2023-01-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monstergadda
"En vän" skickade monero igår em från archetyp till en wallet och det har fortfarande inte kommit fram. Det betyder nog ingenting men man kan ju vara lite försiktig.

Vänta, så det är alltså när du skickar FRÅN archetyp TILL en privat wallet, men överföringen har inte kommit fram?

Om jag vore i din/er situation så skulle jag öppnat en ticket till supporten.
30/60 minuter är väl vanligt att en överföring tar, men inte så här lång tid.

Tänk på att det var en valutabugg på archetyp igår som gjorde att hela marknaden åkte ner (men forumet fungerade), så det är möjligt att överföringar har blivit påverkat också, speciellt med tanke på att överföringen gjordes igår när buggen var aktiv.

Skicka ett meddelande till supporten.
Ha TXID samt plånbokens ID redo (du behöver nog inte ta med det i ditt första meddelande, men för smidighetens skull så kan du iallafall ta fram och ha den infon redo).
Citera
2023-01-31, 12:53
Medlem
Citat:
Du bör städa om du inte redan har gjort det.

"En kompis" var med om att bli stannad av en civilbil som väntade nära hans hem då han körde sin bil. Han fick lämna urin samt blodprov på stationen, husrannsakan av bilen men inte bostaden.

Polisen ville ha två pinnar, ett köp av en femma gräs över nätet samt drograttfylla.
Men med rena prover och nekande av köpet så kom han undan.
Alltså seriöst? Antar det gäller brukargängder nu? Skoja inte mer om du skojar.

Alltså det värsta jag har hört är att polisen har ringt upp personen ifråga om han gör anspråk på paketen varav han svarar nej och så var den saken ur vägen.

En grå Volvo V70 som spanar på darknetköpare låter helt sinnes.
Citera
2023-01-31, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society

Alltså det värsta jag har hört är att polisen har ringt upp personen ifråga om han gör anspråk på paketen varav han svarar nej och så var den saken ur vägen.

Jag har bara köpt småsaker. Förutom detta endast ett par ggr tidigare för typ 7 mån sedan.
Vore sjukt om polisen lägger resurser på mig faktiskt. Men konstigare saker har ju hänt 😬
Citera
2023-01-31, 16:14
Medlem
TwnyForReals avatar
Citat:
Öppnade du inte dispyt på localmonero? Det gjorde jag vid problem och dom ordnade det.
Gjorde transaktionen via en annan platform ..
Citera
2023-01-31, 18:23
Medlem
funktioners avatar
Kan man lita på Archetypes egna kryptering när man skriver in sin adress eller krypterar ni fortfarande själva?
Citera
2023-01-31, 18:28
Medlem
monstergaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Vänta, så det är alltså när du skickar FRÅN archetyp TILL en privat wallet, men överföringen har inte kommit fram?

Om jag vore i din/er situation så skulle jag öppnat en ticket till supporten.
30/60 minuter är väl vanligt att en överföring tar, men inte så här lång tid.

Tänk på att det var en valutabugg på archetyp igår som gjorde att hela marknaden åkte ner (men forumet fungerade), så det är möjligt att överföringar har blivit påverkat också, speciellt med tanke på att överföringen gjordes igår när buggen var aktiv.

Skicka ett meddelande till supporten.
Ha TXID samt plånbokens ID redo (du behöver nog inte ta med det i ditt första meddelande, men för smidighetens skull så kan du iallafall ta fram och ha den infon redo).

Tussen tack för informationen. Det var ingen större summa men det är ju pengar som jag vill ha kvar såklart.

Citat:

Jag skojar inte. Det var 5 eller möjligtvis 10g gräs. Jag är inte en kriminell person som polisen har på sin radar heller.
Bilen stod parkerad och väntade på mig så det var inte en slumpmässig kontroll.
Citera
2023-01-31, 19:43
Medlem
Sommargays avatar
Jag har inte handlat sen flugsvamp 3 och tänkte göra en beställning på archetype men känner mig lite vilsen av allt krångel kring monero. Kan jag inte bara köpa på localmonero.co med swish och sen föra över direkt därifrån till mitt archetypekonto? Så gjorde jag ju på FS-3 fast med localbitcoins.
Citera
2023-01-31, 20:28
Medlem
Citat:
Tussen tack för informationen. Det var ingen större summa men det är ju pengar som jag vill ha kvar såklart.

Jag skojar inte. Det var 5 eller möjligtvis 10g gräs. Jag är inte en kriminell person som polisen har på sin radar heller.
Bilen stod parkerad och väntade på mig så det var inte en slumpmässig kontroll.

Sjukt... Får man fråga hur länge sen det här hände?
Citera
2023-01-31, 20:34
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dostojevskij22
Vad menar du med postspärr? Hur funkar det? Har den lokala postkontoret och brevbärare listor med namn och adresser som misstänks beställa knark eller?

Hur ska jag veta?
Citera
2023-01-31, 21:05
Medlem
Sommargays avatar
gjorde en cake-wallet och köpe monero på localmonero.co till adressen som stod i cake wallet. står att transaktionen är helt klar efter typ 20 minuter men kommer ingenting i cake-wallet. har jag gjort något galet?
Citera
2023-01-31, 21:42
Medlem
Någon som torskat och fått samtal från polisen nu efter postlagsändringen?

Eller hört något angående detta?
Citera
2023-02-01, 00:24
Medlem
philijoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Kan man lita på Archetypes egna kryptering när man skriver in sin adress eller krypterar ni fortfarande själva?

Krypterar själv, känns säkrast så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in