2024-11-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Är FS4 fortfarande igång för övrigt? Jag loggade precis in och såg att jag inte har exakt 0 btc där vilket jag har svårt att tro eftersom jag satt in och handlat tidigare, och sannolikheten är mindre än en biljon att jag använde exakt allt när jag beställde.
Nu är vi här igen.. Prova gå ett par sidor bakåt i tråden och läs alla fantastiska hyllningar till fs4 (nu är jag ironisk..) det är nog minst 1 inlägg om dagen där någon har problem med fs4, jag förstår inte att folk ens orkar hålla på med den sidan när det finns en sida som fungerar felfritt i princip 24/7.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Jag har inte vart inne på länge men när flugsvamp läggs ner kommer det vara kaos i denna tråd om inte en separat tråd skapas så ja de är definitivt igång
Ibland hade jag nästan önskat att det fanns en separat tråd för fs4 och en för archetyp, mest bara för att det under flera års tid enbart verkar strula med fs4 (vilket folk är ganska tydliga med här i tråden), samtidigt som det knappt verkar ha varit något större strul på archetyp under samma period.

--
Till dig som läser detta, snälla, istället för att försöka krångla med att använda fs4 och bli av med dina pengar, så kan du väl kanske lägga 5 minuter av ditt liv på att lära dig köpa en annan krypto än BTC - lär dig hur pgp fungerar och gå sedan över till archetyp och njut av att veta att du inte blir av med dina pengar när du för över dom. Tycker du att det är för svårt att antingen byta valuta eller lära dig den simplaste krypteringen som finns bör du kanske istället helt enkelt ge upp med knarket, innan det är försent.
Citera
2024-11-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen

Ibland hade jag nästan önskat att det fanns en separat tråd för fs4 och en för archetyp, mest bara för att det under flera års tid enbart verkar strula med fs4 (vilket folk är ganska tydliga med här i tråden), samtidigt som det knappt verkar ha varit något större strul på archetyp under samma period.

[/i]

Ja asså hade folk tänkt lite logiskt hade dom snabbt fattat att deras problem är personligt och tillfälligt eller att dom blivit phishade via fejklänk så hade denna tråden varit ganska mycket mer intressant att läsa. Jag kan faktiskt inte komma ihåg sist någon värdefull diskussion pågick här inne.
Citera
2024-11-26, 19:40
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Tycker du att det är för svårt att antingen byta valuta eller lära dig den simplaste krypteringen som finns bör du kanske istället helt enkelt ge upp med knarket, innan det är försent.[/i]
Tack för svar. Det har inte med att det är svårt att göra. Jag köper droger 2-3 gånger per år, är aldrig ute i god tid så när det väl är dags är det skönt om det ställe jag redan har konto på fungerar, så jag slipper det extra mecket. Jag har ingen aning om vilka sajter man ska köra på förutom FS4, eller vilka adresser man ska använda.
Citera
2024-11-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Tack för svar. Det har inte med att det är svårt att göra. Jag köper droger 2-3 gånger per år, är aldrig ute i god tid så när det väl är dags är det skönt om det ställe jag redan har konto på fungerar, så jag slipper det extra mecket. Jag har ingen aning om vilka sajter man ska köra på förutom FS4, eller vilka adresser man ska använda.

Archetyp.cc, resten klarar du själv

Har inget emot folk som använder fs som i ditt fall men tycker typ de är värt att ta sig 10 min för att lära sig hur arch och pgp funkar. Jag är ganska virrig o lat men de va lätt för mig med. Det är jävligt lätt hänt att gå in på en phisinglänk om man ska gå in med en standarddomän varje gång istället för en privat länk man skriver ner. Lovar att det kan hända vem som helst på olika sätt. Sen förekommer de andra buggar och strul med fs
Citera
2024-11-27, 19:52
Medlem
Om man väljer spårbart fraktalternativ på Archetyp, hur får man spårningslänken?
Citera
2024-11-27, 20:05
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Om man väljer spårbart fraktalternativ på Archetyp, hur får man spårningslänken?

