Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och om det finns alternativ till att tvinga just kivnnor att utveckla och bära och föda ..ex att man kan stoppa in oönskade befruktningar i mäns kroppar....eller tvingar män 18 års oönskad barnomsorg...eller tvingar män till celibat...ska vi då tvinga män?
Om det finns enhörningar, bör vi då tvinga dessa att göra dvärgporr?
Hur relevanta är dina hypotetiska scenarier om vad du önskar utsätta män för pga ditt hatiska hjärta, för den verklighet vi diskuterar?
Jag ska ställa frågan utan att lägga snubbeltrådar. Min fråga är:
Om det finns alternativ där kvinnor fortsatt kan vara promiskuösa(fast kanske lite mindre) och istället undvika aborter genom att förhindra oönskade graviditeter, är inte det att föredra före en lösning som innebär att döda foster?
Citat:
Låt mig gissa...nääääe? då blir det inte längre aktuellt med något tvång.
Jag vägrar svara på frågor om scenarier som bara händer i ditt huvud, ok?
Det är lite som en flickvän som vaknar och är sur på en för att hon drömde att jag var otrogen. Helt jävla vansinnigt.
Citat:
Vi har aborträtt för att kvinnor ska ha rätt att bestämma över sina egna kroppar.
Och ingenstans har jag sagt att aborträtten ska inskränkas. Jag har sagt att vi måste få ner antalet aborter.
Jag har mer respekt för er kvinnor än vad du har,
för jag vet att ni kan bättre än så här!
Jag hade velat diskutera med dig öga mot öga, vi hade förstått varandra bättre då. Jag vet att du hade sett att jag är en mycket sympatisk person. Du missuppfattar min ståndpunkt hela tiden.