2024-04-08, 18:37
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacerMouse
Tror inte du fattade vad jag skrev för nu ändrade du dig lite i text, för du pratar om vendors på internet?
Jag formulerar om mig lite, du skrev att köparen betalar med Cash som även det oxå lämnas på ett ställe. Alltså vad händer om polisen lägger en beställning och sen betalar på ett ställe "bakom en bänk" sen när vendor eller upphämtaren skall plocka upp pengarna, ja då står polisen där.

Jag är fullt med på att det finns dead drop men där betalas det men krypto.

Tror ingen vendor skulle gå med på en sån riskfyllt upplägg.

Är du med på vad jag menar?
Så vilken vendor kan man betala i Cash hos?

Nej så fungerar det inte. Det är en blandning av klassisk langning och digital. Du tar kontakt med en knark "koordinator". Du säger vad du vill ha och får en adress. Det är vanligt att adressen ändras när du är framme om det tar över en timme innan du är där. När du är där kommer det antagligen vara tomt och du tror dom lura dig. Om du inte ser ut som en polis eller har sällskap så kommer det fram någon i 15-17 års åldern på en sparkis och rånarluva oftast och lämnar över det du beställt. Vet inte om dom tar krypto, känns onödigt att betala med krypto om du ändå ska träffa en person som lämnar över grejerna.
Citera
2024-04-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Nej så fungerar det inte. Det är en blandning av klassisk langning och digital. Du tar kontakt med en knark "koordinator". Du säger vad du vill ha och får en adress. Det är vanligt att adressen ändras när du är framme om det tar över en timme innan du är där. När du är där kommer det antagligen vara tomt och du tror dom lura dig. Om du inte ser ut som en polis eller har sällskap så kommer det fram någon i 15-17 års åldern på en sparkis och rånarluva oftast och lämnar över det du beställt. Vet inte om dom tar krypto, känns onödigt att betala med krypto om du ändå ska träffa en person som lämnar över grejerna.
Väldigt märkligt, jaja.
Men alla dead drop på arch är betalning via krypro, vart hittar du dead drop med betalning i Cash?
Riktigt riskabelt för säljaren.
Ja jag vet hur dead drop fungerar, har själv använt den tjänsten.
Citera
2024-04-08, 19:26
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Väldigt märkligt, jaja.
Men alla dead drop på arch är betalning via krypro, vart hittar du dead drop med betalning i Cash?
Riktigt riskabelt för säljaren.
Ja jag vet hur dead drop fungerar, har själv använt den tjänsten.

Ja det är lite risky för den som ska möta upp. Det är därför (tyvärr) som dom oftast skickar fram en väldigt ung person som får lämna över grejerna.

Samtidigt så är dom där postpackarna inte speciellt trygga och säkra heller. Dom brukar torska på löpande band efter några månader med kundlistor och allt som hör till. Så jag som köpare upplever detta mycket mer safe än att skicka knark via postnordkuriren med tillhörande kryptoöverföring.
Citera
2024-04-08, 19:38
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ja det är lite risky för den som ska möta upp. Det är därför (tyvärr) som dom oftast skickar fram en väldigt ung person som får lämna över grejerna.

Samtidigt så är dom där postpackarna inte speciellt trygga och säkra heller. Dom brukar torska på löpande band efter några månader med kundlistor och allt som hör till. Så jag som köpare upplever detta mycket mer safe än att skicka knark via postnordkuriren med tillhörande kryptoöverföring.

En fråga bara : på vilken DNM har du hittat den här tjänsten som du pratar om? För jag har aldrig läst om det på någon DNM någonsin.
Citera
2024-04-08, 19:47
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
En fråga bara : på vilken DNM har du hittat den här tjänsten som du pratar om? För jag har aldrig läst om det på någon DNM någonsin.

Du måste få personlig kontakt med "säljarna". Så brukar dom flytta över till signal, mail , sms eller liknande. Läste precis FUPen på dom som åkte fast med över 1000 köpare som det stod i media om nyligen. Läser man loggen där polisen vill ha det skickat till en postbox så frågar säljaren flera gånger om ifall han inte kan mötas upp och få det levererat istället.

Så det är samma snubbar som säljer på flugsvamp etc. Som sysslar och börjat gå över till detta. "Säljarna" sitter oftast bakom någon skärm och styr upp affärerna. Dom som packar och får leverera är oftast längst ner i hierarkin och gör det för en skamlön och gratis knark.

