2022-07-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
På faktumet att ingen lider av det. Endast sådant som orsakar lidande är negativt. För att kunna uppleva lidande krävs ett medvetande. Eftersom ett foster inte är medvetet om att det förlorar sitt liv så lider det inte av det. Eftersom det inte lider av det så är det inte negativt för det.
Foster känner smärta från minst 18 veckor, troligtvis tidigare. Alla organ är på plats hos ett foster vid vecka 8, sen krävs bara tid för att växa.
Citera
2022-07-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
För att uppleva lidande måste man vara vid medvetande och ha ett medvetande. Det krävs ett centralt nervsystem etc. Om en person är medvetslös så kommer den inte kunna uppleva smärtor. Med din logik, så kan vi alltså döda medvetslösa personer eftersom den personen inte lider av att bli dödad (exempelvis skjuten i huvudet). Ser du problemet med den logiska förlängningen av ditt argument här?

OK, och en person som är medvetslös, kommer den vara medveten om att den förlorar sitt liv när jag riktar en pistol mot den personens huvud och klickar på avtryckaren? Nix, men du hade varit för det ändå med din logik?
Nej, jag hade inte varit för det. Du behöver som sagt läsa några av mina inlägg bakåt i tråden. Förutsättningarna för en född person ser helt annorlunda ut än för en ofödd person.
Citera
2022-07-17, 00:02
Medlem
Citat:
Nej, jag hade inte varit för det. Du behöver som sagt läsa några av mina inlägg bakåt i tråden. Förutsättningarna för en född person ser helt annorlunda ut än för en ofödd person.

Jag får skavsår i skallen. Du har uppgett skäl för mig som rättfärdigar ditt beslut. När jag testar dem, så brister du i logisk konsekvens.

Presentera ditt fullständiga argument. Detta argument är redan pulveriserat.
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-17 kl. 00:06.
Citera
2022-07-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jo det är klassiskt att två autistiska killar på Flashback börjar anklaga människor för att vara gravt hjärnskadade när de får mothugg.

Jag tramsar inte, du uttryckte dig så. Vad tror du "arbortera" en människa innebär egentligen?

Åh din sjuke fan. Du vill "arbortera" människor, du är värre än dem du sitter och anklagar för barnamord. Vad fan tror du "arbortera" en människa innebär egentligen idiot jävel.

Jag har diskuterat sakfrågan med dig, men eftersom du bara sitter och rapar samma om och om igen så är det tämligen lönlöst. Flera stycken har till exempel försökt förklara för dig att abort inte är mord, speciellt inte abort av foster i vecka 7-9, då i stort sett alla aborter sker. Men du förstår inte. Du vill låta som en obildad bonnaläpp och jag låter dig, valet är ditt.

Leta fram inlägget där jag skrev det tack (det fetade).

Nja jag skiter i att en störd kille på nätet inte tror mig. Kanske om du slutade förvränga allt så slapp du bli så jävla misstänksam mot folk. Du vet ju knappt själv ens vad du sagt.

Många här har försökt diskutera sakfrågan med dig, men du är för störd för att ha en normal diskussion med.

Du har ju inget bevis på att vi är autistiska. Det där är ju bara ett sätt att få dig själv att känna dig lite bättre av att du är as dålig på att argumentera.

Däremot har vi ju betydligt högre IQ då vi begriper oss på logik, det gör inte ni. Ni tar upp så jävla dumma skäl och sedan när vi testar dem så säger ni ''nej'', varpå ni ser ut som frågetecken och tror inte ni har gjort bort er.

Jag kan sätta mitt FB konto på att jag har en högre utbildning än du, lilla Jenny.

Du och andra i den här tråden kan inte argumentera och ni har inte lyckats ta kål på ett enda argument.

Men jag förstår, det är jobbigt att några försvarar de ofödda, de oskyldiga, ofödda barn som slaktas.

Jenny, hur känns det att vara steril och ha lågt IQ?
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-17 kl. 00:09.
Citera
2022-07-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Förlåt jag spontan-skrattade när jag läste detta. Just det ja, du är "logik-killen". Du tror att dina känslo-argument om "om slakten på ofödda barn" är logik. Sorry, men din genialitet lyser inte igenom precis.

Dina argument har slaktats gång på gång.

Dina rättfärdiganden har byggt på beroendestatusen, att abort kom före etik och moral etc.

Våldtäkt kom före etik och moral, är du för det?

Ett fött barn har samma beroendestatus till mamman som ett foster säger vi, hade du varit för att döda det födda barnet?

Du är totalt hjärndöd om du svarar nej på båda för då har du uppgett ett skäl som du själv inte ens tror på, vilken smart steril tjej.[/b]
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-17 kl. 00:14.
Citera
2022-07-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Foster känner smärta från minst 18 veckor, troligtvis tidigare. Alla organ är på plats hos ett foster vid vecka 8, sen krävs bara tid för att växa.
Nej, känselnerverna börjar kopplas till hjärnan först efter 24 veckor. Innan dess är det alltså omöjligt för ett foster att känna smärta.
Citera
2022-07-17, 00:12
Medlem
Citat:
Nej, känselnerverna börjar kopplas till hjärnan först efter 24 veckor. Innan dess är det alltså omöjligt för ett foster att känna smärta.

Vem fan bryr sig, ditt argument håller inte fattar du inte det?
Citera
2022-07-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och om det finns alternativ till att tvinga just kivnnor att utveckla och bära och föda ..ex att man kan stoppa in oönskade befruktningar i mäns kroppar....eller tvingar män 18 års oönskad barnomsorg...eller tvingar män till celibat...ska vi då tvinga män?

