2024-11-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Fast detta var alltså själva flugsvampsidan. Inte säljarna som fanns på sidan. Kommer inte ihåg vilken version av flugsvamp det var. FS2 kanske? Det fanns en bock att kryssa i "autokrypt". Så skulle sidan kryptera namn, adress osv. Sedan när polisen haffade sidan så visade det sig att det spelade ingen som helst roll om man kryssat i bocken för kryptering. Sidan kryptera inte ett skit.

Det va väl FS3? Vad jag kan minnas så fanns det inte på FS2.
Citera
2024-11-24, 21:29
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Det va väl FS3? Vad jag kan minnas så fanns det inte på FS2.

Maybe so.
Citera
2024-11-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Och oavsett kryptering kan du ju aldrig veta vad de gör med den info du Skickar.

Tar de ditt namn och adress och copypastear till sitt kundlista.txt så hjälper inte det du gör

Tycker förvånansvärt ofta man läser om nätlangare som har "kundlistor". Varför ?
Och som inte bemödat sig att kryptera sina datorer eller nånting. Så polisen har kunnat knalla in och allt har varit öppet.

Det är ju inte så att de suttit i nån lya med adderade gallergrindar och krypterade burkar och redo att bryta strömmen. Nej det har varit riktiga slapptaskar.

Nä så så länge man inte har ett sätt att handla utan att uppge sitt eget namn och där överlämnandet är väl genomförda dead drops och man kan lita på att de sköter sin del av säkerheten låter jag hellre bli

Varför det läcker kundlistor kan vara av många anledningar.

En av dessa kan jag svara på varför, att man som säljare copy pastear ut beställningarna från t.ex AT till Notepad och sedan sparar den någon dag tills att beställningarna kommit fram till köparen.

Bryr man sig som säljare så kör man TAILS - för allas skull - och har någorlunda bra rutiner för hur allt ska skötas... bryr man SIG INTE så gör man som de som har torskat och allting ligger öppet..

Fråga mig inte varför jag vet detta
Citera
2024-11-25, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
(Innan någon skriver att det är phishing-länkar, alla dessa finns på archetyp.cc)

But still, var försiktig med att använda länkar från clearnet.
Den sidan för att få länkar ifrån använder både .su och .cc. (Det finns mer info kring detta på archetyps forum och på dread. Sen, glöm inte att verifiera eventuella länkar eller annan information från archetyps Admin med pgp innan du använder eller litar på det som står)

Sen tåls det att upprepas - Använd inte random länkar från clearnet, lita inte på okända människor på diverse forum och se till att ALLTID verifiera länkar med pgp INNAN du för över pengar till en sida.
Senast redigerad av Sleazetjackisen 2024-11-25 kl. 09:32.
Citera
2024-11-25, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Varför det läcker kundlistor kan vara av många anledningar.

En av dessa kan jag svara på varför, att man som säljare copy pastear ut beställningarna från t.ex AT till Notepad och sedan sparar den någon dag tills att beställningarna kommit fram till köparen.

Bryr man sig som säljare så kör man TAILS - för allas skull - och har någorlunda bra rutiner för hur allt ska skötas... bryr man SIG INTE så gör man som de som har torskat och allting ligger öppet..

Fråga mig inte varför jag vet detta

Gissar att du vet det för att man kan räkna ut det med lilltån alternativt läst fuppar där man ser hur listor sparats.

Eller... Tror du att det var någon ny hemlig info du kom med nu? Hahahaha
Citera
2024-11-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtemorsKebab
Ursäkta har inte läst genom något. Är FS4 död? Satte in för första gången (cirka 3.5k) för två-tre veckor sen, jag hittar transaktionen om man söker efter den så jag ser att btc har kommit in till mottagaren, men saldot är fortfarande 0 på fs4. Om den skulle vara död, har de kört en scam eller går btc rakt in till statskassan?

Verkar inte gå skapa support ticket.

Hur gick det för dig?
Citera
2024-11-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notused
Gissar att du vet det för att man kan räkna ut det med lilltån alternativt läst fuppar där man ser hur listor sparats.

Eller... Tror du att det var någon ny hemlig info du kom med nu? Hahahaha

Jag behöver inte gå in närmare på varför

Ny hemlig info? Nah man.

Jag har varit med sen SR-tiden, från starten.
Citera
2024-11-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Och oavsett kryptering kan du ju aldrig veta vad de gör med den info du Skickar.

Tar de ditt namn och adress och copypastear till sitt kundlista.txt så hjälper inte det du gör

Tycker förvånansvärt ofta man läser om nätlangare som har "kundlistor". Varför ?
Och som inte bemödat sig att kryptera sina datorer eller nånting. Så polisen har kunnat knalla in och allt har varit öppet.

Det är ju inte så att de suttit i nån lya med adderade gallergrindar och krypterade burkar och redo att bryta strömmen. Nej det har varit riktiga slapptaskar.

Nä så så länge man inte har ett sätt att handla utan att uppge sitt eget namn och där överlämnandet är väl genomförda dead drops och man kan lita på att de sköter sin del av säkerheten låter jag hellre bli

För ett par år sedan köpte jag dopingprodukter och använde en "lånad" adress.

Leverantören var en av de största på den tiden och "raderade såklart adressen direkt efter postning" och ville att kunderna skulle radera all kommunikation på en säkert sätt. Fick produkterna utan problem.

Något i deras mailsystem hakade upp sig och jag fick leveransbekräftelse (med alla mina uppgifter) på min beställning exakt 1 år senare.

Mailade och frågade varför de sparat mina uppgifter i ett år och fick något krystat svar att "packaren" hade varit tvungen att återställa backup av sin dator... Oavsett så fanns uppgifterna sparade - bevisligen.
Citera
2024-11-26, 18:08
Medlem
tripprapporters avatar
Kan någon rekommendera en BTC-shop där man kommer igång samma dag, och inte behöver vänta i veckor på att pass verifieras etc?
Citera
2024-11-26, 18:12
Medlem
tripprapporters avatar
Är FS4 fortfarande igång för övrigt? Jag loggade precis in och såg att jag inte har exakt 0 btc där vilket jag har svårt att tro eftersom jag satt in och handlat tidigare, och sannolikheten är mindre än en biljon att jag använde exakt allt när jag beställde.
Citera
2024-11-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Kan någon rekommendera en BTC-shop där man kommer igång samma dag, och inte behöver vänta i veckor på att pass verifieras etc?

Safello behövs väl ingen registrering, gör dig själv en tjänst och sätt upp konton på coinbase/crypto.com/kraken för de tjänsterna du pratar om har uteslutande hutlösa fees i min erfarenhet. Det är inte svårt att fixa konto på archetyp och xmr, inte ens med mobiltelefon
Senast redigerad av Psykoslek 2024-11-26 kl. 19:00.
Citera
2024-11-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Är FS4 fortfarande igång för övrigt? Jag loggade precis in och såg att jag inte har exakt 0 btc där vilket jag har svårt att tro eftersom jag satt in och handlat tidigare, och sannolikheten är mindre än en biljon att jag använde exakt allt när jag beställde.

Jag har inte vart inne på länge men när flugsvamp läggs ner kommer det vara kaos i denna tråd om inte en separat tråd skapas så ja de är definitivt igång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in