Citat:
Ursprungligen postat av
Huxon
Att radera PM är en funktion som kommer att dyka upp inom kort. Tills dess så gäller samma regler som tidigare vid darknetanvändning: Skicka inga känsliga uppgifter okrypterade. Den biten borde inte vara så svår att hantera förutsatt att det är du själv som kontrollerar dina handlingar.
Detta gick för övrigt inte att göra på FS3 heller. Du kunde radera en konversation från din sida, men den fanns fortfarande kvar på säljarens sida, och ingen verkade särskilt oroade över att det var så under flera års tid.
När du har samlat dig lite och klarar av att författa ett inlägg på någorlunda korrekt svenska är du välkommen tillbaka så ska jag försöka bemöta det grundligare.
Huruvida du väljer att registrera dig på sidan via någons referralkod eller inte är helt och hållet upp till dig - jag valde exempelvis att inte göra det.
Jag finner det lite intressant att det dom senaste dagarna bara har dykt upp olika användare som pushar så hårt för Torrez, apropå ringande varningsklockor. Folk bestämmer så klart själva vilka markets dom vill använda men så länge köparna och säljarna finns på Archetyp så kommer i alla fall jag att stanna kvar där. Mina beställningar dyker upp, skickar ingenting okrypterat och har aldrig stora pengar i min plånbok där, svårare än så behöver man inte göra det som köpare.
Kommer Archetyp begå en exit scam någon gång i framtiden? Fullt möjligt. Detsamma är sant för alla andra marknadsplatser på darknet och det är ditt ansvar som användare att se till att du inte drabbas särskilt hårt om det skulle hända.
Att jag valde Archetyp istället för Torrez, utöver det ovannämnda, handlar om vilken typ av verksamhet man väljer att stödja, samt hur stor risken för nedstängning är. Torrez tillhandahåller, förutom droger, även en rad olika artiklar kopplade till bedrägeriverksamhet. Ju mer skit du låter folk sälja på din plattform desto större måltavla är du för myndigheterna. Dom marknaderna som även sålde vapen blev inte särskilt långlivade av just den anledningen.
När rävsaxen går igen för Torrez så tänker jag stå utanför den. Jag tänker heller inte, med mina egna pengar, stödja en verksamhet som direkt går ut på att lura andra människor på deras ärligt intjänade pengar, detta är en moralfråga och återigen, upp till var och en.
Torrez har klarat sig i två väldigt aktiva år. Om man kollar på historik är det självklart vem man ska välja om man vill vara säker. Sen kanske Archetyp har superkoll på sin säkerhet, men med tanke på att det verkar som säljarna måste säga till dom var dom ska implementera samt en jävla snigelfart så börjar jag tro på FS4 nu istället. Det märks att dom är dedikerade till att göra detta och jävligt bra samt dygnet runt jobb. Det marks, dom rullar ut 10 väldigt vitala funktioner för att sidan ska bli väldigt användarvänlig. Man märker att alla old school, aka FS 3.0 säljare drar dit nu efter "semestern" som 3:an gav. Tycker man märker på människorna och hur dom kommunicerar med användarna hur framtiden blir och 4:an ligger ju långt före både Torrez samt A-hole. Den sidan var helt död i 2 månader innan svenskar kommer in. Och som jag sa, skönt med bara svenska inrikes inkompetenta poliser ist för minst 10 gånger resurserna.
Var jag tillräckligt akademisk för dig att förstå nu? Men du stödjer knarklangare som du tror inte gör annat vid sidan också? Nog många ggr värre än att lura någon... ignorant i kvadrat -.- du bör tänka lite innan du skriver om du vill siitta på piedestalen... T.ex. om du hade varit bakom FS4 hade jag aldrig dragit dit. Förolämpningar direkt och dryg men försöker vara en duktig Svensson + lite olagligt knar på sidan. Som stödjer vilka organisationer? Organiseras brottslighet som karteller samt olika maffia kommer nog dom flesta från. Bra inlägg annars -.--.-. En som satt bredvid skaka på huvudet åt ditt inlägg så du fick två