Därför packarna torskar på löpande band och det är lite si och så med leveranserna. Vem har inte hört att "postnord måste ha slarvat bort brevet"...
Citera
2024-04-08, 19:47
Medlem
Citat:

Nej jag tvivlar på det med, låter sjukt att en packare/vendor riskerar år i fängelse för att plocka upp Cash, när det kan va en polis som väntar där.
Säker något köp från Instagram eller liknande, men denna tråd handlar om darknet shoppar.
Citera
2024-04-08, 19:55
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Du måste få personlig kontakt med "säljarna". Så brukar dom flytta över till signal, mail , sms eller liknande. Läste precis FUPen på dom som åkte fast med över 1000 köpare som det stod i media om nyligen. Läser man loggen där polisen vill ha det skickat till en postbox så frågar säljaren flera gånger om ifall han inte kan mötas upp och få det levererat istället.

Så det är samma snubbar som säljer på flugsvamp etc. Som sysslar och börjat gå över till detta. "Säljarna" sitter oftast bakom någon skärm och styr upp affärerna. Dom som packar och får leverera är oftast längst ner i hierarkin och gör det för en skamlön och gratis knark.

Därför packarna torskar på löpande band och det är lite si och så med leveranserna. Vem har inte hört att "postnord måste ha slarvat bort brevet"...

Låter inte trovärdigt att någon seriös säljare skulle göra så. Men oavsett så passar det inte riktigt i den här tråden att ta upp något som bara är möjligt för dig och ingen av oss andra i alla fall.
Citera
2024-04-08, 20:11
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Låter inte trovärdigt att någon seriös säljare skulle göra så. Men oavsett så passar det inte riktigt i den här tråden att ta upp något som bara är möjligt för dig och ingen av oss andra i alla fall.

FS och AT har ju som policy att man inte får göra affärer utanför deras sida. Fast säljarna är förekommande på de flesta olika drogforum som finns att tillgå. Ibland kan dom heta något annat. Försök få kontakt där.

Detta är knappast något som gäller enbart för mig. Jag själv kom i kontakt med detta förfarande i samband med att polisen började gå på postnord med full kraft.

Det är garanterat något som kommer breda ut sig rejält. Underlättar såklart om man bor i en lite större stad.
Citera
2024-04-08, 20:22
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Är ni köpare så desperata att ni kan tänka er detta varför springer ni inte in valfritt ghetto med öppen drogscen och snackar med grabbarna helt ärligt istället?

Som det ser ut just nu och en tid tillbaka handlar jag mitt knark på gatan. Ghetto vore väl att ta i, men det är längesedan jag handlade något online iaf.

De har bägge sina för- och nackdelar. Frågor på det?
Citera
2024-04-08, 20:23
Medlem
Citat:
FS och AT har ju som policy att man inte får göra affärer utanför deras sida. Fast säljarna är förekommande på de flesta olika drogforum som finns att tillgå. Ibland kan dom heta något annat. Försök få kontakt där.

Detta är knappast något som gäller enbart för mig. Jag själv kom i kontakt med detta förfarande i samband med att polisen började gå på postnord med full kraft.

Det är garanterat något som kommer breda ut sig rejält. Underlättar såklart om man bor i en lite större stad.
Har handlat droger på darknet sen en bitcoin låg under 100kr och varit med på dom flesta sidorna och har då aldrig stött på detta. Så att detta skulle breda ut sig tror jag inte på.
Citera
2024-04-08, 20:28
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Har handlat droger på darknet sen en bitcoin låg under 100kr och varit med på dom flesta sidorna och har då aldrig stött på detta. Så att detta skulle breda ut sig tror jag inte på.

Ok nu vet ni iaf hur det fungerar. Sedan räkna jag med i vanlig ordning att hälften av er kommer åberopa "skitsnack". 25% kommer såga det. och resterande kommer köpa det rakt av. Inget nytt under solen.

Eftersom i princip vartenda säljare jag kommit i kontakt med kör eller känner till upplägget så drar jag slutsatsen att det är redan utbrett. Själv har jag varit bekant med det i ungefär ett halvår och med tanke hur stor omsättning det verkar vara på "gräset" som i mitt fall. Så säljs det enorma mängder på detta sätt verkar det som.
Citera
2024-04-08, 22:02
Medlem
Vad är det längsta ni har fått vänta på ett paket?
Hur länge brukar det ta innan grisen här av sig om ett brev har beslagtagits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in