2021-11-25, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Jag tycker det låter jättebra om det går att automatiskt kryptera sin adress, och att man kan fortsätta med btc. Det funkade ju faktiskt på FS3. Varför är det dåligt?

Lol på den *Skamsmössa* För A******vi-har-varit-online-2-mån-längre-men-FS4-äger-oss-på-funkntioner-ändå. Den sidan? Jag kan inte ta ut mina monero som fan är mer ostabiil än btc. Hela deras idé var ju att köra endast Monero för att det är säkrare. En internationell sida med bara svenskar. Kul, både svensk och tysk polis samt både svensk o tysk Interpol. På endast Sverige sidor som FS så har man bara 1 av de 4 olika polisresurser. Nej stryk det, Tyskland är typ 10x större så minst 10 gånger fler poliser, pengar osv....
Citera
2021-11-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huxon
Att radera PM är en funktion som kommer att dyka upp inom kort. Tills dess så gäller samma regler som tidigare vid darknetanvändning: Skicka inga känsliga uppgifter okrypterade. Den biten borde inte vara så svår att hantera förutsatt att det är du själv som kontrollerar dina handlingar.

Detta gick för övrigt inte att göra på FS3 heller. Du kunde radera en konversation från din sida, men den fanns fortfarande kvar på säljarens sida, och ingen verkade särskilt oroade över att det var så under flera års tid.

När du har samlat dig lite och klarar av att författa ett inlägg på någorlunda korrekt svenska är du välkommen tillbaka så ska jag försöka bemöta det grundligare.

Huruvida du väljer att registrera dig på sidan via någons referralkod eller inte är helt och hållet upp till dig - jag valde exempelvis att inte göra det.

Jag finner det lite intressant att det dom senaste dagarna bara har dykt upp olika användare som pushar så hårt för Torrez, apropå ringande varningsklockor. Folk bestämmer så klart själva vilka markets dom vill använda men så länge köparna och säljarna finns på Archetyp så kommer i alla fall jag att stanna kvar där. Mina beställningar dyker upp, skickar ingenting okrypterat och har aldrig stora pengar i min plånbok där, svårare än så behöver man inte göra det som köpare.

Kommer Archetyp begå en exit scam någon gång i framtiden? Fullt möjligt. Detsamma är sant för alla andra marknadsplatser på darknet och det är ditt ansvar som användare att se till att du inte drabbas särskilt hårt om det skulle hända.

Att jag valde Archetyp istället för Torrez, utöver det ovannämnda, handlar om vilken typ av verksamhet man väljer att stödja, samt hur stor risken för nedstängning är. Torrez tillhandahåller, förutom droger, även en rad olika artiklar kopplade till bedrägeriverksamhet. Ju mer skit du låter folk sälja på din plattform desto större måltavla är du för myndigheterna. Dom marknaderna som även sålde vapen blev inte särskilt långlivade av just den anledningen.

När rävsaxen går igen för Torrez så tänker jag stå utanför den. Jag tänker heller inte, med mina egna pengar, stödja en verksamhet som direkt går ut på att lura andra människor på deras ärligt intjänade pengar, detta är en moralfråga och återigen, upp till var och en.

Torrez har klarat sig i två väldigt aktiva år. Om man kollar på historik är det självklart vem man ska välja om man vill vara säker. Sen kanske Archetyp har superkoll på sin säkerhet, men med tanke på att det verkar som säljarna måste säga till dom var dom ska implementera samt en jävla snigelfart så börjar jag tro på FS4 nu istället. Det märks att dom är dedikerade till att göra detta och jävligt bra samt dygnet runt jobb. Det marks, dom rullar ut 10 väldigt vitala funktioner för att sidan ska bli väldigt användarvänlig. Man märker att alla old school, aka FS 3.0 säljare drar dit nu efter "semestern" som 3:an gav. Tycker man märker på människorna och hur dom kommunicerar med användarna hur framtiden blir och 4:an ligger ju långt före både Torrez samt A-hole. Den sidan var helt död i 2 månader innan svenskar kommer in. Och som jag sa, skönt med bara svenska inrikes inkompetenta poliser ist för minst 10 gånger resurserna.

