Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Mitt syfte var inte att göra korrekta beräkningar kring hur effektiva preventivmedel är. Syftet var att belysa det faktum att många utav de som blir ofrivilligt gravida blir det trots att de använder preventivmedel och att där uppenbarligen finns rum för förbättring. När du började lipa över det hela så länkade jag ett index som innehåller den infon du saknade. Att du tror att jag inte förstår bekommer mig inte.
Med det utrett och klart: vad är dina egna tankar om ämnet i tråden? Är du för fri abort? Emot det? Vart sätter du gränsen och varför?
Du länkade till pearl-indexet efter jag påpekade att du var korkad och hade tänkt fel kring det hela. Alltså fick du en ledtråd. Därefter kunde du googla och skriva in:
''How to estimate the efficacy of contraceptives'' eller något liknande. Detta stödjer ju bara att du kollade upp saker i efterhand.
P-indexets logik överensstämde helt och hållet med det jag skrev.
Du verkar inte förstå att du är logiskt inkonsekvent. Du har sagt att 64 % siffran ger en viss indikation om säkerheten av P-medel. Jag visade med mitt hypotetiska scenario att du kan ha ett P-medel på 99,99 % effektivitet trots att 100 % av alla som gjorde abort och var gravida tidigare på en sjukhusklinik använde P-medel innan de blev gravida. Detta falsifierar det du har sagt. Men det verkar du inte fatta för du är inte smart nog.
Du har använt ett räknesätt som är felaktigt. Ett korrekt räknesätt kommer funka även i det extrema hypotetiska scenario som jag målade upp. Du verkar inte fatta detta.
Det är svårt att diskutera med vissa av er för ni vägrar att erkänna när ni begår misstag. Men det spelar ingen större roll för normalbegåvade människor ser igenom er, enkelt.
Du vill att jag ska svara på en massa frågor men du vägrar erkänna när du har tänkt fel. Är det sunt tycker du att fortsätta diskutera med en sådan person? Nej, det är det inte.
Jag svarar på det jag känner för. Om du har problem med det, så ge mig ett bra argument för varför jag ska svara dina frågor ^.-?
När en diskussion inte är på lika villkor så ska man inte underhålla den andra parten egentligen.
Men det kommer fler rättningar, var så säker.
Ett av mina stora misstag här på FB är att fortsätta underhålla folk som blir rättade och kör med fulspel. Det kommer jag sluta med. Jag kommer bara rätta utifrån ett upplysningsperspektiv numera. Det ger mig mer för jag bryr mig enbart om det sakliga.