Beror helt och hållet på vilken säljare du använder.
En del kräver att du har PGP uppsatt på ditt konto så de kan skicka dig ett krypterat meddelande med spårningsnumret. Annars får du vänta på notisen (brevet/pappret) från postnord att du har paket att hämta hos ditt postombud.
Vet en säljare som använder sidan read2burn.com.

Finns säkert andra sätt också de skickar ut trackingnumret på, men de 2 ovan är de jag känner till.
Citera
2024-11-27, 20:11
Medlem
Citat:
Det diffar från säljare till säljare, om det inte står mer i själva annonsen så kan du antingen kika på vendorns terms eller om det står något på forumet. Annars brukar det vara smidigt att dra iväg ett pm innan köpet och fråga säljaren, de flesta svarar inom några timmar och om vendorn inte kan svara på det utan att du t.ex gör ett köp så hade iaf jag valt en annan säljare istället.
Citera
2024-11-27, 20:26
Medlem
Citat:

Bara en nyfiken fråga: om det är problem med att Polisen tar brev, varför väljer man då ett MER riskabelt alternativ som spårbart paket till ombud? Borde man inte välja ett MINDRE riskabelt alternativ?

Undrar för att det här låter verkligen som fullständigt hål i huvudet. Propagandan kanske har rätt: man blir dum av knark?
Citera
2024-11-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Bara en nyfiken fråga: om det är problem med att Polisen tar brev, varför väljer man då ett MER riskabelt alternativ som spårbart paket till ombud? Borde man inte välja ett MINDRE riskabelt alternativ?

Undrar för att det här låter verkligen som fullständigt hål i huvudet. Propagandan kanske har rätt: man blir dum av knark?

Jag vet faktiskt inte. Jag har funderat i samma bana. Jag är en oerfaren köpare. Samtidigt så känns det som som är relativt vanligt att säljaren helt enkelt inte skickar något. Tänker att om paketet blir taget blir det det oavsett. Men tar gärna emot tips -är det bättre att välja icke spårbart?
Citera
2024-11-27, 21:12
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte. Jag har funderat i samma bana. Jag är en oerfaren köpare. Samtidigt så känns det som som är relativt vanligt att säljaren helt enkelt inte skickar något. Tänker att om paketet blir taget blir det det oavsett. Men tar gärna emot tips -är det bättre att välja icke spårbart?

Om någon skickar olagligheter till dig i ett brev kan du säga att du inte vet vad det handlar om. Vem som helst kan skicka något till vem som helst. Det är inte ensamt bevis nog att fälla någon. Om du blir arresterad utanför paketombudet efter att ha hämtat paketet har du mer eller mindre själv bevisat att det var något du beställt. Dessutom har du minst en extra instans som kontrollerar ditt paket.

Det verkar rätt dumt att beställa något alls via posten nu för tiden, men ska man ändå göra det så ger inte spårbart paket någon mer säkerhet, snarare mindre. Samma sak med rek.
Citera
2024-11-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Om någon skickar olagligheter till dig i ett brev kan du säga att du inte vet vad det handlar om. Vem som helst kan skicka något till vem som helst. Det är inte ensamt bevis nog att fälla någon. Om du blir arresterad utanför paketombudet efter att ha hämtat paketet har du mer eller mindre själv bevisat att det var något du beställt. Dessutom har du minst en extra instans som kontrollerar ditt paket.

Det verkar rätt dumt att beställa något alls via posten nu för tiden, men ska man ändå göra det så ger inte spårbart paket någon mer säkerhet, snarare mindre. Samma sak med rek.

Jag håller med om det, samtidigt ger det mindre säkerhet att handlaren verkligen skickar paketet. Har blivit blåst två gånger nu på kort tid.
Citera
2024-11-27, 22:27
Medlem
Det borde finnas dyrare alternativ med målvakter.

Skulle lätt betala lite extra för spårbart även om större risk.

Saknar verkligen flugsvamp3-dagarna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in