2024-10-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalibur
Tydligen har polisen fått fram ett register på alla köpare från Drugify efter ett tillslag, enligt aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kcentral-hemma
Bilden på gubben med kartong lådan är tagen dec 2023. Dom verkar ju fortfarande va aktiva på sidorna.
Citera
2024-10-13, 21:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herekittykittie
Har det kommit fram att det är just drugify?

Citat:
Ursprungligen postat av Scalibur
Står i artikeln
Diskutera detta i (FB) Elva häktade i större narkotikamål, Stockholm, 2024-09-17 tråden, är väl lämpligt./mod
Citera
2024-10-14, 18:33
Vad betyder det när det står att säljarens dispyter har slutat neutralt?
Citera
2024-10-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Vad betyder det när det står att säljarens dispyter har slutat neutralt?

50/50 split på ordervärdet brukar det väl vara.
Citera
2024-10-15, 01:00
Medlem
st33rs avatar
Varför har man som säljare på dark web ett register över alla som man sålt till? Varför sparar man på sådan information?
Citera
2024-10-15, 05:25
Medlem
Hej! När jag jämför insättningsadress på flugsvamp med varandra så är dem inte samma, försöker generera en ny adress men det ploppar bara upp samma adress, någon som har likadant problem? Har haft samma problem tidigare med phishing adresser på flugsvamp. What's going on?
Citera
2024-10-15, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Varför har man som säljare på dark web ett register över alla som man sålt till? Varför sparar man på sådan information?

Ja det kan man fan undra. Ändå säger dom att det bara sparas en väldigt kort period tex tills ordern är postad.. Sen förvinner allt på beställaren. Men verkar inte som dom följer det. Så frågan är varför vi sparas i registret 🤔🥺... Inte ok enligt mig..
Citera
2024-10-15, 15:47
Medlem
Hej,
Först vill jag bara undanbe alla förnedrande kommentarer om hur dålig jag är på dethär, det är helt nytt och jag lär mig allt eftersom.

Jag har i flera dagar försökt komma in på archetyp men misslyckas när jag ska avkryptera meddelandet jag får. Jag tror jag lyckades komma en lång bit påvägen men all den infon har gått förlorad när jag stängde ner efter x antal timmar. Jag hade då fått upp #### som jag skulle byta ut mot en kod, där tappade jag bort mig helt och stängde ner.
Jag använder både Tor och Mullvad om det är en fråga som kommer dyka upp.
Jag har skapat min public key och lagt in den i ett textdokument som jag sedan skriver in på arches "skapa konto" sida. Skriver in alla kontouppgifter och trycker på den brutna ringen osv.
Men jag fastnar nu i när jag ska avkryptera deras meddelande, det funkar inte för mig.
Har kollat så många trådar och videos att jag bara känner mig ännu mer förvirrad nu.

Är det någon som snällt vill hjälpa mig?
Citera
2024-10-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thilla88
Hej,
Först vill jag bara undanbe alla förnedrande kommentarer om hur dålig jag är på dethär, det är helt nytt och jag lär mig allt eftersom.

Jag har i flera dagar försökt komma in på archetyp men misslyckas när jag ska avkryptera meddelandet jag får. Jag tror jag lyckades komma en lång bit påvägen men all den infon har gått förlorad när jag stängde ner efter x antal timmar. Jag hade då fått upp #### som jag skulle byta ut mot en kod, där tappade jag bort mig helt och stängde ner.
Jag använder både Tor och Mullvad om det är en fråga som kommer dyka upp.
Jag har skapat min public key och lagt in den i ett textdokument som jag sedan skriver in på arches "skapa konto" sida. Skriver in alla kontouppgifter och trycker på den brutna ringen osv.
Men jag fastnar nu i när jag ska avkryptera deras meddelande, det funkar inte för mig.
Har kollat så många trådar och videos att jag bara känner mig ännu mer förvirrad nu.

Är det någon som snällt vill hjälpa mig?

Såhär långt kommer jag, sen fattar jag inte vad jag ska göra...

----- ARCHETYP MARKET SIGN UP -----
4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf775e5fjrisoeeecryfthdup jwyd.onion/sign_up/81c9015e1242a6878483aee6ad2c9806
----- HOW TO SIGN UP? -----
----- 1. Copy the URL from above -----
----- 2. Browse to it in your browser to sign up and register the account -----
----- PGP Signed URL below -----

