2024-07-19, 07:36
Medlem
Du får jättegärna skriva ett pm till mig vad jag har feltolkat, kan vara bra att veta, jag kan förklara för dig varför jag vill veta. Sen vill jag gärna prata med någon som fattar det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Svagis
Vill inte gå in för djupt på de röda flaggorna jag sett men någrafinns i din lista (och andra saker är lite feltolkade), men jag har sett indikationer på att de allra minst har insikt i beställningar och privata konversationer. Plus att dead-drop och REK funktionerna är ett skämt utan krav på PGPkryptering av spårningsnmmer eller de guider som ges ut för att hitta vart varorna ligger. Plus ett virrvarv av tekniska anledningar som får mig att misstänka att precis all data sparas lååångt efter att "arkivera" trycks på färdiga ordrar.

I mina ögon finns det två alternativ, antingen är FS admins gravt inkompetenta, eller så är de infiltrerade/övertagna och sitter på en guldgruva med grundlig information om all handel på sidan..
Senast redigerad av Skejthora 2024-07-19 kl. 07:39.
Citera
2024-07-19, 13:09
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Ok, här är några exempel på varför jag är ganska så säker på att FS håller på att tas över av snuten.

"Säljare 1" (kolla på betygen och recensionerna. Inte ett enda dåligt betyg, i recensionerna är det stor bokstav, punkt, kommatecken på sin plats. Många annorlunda ord som jag aldrig har hört en missbrukare använda, en missbrukare skriver inte på det där sättet, jämför med "Säljare med dåliga betyg" tex)

"Säljare 2" (Ungefär samma sak som med Säljare 1)

"Säljare 3" (speciellt deras xanor stavar, är det något som låter för bra för att vara sant så är det oftast det)

Dec-mitten på Januari tror jag att delar av sidan togs över. Alla minns väl att det var otroligt många paket “försvann” och att det var svårt att beställa pga just det.

I Januari grips en man som har något brottsligt med fs4 att göra (ska kolla upp hur det var)

I Januari kommer det nya säljare eller säljare som har varit nedlagda börjar dyka upp igen. Alla är överdrivet på om att man kan lita på försäljaren, att man fått övervikt osv Sen kommer det kommentarer om att man inte har fått någon leverans.

Den 29:e April inaktiveras uttag för köparkonton och det börjar att pratas om Dead drop funktion.

Den 25:e Maj aktiveras Dead drop funktionen (från och med nu kan polisen filma och fotografera människor som hämtar sitt knark på angivna platser)

Flera nya säljare börjar dyka upp i början av sommaren. Många med onormalt höga betyg och alltid rekommendation om att man kan lita på säljaren.

Är jag paranoid eller är det här troligt? Är sidan delvis kontrollerad av polisen? You tell me!

Men en sak att tänka på är att om något låter eller verkar vara för bra för att vara sant så är det oftast så.

Sen skulle jag för min del inte tro på registrerade konton f.o.m. 2024 i den här tråden.

Varför skulle polisen låtsas vara säljare och Scamma dig på pengar? De är väl intresserade av framförallt de som säljer men även att beslagta narkotika som köps

Jag tror inte de har resurser agg scannar folk på pengar genom att låtsas sälja droger till dem för att få tag på deras namn och sedan bevaka deras adresser och hoppas de köper riktigt knark av nån annan ..
Citera
2024-07-19, 14:19
Medlem
Hur säkert är det att köpa XMR via MyMonero plånboken och skicka över till AT, kan polisen spåra det?
Citera
2024-07-19, 15:21
Medlem
Ursäkta en newbie-fråga: vad är FS4, hur söker man upp den?

dessa har jag koll på:
flugsvamp.wtf
archetyp.cc
Citera
2024-07-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perreq

dessa har jag koll på:
flugsvamp.wtf
archetyp.cc

Tänk lite till så kommer du på det
Citera
2024-07-20, 04:14
Medlem
Citat:

dessa har jag koll på:
flugsvamp.wtf
archetyp.cc
Om du inte lyckas klura ut svaret på den frågan själv, så har du faktiskt ingenting på darknet eller tor att göra ö.h.t..
Förlåt,men på riktigt. Det är liksom inte amazon du handlar på, utan det som du planerar att göra är olagligt. Att vara dum och göra olagligheter är väldigt dumt, för den svagaste länken i din opsec är du själv så det hela kommer sluta med att du antingen blir phisad och blåst, eller lyckas sätta dit dig själv och bli dömd.

Så för både din, och alla andras skull, håll dig borta från web handeln.. Och om du inte kan hitta knark någon annanstans så sluta knarka helt istället
Citera
2024-07-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassedamp
Tycker FS4 är betydligt bättre än archetyp .
Har aldrig blivit blåst på FS4 men på AT .

Känns som fs4 har högre krav på sina säljare. Tips är handla från dem med bra recensioner samt höga betyg så blir de inget strul . antagligen vet dem vad dem gör .

Nej fs4 tror ja bara växer tanke på nya ddrop funktionen . jag handlade med ddrop funktionen fick info direkt i ordern löste de samma dag fast man måste vänta 24 timmar på släppa pengarna .

FS kommer iaf implementera högre krav på vendors stealth med nya postlagen vilket dom tom skrivit. Tror inte stealth kommer spela så jättestor roll för postknarkhandeln med riktade insatser och rödande av adresser utan tror dom är på god väg att få bukt med detta. eftersom archetyp är en internationell marknad kanske de inte blir så där. Jag tycker iaf AT är way superior om man känner sina vendors
Senast redigerad av Psykoslek 2024-07-20 kl. 14:30.
Citera
2024-07-20, 17:15
Medlem
Citat:

dessa har jag koll på:
flugsvamp.wtf
archetyp.cc

Du har ju själv hittat länkarna som hjälper dig och beskriver hur du får onion-länkarna. Det är bara att ladda ner TOR (webläsaren) och klistra in länken där så är du framme.

Men eftersom du trots detta kände att du måste ställa frågan på flashback tycker jag som den andra killen sa att du ska nog hålla dig borta. Du kommer bli phishad/scammad eller få polisen på dig om du är så pass okunnig.
Citera
2024-07-20, 22:56
Medlem
Hur kommer jag in på archtype på en iPhone? Kommer inte in med länkarna och de flesta Tor browsers börjar söka på Google
Citera
2024-07-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niddzg
Hur kommer jag in på archtype på en iPhone? Kommer inte in med länkarna och de flesta Tor browsers börjar söka på Google

du kan ladda ner orbot och gå via safari
Citera
2024-07-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
du kan ladda ner orbot och gå via safari
Behövde någon pgp key när jag fick till det, men lyckades skapa ett konto på flugsvamp 4.0, är de safe att handla? Har inte handla på flera år, sist fs 3.0
Citera
2024-07-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niddzg
Behövde någon pgp key när jag fick till det, men lyckades skapa ett konto på flugsvamp 4.0, är de safe att handla? Har inte handla på flera år, sist fs 3.0

sålänge du gått in på rätt länk till fs och väljer en seriös vendor så är de inga problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in