2021-11-03, 17:25
Medlem
S-cups avatar
Varför har ens folk så bråttom med FS4?

Alla som inte har en mosad jordnöt till hjärna kan lista ut att risken för att många eller till och med alla sidor som inom kort kommer poppa upp är bedrägerisidor.

Sitt still i båten och låt havet lugna ner sig lite innan ni slänger pengar till suspekta sidor.

Vissa behöver nog ett uppehåll från sitt knarkande...

Men om man prompt måste ha tag i något så finns det andra sidor där det är möjligt. Börja med lite enkla sökningar på google (eller läs här i tråden) så hittar ni några. PM som skickas till mig där det frågas efter en länk kommer ignoreras.
Citera
2021-11-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Som "datascientist" kan du väl då berätta var dina siffror kommer ifrån och varför dom skulle vara bättre än polisen som sitter på mycket större insikt och erfarenhet?

Du menar alltså att Sveriges största narkotikamarknad omöjligt skulle kunna omsätta mer än 2 miljoner i månaden vid högsäsong?? Ska vi ta dina "datascientist" siffror och räkna på vad det skulle motsvara då?

Om vi räknar på t.ex bara kokain och för enkelhetens skull säger 1000kr/gram så skulle det alltså betyda:
2000000 / 1000 = 2000
Det skulle alltså motsvara 2kg kokain i månaden.
2000 / 30 = 66,666
Det blir alltså 66 gram kokain per dag i omsättning.

Du menar att den största nätmarknaden för droger i Sverige skulle ha sämre daglig omsättning än ett par orten becknare i någon av sthlms förorter har på en fredagkväll?

Slår man ut det på fler droger så ser det ännu mer orealistiskt ut:
T.ex:
500k kokain
750k amfetamin
750k röka
Så skulle det motsvara försäljning på:
16 gram kokain/dag
125 gram amfetamin/dag
250 gram röka/dag

Låter ju ganska osannolikt att det skulle röra sig så lite knark på Sveriges största marknadsplats.

Håller med dig. Världens största ekonomi- droger- även i Sverige

Det säljs nog närmare ×10 än vad som har uppgivits. 16 g kola/dag hehehe....närmare 160 g/dag. Minst!
Citera
2021-11-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det lär ju inte vara småpengar?
Det är en klar scam, de har varit en scam mer eller mindre hela tiden på den här sidan, det har varit säljare som uteslutande fått rätt vid dispyt, man har raderat kritik mot säljare osv, osv.

Så vad säger att man INTE ska sno dom här pengarna också??

Förstår inte varför du lapar röven på dem och skriver upp de som ligger bakom FS3 så fruktansvärt mycket?

Kan säga såhär..säljare i överlag vann inte dispyter för att man var en säljare.

Som jag skrev tidigare så har vissa säljare haft MYCKET mer förmåner än gemene säljare.

1.Vissa säljare har kunnat få 1/5 omdömen raderade av admins. Det har hänt mig två ggr då säljaren svär sig fri till admin för att ha " skickat fel kvalite" . Utan det har då påståtts att jag varit "en som är köpt av någon fientlig vendor" som har gett falska omdömen.

2. Samma säljare fick en annan säljare avstängd. Man har då påstått att denne säljare som var nr.1 på fs kola marknad för att egentligen vara en säljare som blev portat/avstängd.

3. Finns flera gamla säljare som inte har slickat röv till admins för att få förmåner på fs..exempelvis GoB.

Tänker inte nämna namn på denna säljare som jag vet kunde påverka admin.

Kan säga att det var ett osynligt fullskaligt pris krig mellan dessa.
Citera
2021-11-03, 18:46
Medlem
Har en skärmdump av FF,s första sida under ämnet "säljare och sortiment"

Fick ett pm av en väldigt ilsken person gällande att jag hade skrivit till en annan medlem ett inlägg där skrev att jag kan ta kontakt med EL och fråga alla dessa frågor.

Blev kallad för lögnare, scammer osv. Ni vet, de vanliga orden som brukar tryckas ut ur en mun som tillhör en person med en IQ som sträcker till en skostorlek..

