2021-11-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Vad lustigt att ni tar upp "bubbemint". Jag trodde att jag var den enda som störde mig på honom (henne).

Jag fick utdelade varningar jämt och ständigt, för förslag om förbättringar eller bara frågot.
(Det ÄR inte alltid så lätt att hitta en gammal tråd som redan fanns, folk satte inte bra rubriker).

Men bubbelmint fick hållas. Hen kapade trådar (vilka som helst!) med snack som han kunde tagit på typ Messenger. "Haha vad härligt min vän" "Hoppas du får en skön kväll nu då" osv.

Rätt intressant att han fick rätt att öppna en tråd som jag blev nekad att göra.

Jag var först med att skriva på ff angående att man borde rate the coke fast med ez test. Fick inte öppna. Ett par veckor efter har bubbel öppnat hehehe
Citera
2021-11-26, 12:12
Medlem
Har någon annan problem med att logga in på fs4?
Skriver rätt lösenord och användarnamn men den krånglar endå..
Citera
2021-11-26, 16:40
Medlem
HontraPointss avatar
Nu är jag lat och frågar sådant som jag säkert kunde hitta själv, men måste man använda Monero på Archetyp eller är det bara ett alternativ för extra säkerhet?
Citera
2021-11-26, 18:29
Medlem
Kan man föra över BTC från localbitcoins till FS4 direkt utan att riskera att bli bannad? Jag vet att på FS3 började insättningsadresserna alltid med en 3:a, vilket var kopplat till svart marknad-handel. På FS4 dock börjar de inte med en 3:a så tänker att det kanske funkar då? Någon som testat och vet helt?
Citera
2021-11-26, 18:32
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Kan man föra över BTC från localbitcoins till FS4 direkt utan att riskera att bli bannad? Jag vet att på FS3 började insättningsadresserna alltid med en 3:a, vilket var kopplat till svart marknad-handel. På FS4 dock börjar de inte med en 3:a så tänker att det kanske funkar då? Någon som testat och vet helt?

Även om man kan det är det dumt. Skaffa Electrum och för först över till den.
Citera
2021-11-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HontraPoints
Även om man kan det är det dumt. Skaffa Electrum och för först över till den.

Betalar man avgift båda gångerna då? Från t.ex. Binance -> Electrum och Electrum -> FS?
Citera
2021-11-26, 18:55
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC2Blomjord
Betalar man avgift båda gångerna då? Från t.ex. Binance -> Electrum och Electrum -> FS?

Electrum går att ställa in så man bara betalar pyttelite. "Use Replace-By-Fee." Det brukar kosta mig 10-15 spänn per gång.
Citera
2021-11-27, 08:36
Medlem
Får man en ny insättnings adress var 24e timme på FS4?? Eller är det jag som inte fattar ?
På FS3 hade man ju sin samma adress alltid..
Citera
2021-11-27, 12:58
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:

Du blir bannad från LBTC förr eller senare om du gör det.
Citera
2021-11-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Du blir bannad från LBTC förr eller senare om du gör det.

Ja, okej. Jag gjorde som ovan sa och laddade ner Electrum och förde över dit först! Om det är någon som gör samma sak så vill jag nämna att det är viktigt att man inte snålar in och sänker miners-fee från Electrum till FS4 till det lägsta, för i så fall finns det risk att ingen miner plockar upp den och eftersom en insättningsadress bara är giltig i 24 h på FS4 kan det bli att den inte hinner fram i tid. Minimum man bör sätta är den förinställda (som är på typ 5 kr i BTC), men man kan höja den med det dubbla om man vill vara än mer säker på att den hinner fram i tid. Om den inte gör det kommer den väl tillbaka så småningom till Electrum, men väldigt onödig noja och förspilld tid för några spänn.
Senast redigerad av next-chapter 2021-11-28 kl. 00:27.
Citera
2021-11-28, 07:05
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ja, okej. Jag gjorde som ovan sa och laddade ner Electrum och förde över dit först! Om det är någon som gör samma sak så vill jag nämna att det är viktigt att man inte snålar in och sänker miners-fee från Electrum till FS4 till det lägsta, för i så fall finns det risk att ingen miner plockar upp den och eftersom en insättningsadress bara är giltig i 24 h på FS4 kan det bli att den inte hinner fram i tid. Minimum man bör sätta är den förinställda (som är på typ 5 kr i BTC), men man kan höja den med det dubbla om man vill vara än mer säker på att den hinner fram i tid. Om den inte gör det kommer den väl tillbaka så småningom till Electrum, men väldigt onödig noja och förspilld tid för några spänn.
Jag skickade in från Localbitcoins direkt till FS4 igår vid 20.00 tiden fortfarande inga pengar på mitt FS4 konto och supporten svarar inte, min insättningsadress försvinner vid 15 tiden idag söndag.
Satte in 600 sek men inte sett spåret av dom, och ja jag vet kanske dumt att skicka direkt från Local men jag handlar aldrig ville bara pröva mig fram.

Kommer pengarna tillbaka på mitt localbitcoin konto eller har jag nu betalat till någon för scam .
Torrez fungerar utmärkt så jag ville ge det ett försök på FS4 men 12 timmar senare inte ett öre på mitt FS konto fastän det står på mina localcoins att mina bitcoin skickats till min FS insättningsadress.......Nåja..Kommer inte rekommedera FS4 i nuläget iaf. Skall inte ta flera timmar för pengarna att föras över på FS3 gick det undan. Hoppas jag inte förlorar mina 600 nu när en ny insättningsadress ändras efter 15 tiden
Senast redigerad av JajoNej666 2021-11-28 kl. 07:07.
Citera
2021-11-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Om du syftar på mig 924 så säger jag inte att nån viss marknad är bättre än den andra. Men många tecken tyder på att om man uppfattade FS3 som en genomkorrumperad marknad och forum där admins och säljare satt i knät på varandra och gatekeepade den information köpare kunde sprida sinsemellan - så kommer man nog bli besviken på Archetyp. Tror jag. Men jag tror inte att Archetyp är typ nån sorts direkt scam eller så. Den kommer nog rulla på precis som FS3 gjorde.

En sak jag gillar med den tyska är att man kan skicka PM till alla och inte bara säljare, och tror inte forumet kommer vara lika censurerat som det var på fs3 då där var det rena sovjet för fan.

Som flera andra har skrivit så har jag också tappat lust och tro till att handla på "darknet", snart kommer de väl öppna all inrikes-post då vi lever i nya sovjet utan frihet.

Personligen köper jag bara cannabis men får hitta ett nytt ställe på att handla av, men har köpt av par säljare från fs3 som jag litar på utanför någon marknad och det har fungerat bra och bättre priser då de slipper betala % till sidans ägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in