Var jag tillräckligt akademisk för dig att förstå nu? Men du stödjer knarklangare som du tror inte gör annat vid sidan också? Nog många ggr värre än att lura någon... ignorant i kvadrat -.- du bör tänka lite innan du skriver om du vill siitta på piedestalen... T.ex. om du hade varit bakom FS4 hade jag aldrig dragit dit. Förolämpningar direkt och dryg men försöker vara en duktig Svensson + lite olagligt knar på sidan. Som stödjer vilka organisationer? Organiseras brottslighet som karteller samt olika maffia kommer nog dom flesta från. Bra inlägg annars -.--.-. En som satt bredvid skaka på huvudet åt ditt inlägg så du fick två
Citera
2021-11-25, 14:57
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Kommer ge FS4 ett försök eftersom alla verkar vara så jävla positiva till den nu helt plötsligt. Har väntat på ett packet från Torrerzz nu i 20 dagar och jag antar att det inte kommer dyka upp. Dock inte postat inrikes men inom Europa. Oavsett vad så beställde en polare från samma vendor och fick sitt på 8 dagar. Inget brev från tullen heller om att det skulle vara beslagtaget... ska skriva till vendorn nu också och se vad som kommer hända....

EDIT: Det står i Vendorns profil att det kan ta 14-20 vadragar inom Europa och har man inte fått det efter 20 kan man inledda en dispyt. Jag har väntat 14 vardagar så ger han 6 till...
Senast redigerad av OsamaBinLaden 2021-11-25 kl. 15:09.
Citera
2021-11-25, 16:03
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HontraPoints
Han hade väl minst ett par tusen inlägg på Flugforum och alla handlade om hur fantastiska alla säljare var. Jag fattar heller inte grejen med honom om han inte får betalt för sina sliskiga inlägg.
Snubben bjöd också folk på tjack och ladd framförallt, vilket ingen gör om de inte får det gratis.
Citera
2021-11-25, 16:05
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Haha så jävla kul att fler har reagerat på hor-Bubbelmint. Inte varit aktiv på forumet på länge nu, men kommer fortfarande ihåg honom. Förstår inte hur någon kan tro att han är genuin.

Fanns det mycket kritik mot "fel" säljare dränktes tråden ofta av rena chattmeddelanden, där Bubbelmint alltid var inblandad. Fanns ett par konton till som ofta var inblandade.

Svenska darknet scenen är/har varit korrupt. Om jag fortfarande handlade skulle jag hålla mig borta ifrån sånt som påminner för mycket om fs3. Om Bubbelmints-gänget avråder från nån sida, sök er dit
True dat! men det fanns folk som inte var färskingar och som man kunde lita på men visst man var tvcungen å hänga med på den efterblivna "scenen"
.
Citera
2021-11-25, 16:07
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Några namn?

Märkte då jag handlade där att flera vendors verkade sälja samma tjackbatchar. Det fanns kanske 1-2 varianter som slogs ut mer eller mindre. I vissa fall (konstapelknark) blandade de ut det med olika konsistensgivare och låtsades att det var olika sorter. Typ "Holland Dunder" "Polsk sten" "Dex med drag".
Samtidigt som de sålde Koffein eller supermix med påståendet att det potentierar alla centralstimulerande droger.

Naturligtvis fanns inte en kotte på flugforum som yppade ett enda ont ord om desssa tattare. Tystnadskulturen var massiv. Folk var rädda för att skriva nåt så på så vis var det rätt värdelöst.

Undrar hur mycket värdelöst skräptjack som hobbylangats runt om i landet pga Flugsvamp. Folk som köpt "rent" 25%-tjack från nån hyllad snubbe och bankat ut det till 5%.
Nä inga namn då de leverat bra grejer, inte tjack dock. röka. Alltid fått bra och blev det fel så fick jag generös komp. Kanske för att jag inte köper heggen från dom, och en del blåser säkert selektivt.

Tjack grejen blev ju betydligt bättre tack vare alla dissar på ff, ingen gillade skiten till slut och vips så fanns det bra tjo från vissa.
Citera
2021-11-25, 16:09
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det sorgliga med att säljaragenter som bubblemint mfl totalt förstör forumet, är att så många användare låter sig knullas av dem.

Genomsnittet är så jävla dumma i huvudet att de börjar upprepa ord och fraser som planterats i skallen på dem . Typ sanningar om ”oärliga köpare” som det stora problemet , eller misstänksamhet och ifrågasättande av alla som råkat ut för polisbeslag eller att inte fått sina varor eller fått rent blås.

