Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Nä jag tyckte väl ocks att han bara var helt jävla dum i huvudet.
Någon annan här som har större lycka i att delge mig min definition som spånhuvudet Reiwa tycker sig ha sett att jag avgivit här i tråden?
Du har fortfarande inte bemött mitt argument, där jag visar att är omöjligt att vara för abort
utifrån din egen logik och positioner du intagit.
Men här är det igen, varsågod:
"Du har redan erkänt för alla här i tråden att abort är mord genom att du erkände att
fostret inte är en del av kvinnans kropp och att
kvinnan bara har rätt att bestämma över sin egen kropp.
Därmed har kvinnan ingen rätt att bestämma över fostret enligt dig själv och alla handlingar som medvetet leder till fostrets död är mord."
"Min kropp, mitt val" är vad ditt argument bygger på, men det faller ihop när du erkänner att
fostret inte tillhör din kropp. Det är inte längre ditt val då det inte handlar om din kropp, utan fostrets."
"Hela ditt argument bygger på devisen "min kropp, mitt val" men hela det argumentet faller ihop när
du erkänner att fostret inte tillhör din kropp. Det är inte längre ditt val när det inte handlar om din kropp, och du har erkänt att det inte handlar om din kropp, så det du gör är att försvara mord."
Om det nu är så att du har en definition som är långt ifrån den gängse uppfattningen så varför skriver du inte bara vad din definition? Kan det vara så att du vet att om du ger någon som helst definition som ens är nära den gängse uppfattningen så kommer det bara ytterligare mitt argument? Självklart är det så, Ipsi.
Det finns ingen annan anledning till att du upprepar samma sak om och om igen än att du helt enkelt inte har ett argument och inte kan bemöta det jag skriver. Vill du definera mord så gör det, jag går efter den gängse uppfattningen som alla normala människor.