2024-02-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corruptionsverige
Exit Scam på G?

Varför tror du det?
Citera
2024-02-25, 14:42
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Varför tror du det?
(Teori bara) - men skulle tro för att säljare försvinner utan anledning. Ena dagen är de på marknaden med 4.5-5/5 i betyg och dussintals med varor, andra dagen borta. Sedan har vi säljare som brukade sälja för 10-20,000kr i sina listningar. Nu säljer de för under 1000:- per transaktion och gång.
De är alltså försiktiga. Sedan har jag också fått väldigt arga meddelanden från säljare som svär och är allmänt sura på FS av okänd anledning, förstod aldrig varför. Det enda jag kunde få ut av det hela är att de kommer migrera till andra sidor om "saker inte ändras snabbt, för här är det massa fittor."

Men jag får ju mitt från FS fortfarande.
Bara brist på vissa produkter.. som det var överflöd av förut.

Men för er som köper röka från FS, så är det säkert hur lungt som helst.
Det värsta som kan hända är A) ni får dålig kvalité, eller B) ni blir blåsta på en femhundring.
I absolut värsta fall så kontaktar polisen er, då är det bara att leka dum.
I absolut värsta, värsta, värsta fall så kommer polisen med ett papper på antal brev som har tagits i beslag, eller med själva breven till dörren. Det har hänt mig. Då har jag bara förklarat att jag inte får medicin från läkare som inte tar mig på allvar. Och de gick därifrån. På riktigt. Jag tror inte det var pga min förklaring, utan att de helt enkelt inte kom för att göra annat än att varna. Hade de alltså kommit för att böta, pricka, skriva upp mig, så hade det skett. Men det hände aldrig. Detta var runt 2018/2019.
Citera
2024-02-25, 18:02
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Det är lönlöst att försöka förklara något i den här tråden som folk begriper. Tro mig.
Största beviset är ju att folk fortsätter ställa samma idiotiska fråga gång, på gång, på gång. Tråden innehåller lite drygt 6600 inlägg, varav majoriteten är varningar kring fs4 eller inlägg om folk som blivit lurade i samband med köp på fs4. Knappt någon som klagar på arche, men idioterna som fortfarande handlar på fs4 tycker ju att ”det är så svårt att köpa xmr”. Det spelar ingen roll vad man försöker förklara för dom. Det är skrämmande att folk som tycker det är svårt att köpa xmr har full tillgång till drogmarknader idag.
Det borde vara ett krav på att man har kunskap om end-to-end kryptering, använda pgp-nycklar för verifiering, att man har grundkunskap i hur man håller sig så anonym som möjligt online, hur man ska agera om man känner att polisen börjar hålla ett öga på dig och sedan ett iq-test. Klarar man inte dessa så bör man hålla sig borta från darknet, för som du säger, så förstör dessa nedrökta pisspundare för ALLA andra när dom blir blåsta eller outar sina knarkköp med efterblivna frågor. Samma sak med folk som skriver ”jag hitta den här länken på luffarn och nu är mina pengar borta??”. Tråden är FYLLD med varningar om att man ALDRIG ska använda sig utav länkar förutom från de officiella sidorna som finns. Lik förbannat verkar folk hitta länkar dagligen som dom sedan blir phisade på. Otroligt

Hur undkommer man att banken blockerar ens köp?
Citera
2024-02-25, 18:03
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Hur undkommer man att banken blockerar ens köp?

Man sätter över pengar på ett Revolut konto och betalar krypton med deras virtuella bankkort
Citera
2024-02-25, 22:44
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Man sätter över pengar på ett Revolut konto och betalar krypton med deras virtuella bankkort

Stort tack!
Citera
2024-02-26, 15:29
Medlem
"Säljare/vendors diskuteras inte i denna tråd."
Vars kan man diskutera olika vendors, finns det nån tråd på Flashback?
Jag skulle vilja skriva ett inlägg och varna för en säljare. Fått flera dåliga produkter därifrån och nu när jag kollade hade de gjort snittar i kartan för att sen stoppa in sina piller där. (har bildbevis/videobevis)
Vars kan jag skriva om det här?
Citera
2024-02-26, 15:31
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteenekonom
Jag skulle vilja skriva ett inlägg och varna för en säljare. Fått flera dåliga produkter därifrån och nu när jag kollade hade de gjort snittar i kartan för att sen stoppa in sina piller där. (har bildbevis/videobevis)
Snittar gör dom oftast för att det inte ska finnas luft och rassla i paketet efter dom vacuumpaketerat.
Citera
2024-02-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Snittar gör dom oftast för att det inte ska finnas luft och rassla i paketet efter dom vacuumpaketerat.
Vad är ens poängen med att skicka i kartor då? Det fungerar ju inte som bevis att det är äkta när dom gör sådär. Dessutom kändes det här inte som det brukar kännas.
Citera
2024-02-26, 16:55
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteenekonom

En del gör hål i kartan för att det ska ligga still vid vakuumförpackning. Jag har aldrig sett ett snitt i det jag fått. Utan ett enkelt litet hål med en synål, jag måste fortfarande bryta ut tabletterna ur blistern.

Är det på Archetyp så skriv i deras forum, det finns officiella vendor trådar för de allra flesta, även där ser du om nån annan har eller har haft problem med denna vendor.

Skriv inget här för det är förbjudet.
Senast redigerad av Smittorisk 2024-02-26 kl. 16:57.
Citera
2024-02-26, 20:17
Medlem
123qazs avatar
Hur är det med kvaliteten på det här La Mousse som typ alla säljer på darknet numera ?
Nåt drag i rökat?
MVH
Gammal tomte som vill bli hög
Citera
2024-02-27, 01:37
Medlem
movingmads avatar
Alla vendors på FS är ju rena skämtet. Särskrivningar, 15% dispyter etc. Alla bra har flytt, finns möjligen två kvar som går att lita på men även dem har minskat sortimentet. Nu har jag bestämt mig för att byta till ac, men åkte på 72 timmars spärren på Kraken, så lär bli en jobbig helg detta.
Citera
2024-02-27, 02:35
Medlem
Har jag tänkt rätt?

Köper btc som jag sedan för in på cakewallet. Skickar dessa till en växlingsida som växlar till XMR (monero) för att sedan skickas vidare till archetyp.

Är monero ospårbart som det sägs? Isf kan man väl öl egentligen köpa monero och sen sätta in Direkt på archetyp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in