Ja, det är inget trolleri. Att kontakta säljare utanför fs är inget konstigt. Sen gick ju varannan säljare ut med en ny kontakt väg genom exempelvis proton, wickr, signal osv.

Många säljare har t.o.m alltid haft en säljarsida utanför fs sfären..diverse olika alternativ till kontakt.
Citera
2021-11-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
FS 4.0 är ju redan uppe och flertalet säljare från FS3 har redan lagt upp sina annonser där. Går att regga konto nu men inte göra insättning / köpa nått, förväntas fungera imorgon den 4:e enligt sidan

Vem är bakom den nya? Låter som att dom flyttat på torget helt enkelt. Får man tillbaks sina pengar nu?
Citera
2021-11-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Vem är bakom den nya? Låter som att dom flyttat på torget helt enkelt. Får man tillbaks sina pengar nu?

Varför skulle då få de?
Citera
2021-11-03, 19:16
Medlem
BearMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araziel

Du kommer inte få tillbaka dina pengar. Står klart och tydligt att de summor som är kvar på saldot doneras vidare.
Citera
2021-11-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BearMonk
Du kommer inte få tillbaka dina pengar. Står klart och tydligt att de summor som är kvar på saldot doneras vidare.

Instämmer! Dock kan man diskutera det där om grabbarna kommer ''donera'' stålarna till TOR-projektet, personligen tror jag dem åker rakt ner i deras plånka som lite extra fickpengar på Hawaiiresan

Giriga jävlar, memmen som man brukar säga... mer vill alltid ha mer!
Citera
2021-11-03, 19:24
Medlem
Folketstempels avatar
En erfarenhet som är min och jag påstår inte att den är generell.
När min favoritkran med tjack avslutade sin försäljning så uppstod ett vacuum som varade i ungefär två månader.
Jag köpte en femma av de flesta säljarna som var kända, ungefär två i veckan.
Säkert tio olika säljare totalt och det tärde på min kassa samt jag gick genom en oplanerad rehabilitering
som var en obehaglig upplevelse.
Till saken, jag skrev aktivt på fs-forum och rapporterade samtliga inköp som jag gjorde och som jag blev blåst på. Givetvis så kom det den vanliga gruppen av rövslickare och sa att jag antagligen ljög och var en som bara ville få en ny sändning som kompensation. Men jag påpekade att jag hellre blev utan tjack sänt än att få ett påse fultjack.
Fultjacket jag fick var bla en sörja av salt utblandat med vatten, andra pulver som kanske var aminosyra blandat med koffeintabletter.
Jag renar alltid med aceton, men aceton tar bara bort det som upplöses av acetonet.

På två månader fick jag pulver med nästan 0% tjack.

Jag PM:ade admin och frågade varför detta kunde hända just mig, han svarade att jag bara hade en stjärna i betyg som köpare pga av att jag låtit köpen gå till automatisk utbetalning.
Som pundare så hade jag inte tanken att tacka var gång jag fick tjacket i lådan eftersom jag försvann en en vecka i pulvervärlden direkt. Jag skulle godkänt köpet direkt dagen det kom.

Mitt dåliga betyg (jag visste inte ens att säljarna gav betyg) gjorde att säljarna systematiskt blåste mig då jag hade det sämsta ryktet, i ett system som bara säljarna kan se.
Säljarna hade även ett eget forum där de kunde snacka skit om köpare och, eventuellt utifrån det selektivt blåsa kunder efter behag.

Admin sa åt mig att avsluta mitt konto eftersom det var bränt pga dåligt betyg.
Sagt och gjort, nytt konto med fem stjärnor automatiskt så fick jag plötsligt riktiga varor igen.
Jag lärde mig att använda mitt kontonamn i forumet, pm:a säljaren innan köp, pm:a efter köp, skriva i säljaren säljtråd att den var bra grejer.