Etablerade säljare kan göra vad som helst, t ex den välkände Kavajman kunde under en period skicka ut cbd-buds eller verkningslöst sockerpulver - men då några vågade klaga, bemöttes de med utskällningar och anklagelser om att vara snutar. Tex av den märklige (och troligtvis hjärnskadade) wooddemon. Snacka inte skit om xxx han har alltid levererat och är en bra snubbe du är sabotör bla bla.
Men så är det alltid med knark, langare och folk med dom hypar produkt och köparna köper och i vissa fall hyllar skit. Finns folk med bra, som är "hederliga".

Färskingar som trott att tjackl är som efedrin kommer ge 5 av fem för att de ens fick något, även folk som inte vill få dåliga betyg, det är där forumet kommer in. Efter ett tag visste man alltid vilka som hade bra. Även om det tog lite läropengar.
Citera
2021-11-25, 16:27
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
En erfarenhet som är min och jag påstår inte att den är generell.
När min favoritkran med tjack avslutade sin försäljning så uppstod ett vacuum som varade i ungefär två månader.
Jag köpte en femma av de flesta säljarna som var kända, ungefär två i veckan.
Säkert tio olika säljare totalt och det tärde på min kassa samt jag gick genom en oplanerad rehabilitering
som var en obehaglig upplevelse.
Till saken, jag skrev aktivt på fs-forum och rapporterade samtliga inköp som jag gjorde och som jag blev blåst på. Givetvis så kom det den vanliga gruppen av rövslickare och sa att jag antagligen ljög och var en som bara ville få en ny sändning som kompensation. Men jag påpekade att jag hellre blev utan tjack sänt än att få ett påse fultjack.
Fultjacket jag fick var bla en sörja av salt utblandat med vatten, andra pulver som kanske var aminosyra blandat med koffeintabletter.
Jag renar alltid med aceton, men aceton tar bara bort det som upplöses av acetonet.

På två månader fick jag pulver med nästan 0% tjack.

Jag PM:ade admin och frågade varför detta kunde hända just mig, han svarade att jag bara hade en stjärna i betyg som köpare pga av att jag låtit köpen gå till automatisk utbetalning.
Som pundare så hade jag inte tanken att tacka var gång jag fick tjacket i lådan eftersom jag försvann en en vecka i pulvervärlden direkt. Jag skulle godkänt köpet direkt dagen det kom.

Mitt dåliga betyg (jag visste inte ens att säljarna gav betyg) gjorde att säljarna systematiskt blåste mig då jag hade det sämsta ryktet, i ett system som bara säljarna kan se.
Säljarna hade även ett eget forum där de kunde snacka skit om köpare och, eventuellt utifrån det selektivt blåsa kunder efter behag.

Admin sa åt mig att avsluta mitt konto eftersom det var bränt pga dåligt betyg.
Sagt och gjort, nytt konto med fem stjärnor automatiskt så fick jag plötsligt riktiga varor igen.
Jag lärde mig att använda mitt kontonamn i forumet, pm:a säljaren innan köp, pm:a efter köp, skriva i säljaren säljtråd att den var bra grejer.

Jag lärde mig helt enkelt spelreglerna, att som köpare göra sig ett namn i forumet, att få lite personlig kontakt med säljaren, berätta om jag var missnöjd innan jag klagade på forumet. Fick extra nästa gång etc.
Jag kunde även få en en femma röka gratis bara för att "som kompis" kanske kunde skriva en rad på forumet att "sativa 36% marocko Gold" var mycket prisvärt, fast det egentligen bara var standard brunt. Jag bor i Skåne och har en timme till Chris och vet vad bra röka är....

Men, man blev lite VIP-kund och egoistisk och skrev kanske lite för bra recensioner då man sket i alla andra då man blivit VIP-kund.
Egentligen så var jag en del av hela systemet av korruption/blåsningar/fulspel men som knarkare så valde jag att spela med.
Jag har slutat att punda, köper lite röka och piller efter behov.

Så fungerade det, jag lärde mig systemet, admin berättade hur jag skulle göra, jag slickade röv.
Jag fick bra knark till bra pris.
För två månaders sen så skulle jag aldrig skrivit detta inlägg, då ville jag behålla min VIP-status till varje pris och hade kunnat jaga bort kritiker på forumet för att få behålla mitt VIP.

