Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag är för att gravida kvinnor får bestämma över sina kroppar utan att behöva ta hänsyn till fostrets kropp.

I och med att du också anser att fostret inte tillhör kvinnans kropp är du således för rätten att bestämma över andras kroppar.

Så klaga aldrig igen på våldtäkter, våld eller mord av kvinnor eftersom att du är för rätten att sig friheter med andras kroppar.

Citat:
Är du för mord om fostret är en del av kvinnans kropp?

Återigen visar du hur usel du är. Fostret är inte en del av kvinnans kropp är vad jag sagt hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Om det var ipsi jag riktade det till så hade jag citerat ipsi.

Du citerade ett inlägg där jag klargjorde vad Ipsi hade sagt, så lär dig läsa tråden så att du förstår kontexten innan du försöker leka smart.
Citera
2022-07-07, 17:20
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag skrev att du inte framförde egna argument men du var ändå för att få döda barnet dagen innan det skulle födas. Som du säger själv är endast en sjuk kvinna för det.
Jag sa att det inte alls var olagligt om nu någon som är sjuk skulle göra det. Att någon som är frisk gör det trots att det är lagligt håller jag inte för troligt.

Du ljög och sa att det var olagligt.
Citera
2022-07-07, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
I och med att du också anser att fostret inte tillhör kvinnans kropp är du således för rätten att bestämma över andras kroppar.

Så klaga aldrig igen på våldtäkter, våld eller mord av kvinnor eftersom att du är för rätten att sig friheter med andras kroppar.

Återigen visar du hur usel du är. Fostret är inte en del av kvinnans kropp är vad jag sagt hela tiden.
Men vad har det för betydelse om det är en del av kvinnans kropp eller inte?

Kul också att du tycker att man inte ska klaga på våldtäkt och mord ska vara för att abort är det. Det argumentet kommer du nog långt med.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-07 kl. 17:25.
Citera
2022-07-07, 17:27
Medlem
Citat:
Men vad har det gör betydelse om det är en del av kvinnans kropp eller inte?

Det har stor betydelse i och med att om det(enligt dig) INTE är en del av kvinnans kropp så är det någon annans kropp.

Vad ger dig då rätten att bestämma över någon annans(fostrets) kropp? Är du för att bestämma över fostrets kropp så är du också för rätten att man ska få bestämma över andras kroppar.

Att bestämma över andras kroppar inkluderar saker som våldtäkt, våld, mord och så vidare.

Jag har förklarat detta för dig minst 50 gånger nu, i över 20 sidor, och du förstår givetvis vad jag säger, men i och med att du inte har något argument att komma med så låtsas du vara än mer hjärndöd än vad du redan är.

Du förlorade diskussionen, dina argument var inte tillräckligt bra - acceptera det, gå vidare och ta det till dig så att du kan växa som människa. Eftersom att jag nu så tydligt och mängder av gånger påpekat var din argumentation går snett borde du egentligen tacka mig, eftersom att du nu vet om att ditt argument är svagt och nästa gång kan du komma med ett starkare argument.
Citera
2022-07-07, 17:28
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Hur kom du fram till det? Du har fortfarande inte motiverat varför du väljer vecka 14, 15 eller 18.

Nån gräns måste man ju sätta varefter fostret utvecklas. Foster i vecka 22-23 har överlevt, många dör men en del kan räddas som sagt. Visserligen med svåra men för resten av livet. Då tycker jag att tex vecka 15 eller 18 är en bra gräns, det ger en god marginal.
Citera
2022-07-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nån gräns måste man ju sätta varefter fostret utvecklas. Foster i vecka 22-23 har överlevt, många dör men en del kan räddas som sagt. Visserligen med svåra men för resten av livet. Då tycker jag att tex vecka 15 eller 18 är en bra gräns, det ger en god marginal.

Ja, men varför? Det finns såna som förespråkar abort ända fram tills sekunden innan barnet ska födas.

Är din enda motivation till varför du väljer just denna vecka baserat på om fostret kan klara sig utanför mamman eller inte?

