Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Hon kan kan kanske fortfarande föda fler barn eller få ett jobb.
Försöker du bara få rätt, genom att anmärka på vad jag säger. Som död tillför hon inget.
Jag försöker få dig att tänka utanför din bubbla. Du tycks på allvar tro att prioritering av moder över barn vid dödsfara grundar sig uteslutande på statens finansiella intresse. Jag försöker få dig att förstå att detta är ett ganska enfaldigt synsätt. Prioriteringar i sådan situationer görs som sagt av läkare och jag kan närmast garantera dig att de inte har fått några sådana riktlinjer från Socialdepartementet.
Citat:
Jag har aldrig diskuterat abortlagstiftning och är inte intresserad
Din trådhistorik antyder något annat.
(FB) Abortfrågan - allmän diskussion
(FB) Abortfrågan - allmän diskussion
Citat:
Du måste nog läsa vad jag skrivit från början i en tråd med ett annat namn.
Så inte nog med att man måste ha en lista med dina egenpåhittade begrepp för att förstå dig, nu måste man läsa en hel annan tråd också?
Om du inte - i ett inlägg där du svarar på ett inlägg som nämner den svenska abortlagstiftningen -utgår från den svenska abortlagstiftningen när du kallar en abort "sen", vad utgår du ifrån då? Ditt eget tycke? Borde du inte klargöra sådana saker innan du skriver?
Citat:
Din abortlagstiftningsdiskussion eller vad som är sen, senare senast eller försent, är något jag inte deltar i.
Och du visar detta icke-deltagande genom att kommentera inlägg om svensk abortlagstiftning?