Känner ni igen typen från fs-forumet?
Jag kände igen alla andra som var som mig, de hade över tusen inlägg och var alltid glada och positiva.
De sa aldrig något illa om något eller en produkt. Kanske om de blivit beordrade att dissa en konkurrent till deras "välgörare".

Jag skäms, men så är det att bli nykter. Man måste ur med skiten och berätta varför det är skit att vara missbrukare. Det tillhör tolvstegsprogrammet som jag själv hatar. Men just detta steg anser jag mig skyldig att utföra.

PS: jag har slutat att vara destruktiv, droger kommer alltid att finnas i mitt hjärta och som belöning när jag uppnår mål i livet. Knark är gott, jag gillar folk som tar droger, därför så vill jag ha en kamratligt samtal om knarkdjungeln och hur man kan överleva i den på ett lättare sätt.
Tack till er som lyssnat och förstått. En subjektiv upplevelse, totalt min, jag har inga källor förutom min
blottning av min personlighet som jag redan önskar jag aldrig hade visat för hela världen.

Kontentan: Lita inte på någon eftersom du själv är lika opålitlig som alla andra.
Jag blev dissad på fs3 utan att veta om det genom deras hemliga säljare system.
Jag svek mina brukarvänner genom att spela fulspelet för att kunna få mitt jävla knark.
Förlåt.
Du och din skara av rövslickande "pundare (sorry) är lätta att känna igen och ignorera.
Citera
2021-11-25, 16:28
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Jag kunde absolut inte förutse exitscammen. Men. Det började gå utför några månader tidigare, det märkte jag tydligt. (Men jag är bara konsument inom en enda läkemedels-substans dock.)
Någon som hette typ Titaniaheart började göra reklam för DrugDepots erbjudande. Jaha, jag hade aldrig handlat av dessa, men visst, varför inte.
Varorna kom inte, väntade en vecka, kollade forumtråden som dominerades av titaniumhearts otroligt märkliga (personliga och hemliga)inlägg "det DD har gjort är Så FINT och SÅ FANTASTISKT. Ska tacka er ännu mer sen". Jaha, vad betyder det ens?
Varorna kom inte. Nu började det bli tydligt, både i dispyt% och i tråden att ingen fått varorna av DD och det var indikationer om ett beslag, men aldrig en definitiv förklaring. Bara "ni kommer läsa om detta i media".
Efter detta började det gå sämre. Såna som EL och mupp levererade som vanligt. Men annars...visste [säljare] att det gick mot slutet och slutade bry sig om dispyt% osv?
Titaniaheart var en tydlig sample pundare, haha så jävla lost.
Citera
2021-11-25, 16:32
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
En första insättning på 7 000 på en ny overifierad marknad?
Antingen är du dummare än tåget,eller så ljuger du som en häst galloperar och du är med all säkerhet en idiot på komunal nivå eller en "soff gangster"
Ja här håller jag med dig helt, MyOwnMAttrix, vem fan gör så?
Citera
2021-11-25, 16:35
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men herregud, är det vad du läst eller inte som sätter gränserna?? Det var en känt faktum att admin på forumet raderade kritik, saklig sådan, för att inte paja säljarnas rykte.

Då ÄR det en dålig marknad..

Att man dessutom förstört escrow systemet genom att konsekvent ge säljarna rätt (vilket man kunde läsa på ditt jävla bästa-forum ganska ofta) är också ett tecken på att det är skräp.

Men det kanske du också kan förklara?

Fan är jag en psykadelisk fitta? Inte en psykotisk fitta?

Annars kan jag gärna vara en psykadelisk fitta också om det känns bättre.
Det känns bättre för mig! Psykedelisk stavas det! Sorry kanske du blev blåst, skulle själv inte våga beställa för större belopp så finns väl ingen anledning att blåsa mig när man kan skicka småmängder och blåsa upp sitt omdöme. Men det här borde fan inte komma som en översskning för dig eller andra, trodde ni det var nå jävla hippie skit eller?
Citera
2021-11-25, 18:07
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Det känns bättre för mig! Psykedelisk stavas det! Sorry kanske du blev blåst, skulle själv inte våga beställa för större belopp så finns väl ingen anledning att blåsa mig när man kan skicka småmängder och blåsa upp sitt omdöme. Men det här borde fan inte komma som en översskning för dig eller andra, trodde ni det var nå jävla hippie skit eller?
Det vore ju ett asbra namn på ett psykedeliskt rockband : "Psychedelic Cunt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in