2025-07-28, 17:54
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UHUstic
Det varier mycket vilka felmeddelanden eller uppkopplingsproblem jag får, ibland står det i Tor Browser bara "The connection has timed out", ibland kommer jag fram till första sidan där det står att jag sats i kö, men inte längre än så (rutan med tre gröna punkter om du förstår vad jag snackar om) och ibland kommer jag ända fram till inloggningssidan, klickar på captchan och sen laddar sidan så pass länge att det tillslut står "captcha has run out, refresh the page" eller vad det nu står och när jag refresherar så köttar sidan tills jag återigen får felmeddelandet "The connection has run out" och då är det bara är att börja om på nytt igen.

Har även varit med om att jag kunnat logga in och kan navigera sidan utan problem och sen när jag exempelvis ska skicka svar tillbaka till en vendor så köttar sidan igen tills captchan har runnit ut och så får jag starta om på ny kula igen när jag refreshat sidan (enligt sidans instruktioner) och sen går inte sidan att nå igen.

Just nu och de senaste två timmarna får jag bara "The connection has time out" från Tor Browser,. Testar någon gång i halvtimmen med liknande resultat. Tidigare idag flöt det på och jag kunde skicka ett DM till en vendor och dra iväg en beställning, men nu 12 timmar senare när jag försöker komma in bara för att kolla om jag fått svar på min fråga funkar det inte alls längre.

Är sidan nere för andra också just nu eller är det återigen bara mitt problem? Riktigt frustrerande situation minst sagt. Jag är tålmodig generellt när det gäller DNMs, men jag måste snart gå till sängs och kanske inte hinner komma i kontakt med vendorn innan paketet postas som troligen sker någong gång imorgon.

Kommer in på Dread för det mesta och övrig clearnet-uppkoppling funkar anmärkningsfritt så jag vette fan vad problemet kan vara. (Förutsatt att Catharsis inte ligger nere för alla just nu som sagt)

Jag har noterat att TOR kräver ganska så bra bandbredd. Om jag håller på med annat om kräver sin del av linan så får jag oftast det du nämner när jag kör igång TOR. Jag får i 9 fall av 10 bara fokusera på att bara köra med TOR och samma sak gäller den "Gratis" VPN jag har, den stryper lite av min lina uppenbarligen så den får jag stänga av.

Så, kör du likande som jag så börja med att stäng ner vissa saker

Citera
2025-07-28, 19:33
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Öppnar du länkarna i TOR browser, eller din vanliga webbläsare (t.ex. Chrome, Firefox, Opera, Brave, etc)?

Annars kan du testa att manuellt navigera dig fram:

catharibrmbuat2is36fef24gqf3rzcmkdy6llybjyxzrqthzx 7o3oyd.onion

alternativt

catharsis.top

Gå sedan till:
-> Market
-> Sätt "Source" till "Sweden" (klicka "Search" sen så filtreringen sparas)
-> Välj "Psychedelics"
-> Välj "Mushrooms"

EDIT:
Tyvärr så sätter Flashback automatiskt ett mellanslag i URL:en för onion-länkar.
Ta bort mellanslaget (titta nog i länken) så ska det fungera, förutsatt att du öppnat dom i TOR.

Jo tack, jag fick fram det. Har du själv köpt där eller hur vet du att det är en seriös sida?
Citera
2025-07-28, 23:32
Medlem
Tänkte beställa lite grejer på Chatarsis och undrar om det är relativt säkert att betala med btc via binance?
Citera
2025-07-29, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugarboypetoj
Tänkte beställa lite grejer på Chatarsis och undrar om det är relativt säkert att betala med btc via binance?
Absolut bara du mellanlandar coinsen i en egen separat wallet för att undvika bli avstängd i framtiden
Citera
2025-07-29, 02:33
Medlem
Catharsis har fungerat bra so far, nån order kom bort - fick bra hjälp av support.
Citera
2025-07-29, 02:36
Medlem
Men flugan har bara varit besvärlig och påfrestande, släpper den marknaden helt nu.
Citera
2025-07-29, 10:53
Medlem
Jag kan gröna catharsis. Smidig upplägg och design. Bra säkerhet ( i mina ögon ). Körde DD och allt fungerade topp.
Citera
2025-07-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jag har noterat att TOR kräver ganska så bra bandbredd. Om jag håller på med annat om kräver sin del av linan så får jag oftast det du nämner när jag kör igång TOR. Jag får i 9 fall av 10 bara fokusera på att bara köra med TOR och samma sak gäller den "Gratis" VPN jag har, den stryper lite av min lina uppenbarligen så den får jag stänga av.

Så, kör du likande som jag så börja med att stäng ner vissa saker

Tjenare! Nu ska vi inte ropa hej förrän vi är över bäcken eftersom detta kan röra sig om ren tillfällighet, men jag gjorde precis som du tipsade om efter att ha läst ditt inlägg idag på förmiddagen och stängde ner allt som kan tänka sig påverka bandbredden och jag kan gladeligen meddela att jag både lyckats nå och logga in på sajten vid tre separata tillfällen under förmiddagen och eftermiddagen med bara något enstaka felmeddelande.

Dessutom verkar det märkbart snabbare att navigare sajten när jag väl är inne, istället för att det tar kanske 5-10 sekunder att komma fram från forumdelen till inkorgen så tar det snarare närmre 2-3 sekunder i många fall!

