2023-04-23, 14:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är mord.

Din tolkning.
Citera
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Oj ännu fler tramsiga personangrepp på en femårings nivå.

? Du att ni små aspiga pojkar som inte förstår har det svårt. Jag förstår ju allt och har inga problem att utveckla mina resonemang men du kan ju inte det. Du projicerar och pratar om dig själv eftersom både du och jag vet att lilla aspiga listfian är du så är du inne i ett skov igen eller vad är det med dig?

Ert desperata jävla tramsande för att inte behöva prata om era mord är så löjligt jävla genomskinligt.
Citera
Medlem
Citat:
så oerhört efterbliven.....

Jag bidrar, men att tycka att det är fel att mörda bebisar är ett moraliskt ställningstagande, inte ett socioekonomiskt.

Vad får du ut av att konsekvent ljuga och fantisera i inlägg efter inlägg, förstör jag din sexuala njutning av abort när jag rättar dina sinnesjuka inläg?

är du kanske förklaringen till varför vi har 100 tals aborter årligen där kvinnor väljer bort preventiv medel för att de vill bli gravida, och gör abort?

Jag anser också att det är väldigt fel att mörda bebisar och det finns lagar om detta, att man inte får det.

Men abort handlar alltså om att avsluta en graviditet. Vilket innebär att ett foster dör. Men det är alltså inte synonymt med "bebismord".

Tja, dessa kvinnor var väl kåta och låg med minst lika kåta snubbar. Och trodde att de inte kunde bli gravida så lätt. Men det kunde de. Och snubbarna är inte sugna på barn och kvinnorna är inte sugna på graviditet. Och kvinnorna/paren har både samvete nog och skäl nog att göra abort och gör därför abort.

Jag tycker det är mycket mer beklämmande med alla dessa barn som växer upp i misär och lidande hos föräldrar som inte kan ta hand om sina barn. Än vad jag tycker det är med aborter som sker innan vecka 9... På ett foster som varken känner smärta eller vet om att den existerar. Aborter kan minska antalet barn som lider i misär. Så ser jag på det.
Citera
2023-04-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Alla människor har känsel när de rör jordelivet.

Nej, alla människor har inte känsel. Det finns människor med sjukdomar eller genetiska störningar som delvis eller helt saknar känsel. Din definition av mänskligt liv håller inte och är mycket märklig.

Är du emot abort efter vecka 3 eftersom att det är då hjärnan börjar utvecklas?
Citera
2023-04-23, 14:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Du behandlar människor som skit och vill styra över människors kroppar. Kan man sjunka lägre?

Är det samma kropp som du vill kunna mörda för att det är en tisdag och du inte känner för att vara gravid längre du pratar om nu? Försök få ihop ert hyckleri.
Citera
2023-04-23, 14:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Återigen, du rättfärdigade abort med argumentet att "man har utfört abort i alla tider". Därmed om du är logiskt konsekvent är du också för mord och andra hemskheter eftersom att det också skett i alla tider.

Detta har jag svarat på.

Citat:
Förstår du att "man har utfört det i alla tider så därför är det rättfärdigat" inte är ett starkt argument? Detta leder dig till att även mord på vuxna människor är rättfärdigat eftersom att människor har mördat varandra i alla tider. Detsamma kan sägas om det mesta vi idag anser vara moraliskt förkastligt.

Detta har jag svarat på.

Citat:
Har du inget annat rättfärdigande för abort moraliskt sett än detta? Om inte, så kan vi lugnt säga att du inte har något moraliskt rättfärdigande alls.

Din tolkning.

Citat:
Så du är emot abort om kvinnans liv inte är i fara, eller vad vill du säga med detta? Om kvinnans liv är i fara ser jag inget moraliskt fel med abort, men du stödjer abort av vilken anledning som helst, så som bekvämlighet och lättja.

De flesta kvinnor utför inte abort pga "bekvämlighet och lättja".

Jag tycker den svenska abortlagstiftningen är bra och stödjer kvinnors tillgång till säkra aborter juridiskt OCH moraliskt.

Citat:
Ungefär 40.000 människor dödas via abort varje år i Sverige. Att beskriva det som industriellt massmord är därmed helt korrekt.

Enligt din tolkning ja.
Citera
2023-04-23, 14:50
Medlem
Citat:
Vill minnas att det var du som började blanda in förlossningsdepression mitt i allt.

Lika förvirrade som små små barn dessutom....
Du äter inte medeciner som påverkar minnet?

Citat:
Troligen sena aborter där det var fara för kvinnans liv, dött foster, osv. Alla andra aborter var osäkra.

Nej. däremot så var det läkare som gjorde bedömingen, så det var inte "fri abort" innan 1975, då gör patienten bedömningen.

Citat:
Ja och staten bestod av nazister eller hur? NSDAP var staten när judarna började mördas (vilket var det jag skrev)
Det var människor som mördade judar. inte människor som mördade människor, och de var inte alla medlemmar av NSDAP (eller nazister)....

