, sluta vara infantil.
Problemet är att det är du som saknar empati för människoliv. Du tycker att man kan överge barn som har fötts. Vad är det som gör att du älskar foster så mycket?
Citat:
Mår du bra?
Var snäll nu nigga. Vi kanske begår folkmord mot autisms-sekten en vacker dag.
Citera
2023-04-23, 13:46
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Som sagt, lär dig de mest grundläggande sakerna innan du ger dig in i en diskussion. Jag förklarade det här för dig tidigare men du verkar ha lite svårt att förstå.

Spermier är inte mänskligt liv. Spermier kan potentiellt skapa ett mänskligt liv.

Det är också högst tveksamt om spermier ens kan räknas som "liv", då spermier inte uppfyller kraven för en levande organism.

Frågar du samma fråga igen eller kommer med en halmgubbe så kommer du bara ignoreras.
Mänskligt liv är när man har hjärna/CNS. Du har noll empati för riktiga människor och det är det som är så dumt med er sekt. Ansvar och manlighet passar inte er.
Citera
2023-04-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Visst är det härligt när män som dödar/mördar/torterar hundratusentals redan födda barn, kvinnor, män varje år sitter och låtsas bry sig om mänskligt liv.

skillnaden är väll att du hycklar kring det?

Citat:
Hur känns det att leka Gud över redan födda?

du kan väll ställa frågan till digsjälv, eller en av dessa mördare?
Citera
2023-04-23, 13:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du säger att du förstår komplexa resonemang men samtidigt så för varje post du gör så framstår det som att du blir mer och mer sinnesslö för varje dag som går. Du säger att mörda bebisar i Sverige är ok för att maken och lagen håller dig om ryggen. Det var lagligt att mörda judar i nazityskland. Nazisterna kunde precis som du gömma sig bakom staten. Legalt eller inte är därmed inte ett resonemang som tänkande och empatiska människor för när det kommer till aborter. Då visar man ju nämligen bara att man är totalt historielös men det vet vi alla att du inte har något problem att skylta med.

Det är ett allvarligt brott att mörda bebisar i Sverige, vilket jag stödjer till fullo.

Jag stödjer kvinnors rätt till säkra aborter av foster. Jag tycker den svenska abortlagstiftningen är fullgod.

Nazisterna var staten när de började mörda judarna. Jag har besökt många koncentrationsläger och är troligen mer påläst om det än du.
Senast redigerad av Jenny9 2023-04-23 kl. 13:53.
Citera
2023-04-23, 13:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
skillnaden är väll att du hycklar kring det?

du kan väll ställa frågan till digsjälv, eller en av dessa mördare?

Vad tycker du att jag hycklar kring? Och i vilka inlägg tycker du att jag hycklar?

Känner ingen mördare.
Citera
2023-04-23, 13:52
Citat:
Deflecting funkar ju alltid när någon kommer lite för nära den ömma tån. Ingen har pratat om att överge barn och jag har inte övergivit något barn så tillbaka och svara på frågorna istället och utmana dig själv istället för att leva och dö som en episk fegis.

Nej. Kvinnor är inte heller mördare när dom har ägglossning, sluta vara infantil.

Mår du bra?
Du glömde skriva du och din sekt.
Citera
2023-04-23, 13:53
Medlem
Citat:
Kvinnors tillgång till säkra aborter är inte en icke-fråga för mig, helt rätt.

Först var abort en icke-fråga för dig och nu är det inte en icke-fråga. Har du ens någon koll på vad du egentligen tycker?

Citat:
Förstår att det kan vara svårt med gradskillnaderna i samhället för någon som inte har förmågan att tänka i de banorna.

Du rättfärdigade abort med argumentet att "man har utfört abort i alla tider". Därmed om du är logiskt konsekvent är du också för mord och andra hemskheter eftersom att det också skett i alla tider.

Ditt argument här är mycket svagt och det kollapsar direkt vid minsta granskning.

Citat:
Jag rättfärdigar inte mord. I de flesta samhällena då och nu är mord förbjudet.

Så du är emot abort nu alltså? Vad är din definition av mord och mänskligt liv?

Citat:
Jag tycker den svenska abortlagstiftningen är bra och stödjer kvinnors rätt till säkra aborter.

Så nu är du för abort? I samma inlägg dessutom.

Citat:
Ok. Det var du som började gagga om IQ.

Nej, det var du drog upp ditt intellekt och hur kapabel du är att tänka komplext som ett skäl till varför du stödjer industriella massmord.

Du har fortfarande inte besvarat frågan. Hur rättfärdigar du abort moraliskt för dig själv? Att säga att du tycker något är bra, eller att du stödjer det och det, är inte ett moraliskt rättfärdigande.
Citera
2023-04-23, 13:55
Medlem
Citat:
Det är ett allvarligt brott att mörda bebisar i Sverige, vilket jag stödjer till fullo.
inte om mamman gör det....
det finns 2 tydliga undtag
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...fs-1962-700#K3

3 § Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

4 § Har upphört att gälla genom lag (1974:596).
Citat:
Jag stödjer också kvinnors rätt till säkra aborter av foster. Jag tycker den svenska abortlagstiftningen är fullgod.

säkra aborter har funnits sedan börjat på 1900 talet.

Citat:
Nazisterna var staten när de började mörda judarna. Jag har besökt många koncentrationsläger och är troligen mer påläst om det än du.

det är ingen risk att någon någonsin kommer mistta dig för påläst....
Nazister var alla som var medlemmar i NSDAP.

liksom abortlagstiftning skrevs undtagsregler som skiljde "judar" från "människor" ur ett straffrätsligt perspektiv.
Citera
2023-04-23, 13:57
Medlem
Citat:
Mänskligt liv är när man har hjärna/CNS.

Och var exakt går gränsen för detta? Måste hjärnan vara färdigutvecklad?

Citat:
Du har noll empati för riktiga människor och det är det som är så dumt med er sekt. Ansvar och manlighet passar inte er.

Gäsp.
Citera
2023-04-23, 13:58
Medlem
Citat:
Vad tycker du att jag hycklar kring?

Du har ju synpunkter på tex "männs" rätt att mörda ostraffat, men inte kvinnors rätt att mörda.

Citat:
Och i vilka inlägg tycker du att jag hycklar?
samtliga där du stöder att man har rätt att ta ett ett liv ostraffat, men inte ett annat.

Citat:
Känner ingen mördare.
då får du nöja dig med att där finns mördare som inte förstår varför det är ett prbolem för dem att ta någon annans liv, trotts att du tycker det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in