2024-06-13, 13:44
Medlem
Senaste 4 beställningar från AT, inget brev har kommit fram. Inte heller fått något brev från snuten. Blir gatan som gäller framöver. Vendors skickar inte grejerna numera pga allt som pågår.
Citera
2024-06-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovelol
Senaste 4 beställningar från AT, inget brev har kommit fram. Inte heller fått något brev från snuten. Blir gatan som gäller framöver. Vendors skickar inte grejerna numera pga allt som pågår.
Eller så har polisen plockat alla 4 breven, och du kommer snart få ett hembesök istället. Vad får dig att tro att säljarna inte skickar breven, speciellt när man under senaste dagarna läst att de t.ex plockat 17.000 brev? Finns liksom inget som säger att polisen måste skicka ett brev till dig, kan lika gärna vara så att du inte får info alls om att ditt brev tagits i beslag, eller att polisen istället bedriver en FU mot dig och inväntar tillfälle att höra av sig till dig nu när du fortsatt beställt och samlat in mer bevisning mot dig
Citera
2024-06-13, 14:41
Medlem
Har svårt att tro att de skulle slösa resurser på 4 stycken enstaka brev som blivit beställda under 1 års tid, med ca 1g ladd i.

Du är väl medveten om att det begår mycket selektiv scams från vendors också eller?
Citera
2024-06-13, 14:44
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovelol
Har svårt att tro att de skulle slösa resurser på 4 stycken enstaka brev som blivit beställda under 1 års tid, med ca 1g ladd i.

Du är väl medveten om att det begår mycket selektiv scams från vendors också eller?

Så du har gjort totalt 4st beställningar på ett år och ingen av dessa har kommit? Är det från samma säljare?
Citera
2024-06-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Så du har gjort totalt 4st beställningar på ett år och ingen av dessa har kommit? Är det från samma säljare?

Det är totalt 4st brev som jag beställt på 1 år som inte kommit fram, dessa är utav 2 olika vendors. Har beställt annat under denna tid som kommit fram utan problem alls.

Har nu inte beställt på ett bra tag heller.
Citera
2024-06-13, 17:17
Medlem
Suecokids avatar
Vilka säkerhetsåtgärder bör man ta för att hålla sig på den säkra sidan? Hört talas om Tails, men får inte till det. Datorn är nog inte kompatibel med Tails.

Förutom Tails, är vpn & pgp tillräckligt?
Citera
2024-06-13, 17:35
Medlem
Läste två artiklar om beslagtagna paket någon som råkat ut för detta nyligen hur vanligt är detta
Citera
2024-06-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Vilka säkerhetsåtgärder bör man ta för att hålla sig på den säkra sidan? Hört talas om Tails, men får inte till det. Datorn är nog inte kompatibel med Tails.

Förutom Tails, är vpn & pgp tillräckligt?

Jag hade sett till att göra mina coins svåra att spåra så de inte går att spåra din insättning på fs eller annan sida tillbaka till dig. Typ använda XMR istället för BTC vid insättning på någon darknet market. Vid insättning på darknet markets är det inte dumt att skicka coins från någon sida som ej kräver KYC vid registrering så snuten inte kan begära ut info om dig. Se även till att kryptera dina hårddiskar på datorn om du ej kommer använda tails.
Senast redigerad av Jemi0052 2024-06-13 kl. 18:15.
Citera
2024-06-13, 19:19
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Eller så har polisen plockat alla 4 breven, och du kommer snart få ett hembesök istället. Vad får dig att tro att säljarna inte skickar breven, speciellt när man under senaste dagarna läst att de t.ex plockat 17.000 brev? Finns liksom inget som säger att polisen måste skicka ett brev till dig, kan lika gärna vara så att du inte får info alls om att ditt brev tagits i beslag, eller att polisen istället bedriver en FU mot dig och inväntar tillfälle att höra av sig till dig nu när du fortsatt beställt och samlat in mer bevisning mot dig

17 000 sedan "operationen" startade i höstas. Men det är ändå en hel del.
Citera
2024-06-14, 09:39
Medlem
Phobiazis avatar
Huh visste inte att FS fanns fortfarande, alltid tyckt den sidan varit sketchy ...

Angående arch - Är folk för dum i huvudet för att faktiskt ändra stealth/anstränga sig lite, jag har inte beställt på ett tag men jag har postat och mina blir aldrig tagna då jag anpassade min stealth efter dessa nya tider. Jag är bara orolig att om jag beställer så får jag det vacuumpackat i nått jäkla brunt vadderat eller något sådant där typiskt? Eller har säljare faktiskt börjat anstränga sig, det är ju ändå varken dyrt eller svårt med packning...

Fick ett taget men det var från dozemeta eller vad fasen de nu hette, ledde dock bara till att mitt namn fanns på FUP för eh...ja många gånger.. men det ledde inte till något mer för min del igen
Men jag är iffy om jag vågar beställa just nu när jag inte vet hur säljarna hanterar det hela!
Citera
2024-06-14, 09:54
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Huh visste inte att FS fanns fortfarande, alltid tyckt den sidan varit sketchy ...

Angående arch - Är folk för dum i huvudet för att faktiskt ändra stealth/anstränga sig lite, jag har inte beställt på ett tag men jag har postat och mina blir aldrig tagna då jag anpassade min stealth efter dessa nya tider. Jag är bara orolig att om jag beställer så får jag det vacuumpackat i nått jäkla brunt vadderat eller något sådant där typiskt? Eller har säljare faktiskt börjat anstränga sig, det är ju ändå varken dyrt eller svårt med packning...

Fick ett taget men det var från dozemeta eller vad fasen de nu hette, ledde dock bara till att mitt namn fanns på FUP för eh...ja många gånger.. men det ledde inte till något mer för min del igen
Men jag är iffy om jag vågar beställa just nu när jag inte vet hur säljarna hanterar det hela!

Det är inte begåvningseliten som sätts på att posta knark. Tydligen är det vanligt med importerat folk från utlandet som packar nowdays. Stealthen är nog för det mesta samma som det var i början på 2000-talet när vakummaskinerna gjorde entré.
Citera
2024-06-14, 12:01
Medlem
PainAndGain87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Nej, det är mitt sätt att göra dig uppmärksam på hur överdrivet suspekt det faktiskt är. Du får använda FS bäst du vill, precis som alla andra. Min poäng var uppmärksamma dig och andra på vad jag anser vara vilseledande information när man överväger användarens antal poster och överdrivna bild på FS som för mig är helt verklighetsfrånvänd. Är jag helt ensam om att se vad jag ser och tolka det som med annat än misstänksamhet?

Om du nu ändå såg det jag beskriver, vad fick dig att tycka att det är en trovärdig användare att fråga?

Men om du känner dig trygg i ditt val av DNM och inte upplevt dom problem andra haft så ska jag inte försöka övertala dig att tro något annat.

Okej då förstår jag bättre vad du menar och som svar på din fråga så litar jag varken på FS eller den användaren, mitt syfte var att någon som du skulle uppmärksamma frågan och ge mig dom svaren jag sökte. Informativt inte otrevligt eftersom jag misstänkte att jag blivit blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in