Om det finns enhörningar, bör vi då tvinga dessa att göra dvärgporr?

Hur relevanta är dina hypotetiska scenarier om vad du önskar utsätta män för pga ditt hatiska hjärta, för den verklighet vi diskuterar?

Jag ska ställa frågan utan att lägga snubbeltrådar. Min fråga är:

Om det finns alternativ där kvinnor fortsatt kan vara promiskuösa(fast kanske lite mindre) och istället undvika aborter genom att förhindra oönskade graviditeter, är inte det att föredra före en lösning som innebär att döda foster?

Citat:
Låt mig gissa...nääääe? då blir det inte längre aktuellt med något tvång.

Jag vägrar svara på frågor om scenarier som bara händer i ditt huvud, ok?

Det är lite som en flickvän som vaknar och är sur på en för att hon drömde att jag var otrogen. Helt jävla vansinnigt.

Citat:
Vi har aborträtt för att kvinnor ska ha rätt att bestämma över sina egna kroppar.

Och ingenstans har jag sagt att aborträtten ska inskränkas. Jag har sagt att vi måste få ner antalet aborter.

Jag har mer respekt för er kvinnor än vad du har, för jag vet att ni kan bättre än så här!

Jag hade velat diskutera med dig öga mot öga, vi hade förstått varandra bättre då. Jag vet att du hade sett att jag är en mycket sympatisk person. Du missuppfattar min ståndpunkt hela tiden.
Citera
2022-07-17, 00:15
Medlem
Citat:
Jag får skavsår i skallen. Du har uppgett skäl för mig som rättfärdigar ditt beslut. När jag testar dem, så brister du i logisk konsekvens.

Presentera ditt fullständiga argument. Detta argument är redan pulveriserat.
Vilket vettigt argument du än kommer på varför det är fel att mörda en medvetslös person så är detta argument inte applicerbart på ett foster.

Jag frågar dig, varför är det fel att skjuta en medvetslös person i huvudet?
Citera
2022-07-17, 00:15
Medlem
Citat:
Har det inga negativa konsekvenser att döda en person, ja, då är det givetvis inget fel med det.

Jag vill förstå dig rätt här, och eftersom att det du säger är rätt förbluffande, så måste jag fråga igen.

Personen jag beskrev i mitt förra inlägg, en ensam person som ligger medvetslös i en respirator, är helt okej att döda smärtfritt? Är det vad du säger?

Citat:
Alla har inte rätt till ett liv, och ska inte heller ha det.

Vem ska avgöra vem som har rätt att leva och dö?

Citat:
Om fördelarna med att döda någon överväger nackdelarna så är det enda rationella alternativet att döda den personen. Som sagt, ingenting är fel i sig självt. Mord är inte fel i sig självt.

Det fetade är nog bland det sjukaste jag läst på FB, någonsin. Det går ju att argumentera att det finns många "fördelar" i olika situationer att mörda, t.ex. ett vittne som ser dig utföra ett brott, men att gå från det, till att säga att dödandet av den här personen därmed vore "det enda rationella alternativet" och att det på något sätt rättfärdigar mordet - det är helt bisarrt och rent ut sagt sinnessjukt.

För varje inlägg du skriver så låter det allt mer på dig som att du anser att det är okej att döda andra så länge det har positiva konsekvenser för dig.
Citera
2022-07-17, 00:18
Medlem
Citat:
Vilket vettigt argument du än kommer på varför det är fel att mörda en medvetslös person så är detta argument inte applicerbart på ett foster.

Jag frågar dig, varför är det fel att skjuta en medvetslös person i huvudet?

Du har redan gjort bort dig. Du tog fram avsaknaden av medvetande som giltigt skäl (ja). En medvetslös person är inte vid medvetande. Du var inte för att döda den medvetslösa personen (nej). Du har svarat ja på ena frågan, nej på den andra. Därmed förblir du logiskt inkonsekvent. Ditt giltiga skäl är alltså ett slumpmässigt skäl, ett påhittat sådant. Hade du verkligen trott på att det är det som avgör, så skulle du svarat ja på min fråga.

Det är du som har kommit med argumentet, jag testar det argumentet och du brister i konsekvens, du uppvisar en dubbelmoralisk världsbild.

Din fråga saknar relevans i diskussionen. Avsaknad av medvetande har redan pulveriserats som giltigt argument, hurdå? Fråga din hjärna det.
Citera
2022-07-17, 00:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Dina argument har slaktats gång på gång.

Nej.

Citat:
Dina rättfärdiganden har byggt på beroendestatusen, att abort kom före etik och moral etc.

Nej. Jag förklarade bara varför det är en icke fråga för mig.

Citat:
Våldtäkt kom före etik och moral, är du för det?

Idiot argument. Bland annat Tomatkungen har förklarat om och om igen för dig varför detta är ett urbota korkat och idiotisk argument.

Citat:
Ett fött barn har samma beroendestatus till mamman som ett foster säger vi, hade du varit för att döda det födda barnet?

Men för fuck sake, är du ett dagisbarn eller.

Citat:
Du är totalt hjärndöd om du svarar nej på båda för då har du uppgett ett skäl som du själv inte ens tror på, vilken smart steril tjej.[/b]

Logik-killen anstränger sig verkligen. Det är inte så lätt för logik-killen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in