Tack som fan för hjälpen och jag hoppas att detta löst det mesta av mina problem jag haft med Catharsis och TOR!
Citera
2025-07-29, 17:23
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UHUstic
Tjenare! Nu ska vi inte ropa hej förrän vi är över bäcken eftersom detta kan röra sig om ren tillfällighet, men jag gjorde precis som du tipsade om efter att ha läst ditt inlägg idag på förmiddagen och stängde ner allt som kan tänka sig påverka bandbredden och jag kan gladeligen meddela att jag både lyckats nå och logga in på sajten vid tre separata tillfällen under förmiddagen och eftermiddagen med bara något enstaka felmeddelande.

Dessutom verkar det märkbart snabbare att navigare sajten när jag väl är inne, istället för att det tar kanske 5-10 sekunder att komma fram från forumdelen till inkorgen så tar det snarare närmre 2-3 sekunder i många fall!

Tack som fan för hjälpen och jag hoppas att detta löst det mesta av mina problem jag haft med Catharsis och TOR!

Kanon!! Bra att det löste sig :-)
Citera
2025-07-29, 19:14
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Vad menar du med "den nya postlagen"?

Jag har beställt via brev hem till mig flertalet gånger från FS utan problem, tills jag helt plötsligt fick brev från, ja dom såkallade blåklädda att 3 försändelser till min adress hade beslagtagits pga misstanke om nark*tika. Sen en dag när jag satt hemma utan något olagligt I hemmet och spelade tv-spel, så plingade det på dörren och jag gick dit för att se vem det var och då var det ju dom. Och dom gjorde en såkallad husis och typ bankade sönder halva min lägenhet lol utan att hitta något olagligt alls.

Och detta var i slutet av förra sommaren. Är det säkert eller iaf säkrare att beställa saker spårbart REK för mig nu då?

Har sedan dess bara kört DD via FS, men då den sidan inte går att nå nu och min favoritsäljare numera finns på Cathartis men tyvärr inte just nu erbjuder DD där jag bor utan endast Spårbar REK Frakt.

Vet personligen att säljaren är helt grön då jag handlat från dom/hen på olika sätt säkert runt 20 gånger hittills utan några som helst problem!

Men är det safe för mig om det skickas på det sättet som beskrevs?

/Mvh

NEJ det är absolut inte säkrare att beställa REK, en faktor som gör att det är mindre risk att bli av med det, det är att det är mindre risk att brevbäraren tar det.
Men att tro det är mindre risk att polisen tar det, är det absolut inte.

Det säkraste är dead drop eller som jag och flera andra har gjort i flera år är att spika upp en egen brevlåda!

Antingen gör du det i en så kallad "stugby" där dom flesta är sommarboenden eller som jag själv har gjort, vid ett lägenhetskomplex.
Där det är en privat hyresvärd, där majoriteten är socialfall, låginkomstagare osv.
Där alla brevlådor ser olika ut, så inte din sticker ut.
Om den gör det, så köp en brevlåda som är så lik som möjligt.

Jag har haft min på samma ställe i över 5 år, polaren har haft sin ungefär lika länge och han spika dessutom upp den på ett lite "finare" område, dock majoriteten pensionärer där.

Säg att adressen är knarkgatan 20E, då sätter du upp knarkgatan 20F som inte existerar, med ett fejk namn.
OM du vill beställa i REK, så gör det till den adressen med ett fejknamn och så skaffar du ett fejk legg så du kan hämta ut det.

DET är det absolut det bästa man kan göra, har beställt mängder både inrikes och utrikes på detta sätt.
Senast redigerad av Spendi 2025-07-29 kl. 19:17.
Citera
2025-07-29, 20:19
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Det är aldrig helt safe, men spårbar REK är nog säkrare än vanlig inrikes post! Säger jag utan att egentligen ha en aning, känns säkrare i alla fall.

Med den nya postlagen menas lagändringen som trädde i kraft årsskiftet 2023/2024 (ganska säker på att den började gälla då!) där postanställda fick tipsa polis om brev eller paket som kunde tänkas innehålla narkotika. Tidigare fick de inte göra det. Även brevbärare och de som jobbar på ombud där post hanteras får tipsa polisen om suspekta brev eller paket.

Därav de många fler beslag som gjorts via postgången senaste 1,5 åren.

Det är inte säkrare med REK. Fler brev skickas utan REK, vilket kan ge ett sken av att det är säkrare med REK då mindre REK blir beslagtagna.

Se mitt förra inlägg om vad som är säkrast 🙂
Citera
2025-07-29, 20:34
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passiflora
Finns det bevis för att Archetyp Market inte körde en exit scam?

Posta vilka vilka bevis som finns.

Det verkar inte finnas bevis från myndigheter öht.

Jag tror det var en exit-scam för att ta reda på miljonerna som låg på konton kopplade till marknaden.

Kom inte med "bevis" från "securityaffairs [ punkt] com". Låter "officiellt" men enligt WHOIS så ser det mer än suspekt ut.

Catharsis verkar vara extremt likt Archetyp. "Vendors kan registrera med ett klick".. eller vad det nu står.

Vad tror ni?

Att det var en exit scam var det inte.

Men detta att det är extremt likt archetyp och att sidan kom upp i princip direkt efter att archetyp föll är mer oroväckande tycker jag

Jag menar det var väl FBI som skapade Anom, som var en krypterings app som användes av kriminella, så kunde dom lätt haffa folk därefter.

Om nu snuten / interpol skapar en hemsida på darkwebben, skulle dom då kunna lokalisera in Säljare och Köpare lättare på något sätt?

För mig har flugsvamp alltid funkat bra, nån gång har man inte kommit in men då har jag bara väntat nån halv dag eller två.. Det som suger mer är ju alla jävla avgifter som varenda jävel ska ha, först för att köpa crypto, sen skicka osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in