2024-03-10, 22:06
Moderator
Morfar-52s avatar
Diskussioner om förlorade försändelser tas i (FB) Tråden om förlorade drogförsändelser. ./mod
Senast redigerad av Morfar-52 2024-03-10 kl. 22:10.
Citera
2024-03-11, 08:35
hur funkar darknet shopparna nu för tiden?
tidigare testat arche... och flugs....
men det var ett tag sen. sen har jag bara sett på nyheterna om att handlare blir gripna och posten tar massa paket..
är marknaderna körda eller funkar dom?
när handlade du sist och när fick du problem sist? (förlorat paket, gripande, scam...?)
och tillsist om man får tipsa om specifika onion länkar här kan ni gärna göra det så jag är uppdaterad..
✌🏼
Citera
2024-03-11, 09:07
Medlem
Har handlat nån enstaka gång på DW men förstår inte direkt varför folk handlar där, tar längre tid att få sakerna och kvaliten på grejerna var ok och det är något billigare än på gatan. Vad är era anledningar att handla där?
Senast redigerad av Nicey 2024-03-11 kl. 09:14.
Citera
2024-03-11, 09:15
Citat:
Ursprungligen postat av Nicey
Har handlar nån enstaka gång på DW men förstår inte direkt varför folk handlar där, tar längre tid att få sakerna och kvaliten på grejerna var ok och det är något billigare än på gatan. Vad är era anledningar att handla där?

att det är billigare än gatan skulle jag säga är min prio. då kan man köpa ett mindre parti och själv kränga det på gatan. men för vissa är det nog att dom inte har några kontakter på gatan så dom kan inte då tag i det på annat sätt.
dw vet jag inte vad det är
Citera
2024-03-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheterpinto
att det är billigare än gatan skulle jag säga är min prio. då kan man köpa ett mindre parti och själv kränga det på gatan. men för vissa är det nog att dom inte har några kontakter på gatan så dom kan inte då tag i det på annat sätt.
dw vet jag inte vad det är
Det är det jag gör köper på DW sen kränger på gatan. DW menas med darkweb. Beställde från utlandet då var det bra grejer och mycket billigare men inom Sverige ok
Senast redigerad av Nicey 2024-03-11 kl. 09:41.
Citera
2024-03-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheterpinto
hur funkar darknet shopparna nu för tiden?
tidigare testat arche... och flugs....
men det var ett tag sen. sen har jag bara sett på nyheterna om att handlare blir gripna och posten tar massa paket..
är marknaderna körda eller funkar dom?
när handlade du sist och när fick du problem sist? (förlorat paket, gripande, scam...?)
och tillsist om man får tipsa om specifika onion länkar här kan ni gärna göra det så jag är uppdaterad..
✌🏼

Marknaden är inte körd. Fler brev når mottagaren än som beslagtas. Så länge man väljer seriösa säljare.
Du kan se tidigare i tråden vilken länk man ska använda. Ge dig inte in på att hitta onions länkar, stor risk att du blir blåst
Citera
2024-03-11, 12:53
Medlem
svartbergstops avatar
Samt desto fler brev som beslagtas desto sannolikare är det att vi kommer se en utveckling mot dead drops och sen blir det svårt för polisen.
Citera
2024-03-11, 13:31
Medlem
Fick hem ett brev som var upprivet i ena kanten. Ska man tolka det som att det åkt på kontroll men klarat den? Glipan där der de var upprivet var kanske lite mindre än 1cm
Citera
2024-03-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbergstop
Samt desto fler brev som beslagtas desto sannolikare är det att vi kommer se en utveckling mot dead drops och sen blir det svårt för polisen.

Problemet blir ju för de 8 miljoner människor som inte bor i Stockholm och Göteborg. Jag kommer nog ändå häva mig dit för en större beställning i sommar. Det är fan värt med nuvarande situation
Citera
2024-03-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicey
Har handlat nån enstaka gång på DW men förstår inte direkt varför folk handlar där, tar längre tid att få sakerna och kvaliten på grejerna var ok och det är något billigare än på gatan. Vad är era anledningar att handla där?

Väldigt mycket billigare för mig än de två kranarna jag har men beror ju på vilka man kontakter man har. Det finns oerhört många Svensson som självmedicinerar mot smärta och sömnproblem som står långt utanför dom kretsarna dessutom.
Citera
2024-03-11, 14:32
Medlem
svartbergstops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Fick hem ett brev som var upprivet i ena kanten. Ska man tolka det som att det åkt på kontroll men klarat den? Glipan där der de var upprivet var kanske lite mindre än 1cm
Kan det ha varit skada som uppstått på posten? Dom kan ändå vara ganska våldsamma. Var hålet stort nog för att föra in en kamera eller dylikt, kanske en vinkel?

Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Problemet blir ju för de 8 miljoner människor som inte bor i Stockholm och Göteborg. Jag kommer nog ändå häva mig dit för en större beställning i sommar. Det är fan värt med nuvarande situation
Kommer det till dom större städerna kommer det komma till fler allteftersom, för stor marknadsmöjlighet för att skippa.
Citera
2024-03-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbergstop
Kan det ha varit skada som uppstått på posten? Dom kan ändå vara ganska våldsamma. Var hålet stort nog för att föra in en kamera eller dylikt, kanske en vinkel?

Kommer det till dom större städerna kommer det komma till fler allteftersom, för stor marknadsmöjlighet för att skippa.

Nja det kanske var upprivet 1cm från ena kanten. Det såg inte ut som en naturlig skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in