Jag lärde mig helt enkelt spelreglerna, att som köpare göra sig ett namn i forumet, att få lite personlig kontakt med säljaren, berätta om jag var missnöjd innan jag klagade på forumet. Fick extra nästa gång etc.
Jag kunde även få en en femma röka gratis bara för att "som kompis" kanske kunde skriva en rad på forumet att "sativa 36% marocko Gold" var mycket prisvärt, fast det egentligen bara var standard brunt. Jag bor i Skåne och har en timme till Chris och vet vad bra röka är....

Men, man blev lite VIP-kund och egoistisk och skrev kanske lite för bra recensioner då man sket i alla andra då man blivit VIP-kund.
Egentligen så var jag en del av hela systemet av korruption/blåsningar/fulspel men som knarkare så valde jag att spela med.
Jag har slutat att punda, köper lite röka och piller efter behov.

Så fungerade det, jag lärde mig systemet, admin berättade hur jag skulle göra, jag slickade röv.
Jag fick bra knark till bra pris.
För två månaders sen så skulle jag aldrig skrivit detta inlägg, då ville jag behålla min VIP-status till varje pris och hade kunnat jaga bort kritiker på forumet för att få behålla mitt VIP.

Känner ni igen typen från fs-forumet?
Jag kände igen alla andra som var som mig, de hade över tusen inlägg och var alltid glada och positiva.
De sa aldrig något illa om något eller en produkt. Kanske om de blivit beordrade att dissa en konkurrent till deras "välgörare".

Jag skäms, men så är det att bli nykter. Man måste ur med skiten och berätta varför det är skit att vara missbrukare. Det tillhör tolvstegsprogrammet som jag själv hatar. Men just detta steg anser jag mig skyldig att utföra.

PS: jag har slutat att vara destruktiv, droger kommer alltid att finnas i mitt hjärta och som belöning när jag uppnår mål i livet. Knark är gott, jag gillar folk som tar droger, därför så vill jag ha en kamratligt samtal om knarkdjungeln och hur man kan överleva i den på ett lättare sätt.
Tack till er som lyssnat och förstått. En subjektiv upplevelse, totalt min, jag har inga källor förutom min
blottning av min personlighet som jag redan önskar jag aldrig hade visat för hela världen.

Kontentan: Lita inte på någon eftersom du själv är lika opålitlig som alla andra.
Jag blev dissad på fs3 utan att veta om det genom deras hemliga säljare system.
Jag svek mina brukarvänner genom att spela fulspelet för att kunna få mitt jävla knark.
Förlåt.
Citera
2021-11-03, 19:25
Medlem
BearMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Instämmer! Dock kan man diskutera det där om grabbarna kommer ''donera'' stålarna till TOR-projektet, personligen tror jag dem åker rakt ner i deras plånka som lite extra fickpengar på Hawaiiresan

Giriga jävlar, memmen som man brukar säga... mer vill alltid ha mer!

haha jo så är det såklart!
Men man kan ju hoppas att en liten slant går till några shady gratis-arbetare. (Vilket kanske personerna bakom FS var?)
Citera
2021-11-03, 19:59
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BearMonk
Men snälla lilla blåögde människa, det kommer inte doneras någonting, alla pengar har gått rakt ner i fickan på de som drivit sidan och är nu en Gucci-keps eller liknande..

Den som på riktigt tror att det var av godhet de stängde ner sidan borde fundera hur man är funtad, detta är och skall betecknas som en exit-scam.

Så är det ibland, skit händer, men jag personligen skulle aldrig lita på fittorna bakom den här skitsidan igen.
Citera
2021-11-03, 20:02
Medlem
BearMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men snälla lilla blåögde människa, det kommer inte doneras någonting, alla pengar har gått rakt ner i fickan på de som drivit sidan och är nu en Gucci-keps eller liknande..

Den som på riktigt tror att det var av godhet de stängde ner sidan borde fundera hur man är funtad, detta är och skall betecknas som en exit-scam.

Så är det ibland, skit händer, men jag personligen skulle aldrig lita på fittorna bakom den här skitsidan igen.

Det var mer ett vidare citat från dem. Inte min åsikt eller mening att dem donerar allt.
Tror sjävklart inte heller att dem donerar vidare det.

Min fina lilla kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in