2024-03-07, 16:13
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Archetyp är enklare/simplare än Flugsvamp. Kanske därför det är så omtyckt? Webbdesignen är dock inte lika simpel som FS...

Haha ja FS är inte den vackraste sidan man sett.

Såg nu att man handlar med XMR på Archetype. Man kan visst köpa det direkt i Cake Wallet (kör iOS och Mac). Innan köpte jag bitcoins, mellanlandade dem i en plånbok och skickade därifrån till marknaden. XMR ska ju vara säkrare och det vore ju smidigt att köpa och skicka i samma app. Cake verkar har funnits ganska länge också. Mellanlandar ni eller kör direkt till exempelvis Archetype?
Citera
2024-03-07, 16:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Mellanlandar ni eller kör direkt till exempelvis Archetype?

ALLTID ALLTID ALLTID lokal wallet först.
Citera
2024-03-07, 16:20
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Jag får väl ta mig tid att sätta mig in i hur A fungerar. Fördelen jag alltid sett med FS är enkelheten.

Kom på att det inte är så simpelt att alla klarar av att logga in utan att bli phishade Sen vill dom ju helst att man enbart ska logga in på deras DNM genom Linux-varianten, Tails, som man bootar från ett USB-minne. Det går att logga in via TOR i Windows och macOS också, men man utsätter sig själva för onödig risk då.
Sen kör dom med PGP kryptering, och det tror jag hade jag hade mest problem med.
Citera
2024-03-07, 16:25
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Snål som man är så tänkte jag komma undan lite avgifter haha. Men då blir det till att köpa på Coinbase, skicka till Cake och sen till Archetype. Puh, alla dessa steg …
Citera
2024-03-07, 16:26
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Kom på att det inte är så simpelt att alla klarar av att logga in utan att bli phishade Sen vill dom ju helst att man enbart ska logga in på deras DNM genom Linux-varianten, Tails, som man bootar från ett USB-minne. Det går att logga in via TOR i Windows och macOS också, men man utsätter sig själva för onödig risk då.
Sen kör dom med PGP kryptering, och det tror jag hade jag hade mest problem med.

PGP kör jag med på FS så det ska nog gå att få till på A också. Tack igen för hjälp!
Citera
2024-03-07, 16:41
Medlem
svartbergstops avatar
Citat:

Är, exempelvis, CakeWallet en localwallet eller är det något skilt?
Citera
2024-03-07, 17:09
Medlem
movingmads avatar
finns det andra shoppar än arc och fs där man kan beställa från utlandet? Tänker på tema roliga nootropics, efedrin med mera? Dåligt utbud på sånt inrikes.
Citera
2024-03-07, 17:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Snål som man är så tänkte jag komma undan lite avgifter haha. Men då blir det till att köpa på Coinbase, skicka till Cake och sen till Archetype. Puh, alla dessa steg …

XMR har fan inte dyra transaktionsavgifter, det är dyrare att gå på toaletten hemma än att göra en XMR-transaktion.
Citera
2024-03-07, 17:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbergstop
Är, exempelvis, CakeWallet en localwallet eller är det något skilt?

Vet inte vad Cakewallet är riktigt, antar att det är något du kör lokalt.
Citera
2024-03-07, 18:16
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
XMR har fan inte dyra transaktionsavgifter, det är dyrare att gå på toaletten hemma än att göra en XMR-transaktion.

Kolla din logg vad själva överföringen till Cake Wallet kostade.. Jag trodde också att dom var löjligt billiga, men en överföring på 2k kostade nästan 200kr.
Citera
2024-03-07, 18:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Kolla din logg vad själva överföringen till Cake Wallet kostade.. Jag trodde också att dom var löjligt billiga, men en överföring på 2k kostade nästan 200kr.

Då gjorde du väl något fel eller så använde du inte XMR.

https://www.monero.how/monero-transaction-fees

0,01 spänn.
Citera
2024-03-07, 18:45
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Då gjorde du väl något fel eller så använde du inte XMR.

https://www.monero.how/monero-transaction-fees

0,01 spänn.

Jaaaaaa just det, ursäkta förbryt mig. Det var när jag köpte bitcoin och förde över till Cake
Senast redigerad av Jagozar 2024-03-07 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in