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

4pt4axjgzmm4ibnefpsjfivopxzf775e5bqseyllafcsjfirfk kpjwyd.onion
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iQIzBAEBCgAdFiEEeI1zyim1bWVnbUaP9A9XCtziCxgFAmRyNK gACgkQ9A9XCtzi
CxiN0g/+PWwAs702QHazsYarAtwIgPGakriVbc0r5LBNJW7nZDC+5Xcsj XdgmRD
+eaCsmmS6rteKaDvYsFXAekFB6mYWC7nLzqzOtRbIEthrWkcD+ /BbEJyHQ5Uw4nc
vpMPj4kzhBNSIVJOUiaWby6QjWLdh0i//LDP2DB+hoisDhdm4Y/JkAAMMusNw6aD
coqLtg5xAwg0h4E2mozhgzW2QzJNCAGkffVVtG0sWHT9p0Ef7d kGbTbNC6rFJcYN
rufDHOPP29XQ6KgxWPS6ZMFa1/imFmGP29Vu8sUQhmylRIUJTZ35GJWnFoG625D9
QNOi7LQ/rhTBhXGxCeP72e47ydkPNVY6b7/pL3v96+kkNpHmfEzM2xOqthyUlwCj
CEV7K1fe+bEnlsme8tfsY2zg/2ptEm1FDaf8KqwRHKCaX4RGwYB2L3iLuh8BJ7+i
xSIbo7gvszowwjL3IOwngh767mYHOBX46Bwsswgl4lnf1k4XmH v1LeSK3UU278Br
EDdrSCNIMIQvsBWV1ivS7KgrIagdRA/uvMaEB7WaG5t6vyc6COkkia1IfDey
7QfMc6Cxn96N9C+MNYn8lVvuFCEnp7XnESv7D2z57o/VS/Cuh+VWzpfzZO7gcK9F
xRMGOKtWdzyqYmT335eJ0mOVQ+e0z8QOaPAr9TNDfRclGoCQUL c=
=zK02
-----END PGP SIGNATURE-----
Citera
2024-10-15, 18:54
Medlem
Har följt nedan beskrivning (som för övrigt va väldigt bra) men när jag kommer till sista steget där jag ska följa det avkrypterade meddelandet och klistrar in länken jag har fått så kommer jag bara i en loop tillbaks till att logga in igen, jag kommer inte vidare hur jag än gör.
Är det en fejksida som jag hamnat på?

Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Steg-för-steg:

Jag testade precis att skapa ett nytt konto.
Displayname: Test0000000000
Username: Test1111111111
Password: qwerty
PIN: 0123

Jag klickade på signup på Archetyp, och använde uppgifterna ovan.

I Kleopatra klickade jag "File -> New OpenPGP Key pair..." (CTRL + N är snabbknappen)
Name: Test
Email: *inget* - lämnade denna tom.

Under certifikat finns nu certifikatet "Test".
Jag högerklickade på "Test -> Export..." (CTRL + E är snabbknappen när certifikatet är markerat).
Jag sparade nu min PUBLIC KEY på skrivbordet (detta skapar en .asc-fil).
Jag öppnade denna fil med notepad och kopierade HELA texten. Texten ser ut på detta sätt:

Koden ovan klistras in under "Public Key" på Archetyp medans man skapar sitt konto (där man väljer displayname, login name, password, etc).

På nästa sida får jag följande:

Jag kopierade texten ovan (CTRL + C) och gick till Kleopatra.
(NOTERA: Det som ska kopieras är allt mellan OCH INKLUSIVE texten "-----BEGIN PGP MESSAGE-----" och "-----END PGP MESSAGE-----").
I Kleopatra klickade jag "Tools -> Clipboard -> Decrypt/Verify".
En ruta dykte upp som säger att avkrypteringen är klar.
Jag öppnade upp Notepad (eller, Notepad++, men vanliga notepad fungerar med).
I notepad tryckte jag CTRL + V för att klistra in det nu avkrypterade meddelandet.

Avkrypterade meddelandet:

I det avkrypterade meddelandet fick jag en URL:
s4wq4oz66bbyvsv2rg3ixwuwzvoxv226bg3563ptchx7xknelh fu3rqd.onion/sign_up/78736d2d56000b35e9d030d003a51993

Jag kopierade länken och klistrade in den i TOR.
Jag följde noggrant stegen på sidan.
Jag klickade på min user på bilden på sida 1.
Jag fyllde i de 8 tecknen enligt instruktionen på sida 2.
Jag klickade på "go to settings" på sida 3.

Klart.
Citera
2024-10-16, 04:39
Medlem
igen:
Hej! När jag jämför insättningsadress på flugsvamp med varandra så är dem inte samma, försöker generera en ny adress men det ploppar bara upp samma adress, någon som har likadant problem? Har haft samma problem tidigare med phishing adresser på flugsvamp. What's going on?
Citera
2024-10-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej1234
igen:

Du har nog blivit infekterad av en Crypto Clipper.

Du kan läsa om det här:
https://medium.com/@Ekenejoseph/what...t-618e93ae7a2c

Det är ganska lätt att ta bort, men det är väldigt tråkigt när man inte dubbelkollar addressen och råkar skicka ändå.
Kopiera lite av addressen i taget istället för att kopiera och klistra in hela addressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in