2025-04-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
När du gått till cc, vad gör du sen? Jag förstår inte varifrån jag får eller genererar ” Fingerprint of your PGP Public Key”. Jag har en Public Key för min användare i min instant PGP app, men hur gör jag ett fingerprint av den?

Jag förmodar att du inte har koll överhuvudtaget på pgp och hur det fungerar därför föreslår jag denna guide om du enkelt vill lära doh grunden som gör att du kan skapa konto på tex AT.

https://kevinsguides.com/guides/secu...gp-encryption/

Alternativt om du sitter på Android såkan du ladda ner appen OpenKeychain deras ikon är en grön mjuk fyrkant med en nyckel på.

Installera det och starta.
Inne i appen så gå in på Keys. Swn öängst upp till höger där du har 3st prickar på varandra klicka och välj "Manage my Keys"

Sen väljer du "Create my key"
Obs!! Skriv för bövelen inte ditt riktiga namn om du ska använda det på darkweb Obs!!

Fyll i ett nickname eller liknande som namn Klicka sedan Next.

Nu ber den dig skriva en mail adress och så här gör jag.

Drdaggmar@flgldkgkdkg.com eller helt enkelt fejka en random mail eller om du har en protonmail skriv kanske den. Klicka sedan Next.

Nu kommer du till en sida som sammanfattar det du valt att fylla i såsom namn , mejladress.

Gå längst upp till höger och klicka på dom tre prickarna och välj "change key configuration"

Nu kommer du till en sida där du får välja ett Lösenord som skydd för sin PGP nyckel. Välj något som du vet med dig att du kommer ihåg.

Längre ner på sammaa sida står det

Subkeys
new subkey
ECDH(Curve25519)

Klika på edDSA

på Type väljer du "RSA 4096"

och på Usage väljer du "Sign & Encrypt"

Och kryssa i rutan "No Expiry" så slipper du en pgp nyckel med utgångsdatum.

Längst upp till höger väljer du sedan Save.

Nu kan du bara snabbt kolla så ditt name och email stämmer överens med vad du valde innan.

Om allt stämmer så klickar du på Create Key.

Nu bör din pgp nyckel finnas under my Keys.

Klicka på din PGP nyckel

Klicks sedan på Kopiera knappen som finns just nedanför QR koden ikonen är en liten rektangel typ.

Detta kopierar din PGP nyckel så nu kan du skapa ett konto på Arche***

Gå in på AT sidan välj registrera.
Fyll i alla uppgifter och där det syår att du sla fylla i din PGP nyckel så är dey nu bara stt Klistra in pgp nyckeln i rutan då den finns kopierad o klar.

Slutför registreringen.

Nu kommer du till en sida där det står ett PGP krypterat meddelande.

Kopiera heöa texten lättast är att markera allt och sen bars kopiera.

Därefter öppnar du OpenKeychain appen igen.

Längst upp till vänster kliclsr du så menyn kommer upp välj sedan Encrypt/Decrypt

Sen längst ner väljer du read from clipboard.

Nu borde du bli ombedd att skriva det lösenord du valde tidigare till din PGP nyckel.

När du fyllt i lösenordet borde du få upp det meddelande som du nu Dekrypterat.

Högst upp i meddelandet finns en länk. Kopiera länken och klistra in öch brsök länken du kopierat k din Tor Browser.

Nu har du fått grunderna i hur PGP fungerar och hur du registrerar och loggar in på AT

Skriven av Drdaggmar här i tråden
Citera
2025-04-29, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Det går men är lite segt (märkte jag nu)

Ja fast man ser ju knappt ringarna längre man ska trycka på. Har du samma problem eller bara jag. Ska se om de funkar senare
Citera
2025-04-29, 18:08
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Ja fast man ser ju knappt ringarna längre man ska trycka på. Har du samma problem eller bara jag. Ska se om de funkar senare

Det ska vara så :-) Lite chansa kan man säga
Citera
2025-04-30, 10:10
Medlem
ChloeStocktown43s avatar
Någon annan som har problem att komma in på fs?
Citera
2025-04-30, 10:21
Medlem
Fs har ju varit katastrof på senaste tid. Vad händer?
Jag har också fört över btc och fått vänta dagar , trots hög fee, inget svar från support.
Vid båda tillfällena kom de fram tillslut.

När man för över, så försvinner ofta mer pengar än det borde, när man räknar på det. Jag har varit på FS sen det allra första och her aldrig haft bekymmer förrän FS4 såg dagens ljus!