Citat:
Jag använder inte internet bara till porr eller loggar in på 1177 för att söka mer mediciner.

Gör du?
Nej jag använder det främst till att ta reda på såkar jag inte kan något eller mycket lite om, så jag inte framstår som en efterblivna känsloåsna som "tjejgissar" mig genom livet , för att sedan degenerare till ett barns nivå när någon påtala hur efterblivet det betendet är....

Citat:
Det var inte i sin ordning nej.

det är mer hyckleri, men självklart har man inte rätt att mörda människor, även om man kallar det för något annat.
Citera
2023-04-23, 14:51
Medlem
Citat:
Din tolkning.

Nej, att avsiktligt ta livet av en människa är mord, och det är det ju även om man kommer undan med det eller om lagen säger att en jude/bebis/sköka inte är en människa......
Citera
2023-04-23, 14:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
? Du att ni små aspiga pojkar som inte förstår har det svårt. Jag förstår ju allt och har inga problem att utveckla mina resonemang men du kan ju inte det. Du projicerar och pratar om dig själv eftersom både du och jag vet att lilla aspiga listfian är du så är du inne i ett skov igen eller vad är det med dig?

Ert desperata jävla tramsande för att inte behöva prata om era mord är så löjligt jävla genomskinligt.

Du är så jävla tråkig att diskutera med.

I vilka inlägg har jag pratat om mig själv?

I vilka inlägg har jag inte utvecklat mina resonemang?

"Era" mord? Vem syftar du på?

Du sitter och svamlar om en jävla massa sen blir du sur när folk inte vill svara på dina infantila frågor.
Citera
2023-04-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag anser också att det är väldigt fel att mörda bebisar och det finns lagar om detta, att man inte får det.

Men abort handlar alltså om att avsluta en graviditet. Vilket innebär att ett foster dör. Men det är alltså inte synonymt med "bebismord".
självklart är det det, och åtskilliga kvinnor i sverige har dömts för det genom århundraden. att där finns ett straffrätsligt undtag förändrar inte det.

Mord är det per defintion.

Citat:
Tja, dessa kvinnor var väl kåta och låg med minst lika kåta snubbar. Och trodde att de inte kunde bli gravida så lätt. Men det kunde de. Och snubbarna är inte sugna på barn och kvinnorna är inte sugna på graviditet. Och kvinnorna/paren har både samvete nog och skäl nog att göra abort och gör därför abort.
jo 1/10 kan det säkert stämma....

Citat:
Jag tycker det är mycket mer beklämmande med alla dessa barn som växer upp i misär och lidande hos föräldrar som inte kan ta hand om sina barn. Än vad jag tycker det är med aborter som sker innan vecka 9... På ett foster som varken känner smärta eller vet om att den existerar. Aborter kan minska antalet barn som lider i misär. Så ser jag på det.

En konsekvens av aborter, eller tack vare fri abort.....
Citera
2023-04-23, 15:00
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, alla människor har inte känsel. Det finns människor med sjukdomar eller genetiska störningar som delvis eller helt saknar känsel. Din definition av mänskligt liv håller inte och är mycket märklig.

Är du emot abort efter vecka 3 eftersom att det är då hjärnan börjar utvecklas?
Jag ser alla människor som människor när de är några månader gammal i livmodern.

Efter 24 veckors graviditet förefaller barnet under kortare perioder att bli medvetet på en basal nivå. Där räknas det garanterat som mord. Vecka 18 är för långt.

Att abort räknas som mord vid vecka 3 är galenskap.

Du är en neger som inte ger mycket för att barn ska ha bra uppväxter så allt ditt snack handlar om kvinnohat.
Citera
2023-04-23, 15:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Lika förvirrade som små små barn dessutom....
Du äter inte medeciner som påverkar minnet?

Vem är förvirrad? Kvinnorna som skadar sina barn pga svår förlossningsdepression?

Har inga problem med mitt minne. Har du?

Citat:
Nej. däremot så var det läkare som gjorde bedömingen, så det var inte "fri abort" innan 1975, då gör patienten bedömningen.

Ja

Citat:
Det var människor som mördade judar. inte människor som mördade människor, och de var inte alla medlemmar av NSDAP (eller nazister)....

Ja nazisterna/antisemiterna tolkade det hela så ja.

Citat:
Nej jag använder det främst till att ta reda på såkar jag inte kan något eller mycket lite om, så jag inte framstår som en efterblivna känsloåsna som "tjejgissar" mig genom livet , för att sedan degenerare till ett barns nivå när någon påtala hur efterblivet det betendet är....

Så duktig du är som använder internet till att ta reda på "såkar".

Citat:
Nej, att avsiktligt ta livet av en människa är mord, och det är det ju även om man kommer undan med det eller om lagen säger att en jude/bebis/sköka inte är en människa......

Ovan nämnda är förbjudet i de flesta länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in