Väldigt snart(i din livstid) har vi tekniken så att fostret kan överleva i princip hela graviditeten utanför mamman. När detta händer är du då för att förbjuda abort?
Citera
2022-07-07, 17:32
Medlem
Citat:

Oj nu får du ipsi på dig, hon tycker det ska vara tillåtet ända tills ögonblicket innan det föds.
Citera
2022-07-07, 17:39
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, men varför? Det finns såna som förespråkar abort ända fram tills sekunden innan barnet ska födas.

Abort ända fram till slutskedet av graviditeten är förkastligt eftersom fostret då är färdigutvecklad.

Citat:
Är din enda motivation till varför du väljer just denna vecka baserat på om fostret kan klara sig utanför mamman eller inte?

Fostret har väldigt svårt för att klara sig utanför kvinnans kropp även i vecka 22-23 men en del kan räddas. Då ger vecka tex vecka 15 eller 18 en god marginal.

Det är häpnadsväckande hur mycket jag måste upprepa mig i denna tråden. Dessa saker är ingen raketvetenskap. Vad är det som är så svårt att förstå egentligen?

Citat:
Väldigt snart(i din livstid) har vi tekniken så att fostret kan överleva i princip hela graviditeten utanför mamman. När detta händer är du då för att förbjuda abort?

I den framtiden när en ny människa växer fram i ett labb lär vi knappast ha problem med abort/oönskade barn överhuvudtaget. Vi får ju hoppas att de som "beställer" barnet verkligen är motiverade framtida föräldrar.
Citera
2022-07-07, 17:43
Medlem
Citat:
Abort ända fram till slutskedet av graviditeten är förkastligt eftersom fostret då är färdigutvecklad.

Jag skulle säga att alla aborter, förutom dom då det är fara för mammans liv, är förkastliga. Det finns dock många på din sida i den här frågan, feminazis alltså, som förespråkar abort fram till födelseögonblicket.

Citat:
I den framtiden när en ny människa växer fram i ett labb lär vi knappast ha problem med abort/oönskade barn överhuvudtaget. Vi får ju hoppas att de som "beställer" barnet verkligen är motiverade framtida föräldrar.

Jag pratar nu alltså inte om att odla fram en människa i ett laboratorium, utan snarare om att vi blir bättre och bättre hela tiden på att hålla foster vid liv. Det som är möjligt idag var inte möjligt för 30 år sedan.

Därmed bör ju också din gräns för när abort är tillåtet flyttas ner i takt med att tekniken går framåt om nu din motivation till vilken vecka abort ska vara tillåtet är beroende på om fostret kan klara sig utanför mamman eller inte. Inte sant?

Eller är det kanske något annat som egentligen motiverar ditt val? Eller du kanske inte har tänkt igenom frågan och inte har någon egentligen anledning till varför du väljer just den veckan?
Citera
2022-07-07, 17:49
Medlem
sinnpajs avatar
Isåfall ska kvinnan ha barnbidrag fr.o.m fastställd graviditet. Isåfall ska kvinnan kunna teckna livförsäkring fr.o.m fastställd graviditet. Isåfall ska pappan betala underhåll fr.o.m fastställd graviditet osv osv…
Citera
2022-07-07, 17:54
Medlem
Citat:
Men om det är som enhalvboj säger att det är en del av kvinnans kropp så är du för mord?

Fortsätt du att göra dig till åtlöje inför alla som läser tråden. Din hjärna har fått syntax error efter jag slaktade dig så hårt i tråden - du grät dig säkert till sömns igår.

Jag är emot abort och jag anser att fostret inte är en del av kvinnans kropp.

Du kan inte bemöta ett enda av mina inlägg, är du nöjd med dig själv och din insats? Känner du att bidragit till feminismens kamp med ditt bidrag i tråden?

Citera
2022-07-07, 18:00
Citat:
Fortsätt du att göra dig till åtlöje inför alla som läser tråden. Din hjärna har fått syntax error efter jag slaktade dig så hårt i tråden - du grät dig säkert till sömns igår.

Jag är emot abort och jag anser att fostret inte är den av kvinnans kropp.
Ja men om det nu är en del av kvinnans kropp så tycker du annorlunda? Du menar ju att det har betydelse om det är det eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in