För ett tag sen försvann mitt konto med mycket pengar på (hade ej hinnit göra köpet) Jag är helt säker på att det var rätt adress.
Kontakt med supp mö ort och de säger jag bytt lösen den och den tiden, men var inte inne på FS då.

Känns som folket bakom börjat tappa kontrollen över allt som sker mot dem nu. Stora attacker osv..?

Just nu kommer man bara till första sidan som, som ska ladda om en till en ny sida att byta ut en del i adresskedjan i. Den bara laddar om och om hela tiden.

Support både åtminstone gå ut med vad som händer hela tiden. Folk nojjar över exit scam osv.
Nån annan som inte kommer in?
Citera
2025-04-30, 11:56
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeckis
Fs har ju varit katastrof på senaste tid. Vad händer?
Jag har också fört över btc och fått vänta dagar , trots hög fee, inget svar från support.
Vid båda tillfällena kom de fram tillslut.

När man för över, så försvinner ofta mer pengar än det borde, när man räknar på det. Jag har varit på FS sen det allra första och her aldrig haft bekymmer förrän FS4 såg dagens ljus!

För ett tag sen försvann mitt konto med mycket pengar på (hade ej hinnit göra köpet) Jag är helt säker på att det var rätt adress.
Kontakt med supp mö ort och de säger jag bytt lösen den och den tiden, men var inte inne på FS då.

Känns som folket bakom börjat tappa kontrollen över allt som sker mot dem nu. Stora attacker osv..?

Just nu kommer man bara till första sidan som, som ska ladda om en till en ny sida att byta ut en del i adresskedjan i. Den bara laddar om och om hela tiden.

Support både åtminstone gå ut med vad som händer hela tiden. Folk nojjar över exit scam osv.
Nån annan som inte kommer in?
Kommer inte heller in det bara laddar...Kanske en attack på FS?
Citera
2025-04-30, 11:56
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChloeStocktown43
Någon annan som har problem att komma in på fs?
Samma här kommer inte in..
Citera
2025-04-30, 12:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Varenda gång det är löning så kraschar sidan på FS4 och alla tror det är exit scam.

Kommer antagligen upp igen inom en snar framtid. Antar att de som väntar på spårningsnummer blir lack eftersom de flesta säljarna har slutat gett ut det innan de skickar utan väntar numera tills det finns att hämta ut.
Citera
2025-04-30, 12:46
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Varenda gång det är löning så kraschar sidan på FS4 och alla tror det är exit scam.

Kommer antagligen upp igen inom en snar framtid. Antar att de som väntar på spårningsnummer blir lack eftersom de flesta säljarna har slutat gett ut det innan de skickar utan väntar numera tills det finns att hämta ut.

Håller helt med dig att folk drar alldeles för snabba slutsatser om "Exit Scams" varenda gång man inte kommer förbi flugsvamp.wtf verifieringen & sen markerar cirkeln.

Och jag menar detta är ju ingenting nytt har ju hänt flertalet gånger sedan FS4 implementerade det att det bara står laddar efter den är löst & man kommer ingen vart. Men det problemet brukar lösas ganska fort varje gång det händer max några timmar oftast. Sen som du säger blir det ju högt tryck när det har varit löning & allt med så trafiken ökar ju markant.
Senast redigerad av Thraxx 2025-04-30 kl. 12:49. Anledning: Felstavat
Citera
2025-04-30, 14:06
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Håller helt med dig att folk drar alldeles för snabba slutsatser om "Exit Scams" varenda gång man inte kommer förbi flugsvamp.wtf verifieringen & sen markerar cirkeln.

Och jag menar detta är ju ingenting nytt har ju hänt flertalet gånger sedan FS4 implementerade det att det bara står laddar efter den är löst & man kommer ingen vart. Men det problemet brukar lösas ganska fort varje gång det händer max några timmar oftast. Sen som du säger blir det ju högt tryck när det har varit löning & allt med så trafiken ökar ju markant.
Har inte gått komma in sedan 08.00 tiden imorse..
Citera
2025-04-30, 14:07
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Något gick fel, försök igen!
Är vad som står när man försöker logga in...
Citera
2025-04-30, 15:22
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Något gick fel, försök igen!
Är vad som står när man försöker logga in...

Var samma sak förra månaden vid löning.

Åtgärdas antagligen senare idag.

Om det är lika om 24 timmar kanske vi kan börja bli lite orolig.

Edit*

Det fungerar att komma in nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in