2024-04-08, 12:29
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du träffar ingen kran vid en dead drop.
Har inte påstått det. Är det vad säljarna på DN försöker med nu istället för postgången?

Dead drop är fan ingen bra idé lita på att paket kommer "försvinna" på alla möjliga sätt och tid kommer slösas för kunden.
Citera
2024-04-08, 12:55
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Har inte påstått det. Är det vad säljarna på DN försöker med nu istället för postgången?

Dead drop är fan ingen bra idé lita på att paket kommer "försvinna" på alla möjliga sätt och tid kommer slösas för kunden.

Det verkar gå tillbaka mot en blandning av traditionell försäljning med kontanter i första hand. Där affären görs upp på nätet och sedan knarket/betalning överlämnas fysiskt på någon uppgjord plats.
Citera
2024-04-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det verkar gå tillbaka mot en blandning av traditionell försäljning med kontanter i första hand. Där affären görs upp på nätet och sedan knarket/betalning överlämnas fysiskt på någon uppgjord plats.

Den vendo som gör det är riktigt iq befriad, har dom otur så har Aina köpt och övervakar stället där stålarna droppas. Tror du snackar.
Citera
2024-04-08, 13:03
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacerMouse
Den vendo som gör det är riktigt iq befriad, har dom otur så har Aina köpt och övervakar stället där stålarna droppas. Tror du snackar.

Va pratar du om? Dom byter ställe varje gång typ. Det är så det fungerar nu i alla större städer. Fast om det går göra detta på FS har jag ingen aning om.

Så som jag ser det är det enbart fördelar. Nackdelen är att utbudet är ju inte lika stort. Man får det som finns inne.
Citera
2024-04-08, 13:07
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:

I det här skedet skulle iaf jag föredra dead drop framför Postnord etc. Vore ganska skönt att slippa vänta veckor på ett sketet jävla brev, som kanske inte ens kommer fram alls. Såklart kommer inte drops fungera perfekt, det är fortfarande mänskliga faktorn i det hela. Men är mer än villig att ge det en chans, och beröva postnord bördan med arbetsuppgifter.
Citera
2024-04-08, 15:07
Citat:
Är ni köpare så desperata att ni kan tänka er detta varför springer ni inte in valfritt ghetto med öppen drogscen och snackar med grabbarna helt ärligt istället?

Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
I det här skedet skulle iaf jag föredra dead drop framför Postnord etc. Vore ganska skönt att slippa vänta veckor på ett sketet jävla brev, som kanske inte ens kommer fram alls. Såklart kommer inte drops fungera perfekt, det är fortfarande mänskliga faktorn i det hela. Men är mer än villig att ge det en chans, och beröva postnord bördan med arbetsuppgifter.
Att snuten gör tillslag och grejer har inget med Postnord att göra det kommer återgå till det normala förr eller senare.
Citera
2024-04-08, 15:15
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Är ni köpare så desperata att ni kan tänka er detta varför springer ni inte in valfritt ghetto med öppen drogscen och snackar med grabbarna helt ärligt istället?

Nu handlar jag inte alls mycket. Så dom gångerna jag har testat på konceptet har det funkat kanon jämfört med sitta med ångest i 1-2 vecka och kolla brevlådan varje dag. Det är både billigare och mycket smidigare och snabbare jämfört med snigelpost.

Att gå in i random ghetto och försöka lösa det den vägen rekommenderar jag inte. Senast jag försökte mig på det fick jag en pistol rakt i nyllet och ett misslyckat rånförsök sett från förövarens sida.
Citera
2024-04-08, 15:20
Citat:
Nu handlar jag inte alls mycket. Så dom gångerna jag har testat på konceptet har det funkat kanon jämfört med sitta med ångest i 1-2 vecka och kolla brevlådan varje dag. Det är både billigare och mycket smidigare och snabbare jämfört med snigelpost.

Att gå in i random ghetto och försöka lösa det den vägen rekommenderar jag inte. Senast jag försökte mig på det fick jag en pistol rakt i nyllet och ett misslyckat rånförsök sett från förövarens sida.
Pistol (attrapp) i nyllet låter smått otroligt men ge fan i att göra affärer med somalier i Rinkeby så går det nog bättre nästa gång.

Du kanske kan ta med dig en person med hotfull uppsyn också om du behöver.
Citera
2024-04-08, 15:23
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Pistol (attrapp) i nyllet låter smått otroligt men ge fan i att göra affärer med somalier i Rinkeby så går det nog bättre nästa gång.

Du kanske kan ta med dig en person med hotfull uppsyn också om du behöver.

Nej det där var nog en riktig. Var mitt på ljusa dagen också. Jag avråder starkt alla att försöka sig på något liknande. Utan kör på det andra konceptet istället.
Citera
2024-04-08, 15:57
Citat:
Nej det där var nog en riktig. Var mitt på ljusa dagen också. Jag avråder starkt alla att försöka sig på något liknande. Utan kör på det andra konceptet istället.
Du måste vara jordens färsking, haft maximal otur eller så mytar du vad som föregick egentligen. Din erfarenhet är inte allas erfarenhet oavsett.
Citera
2024-04-08, 16:29
Medlem
Jagozars avatar
Admin på Archetyp har precis släppt ett gäng permanenta mirrors.

Citera
2024-04-08, 18:30
Medlem
Citat:
Va pratar du om? Dom byter ställe varje gång typ. Det är så det fungerar nu i alla större städer. Fast om det går göra detta på FS har jag ingen aning om.

Så som jag ser det är det enbart fördelar. Nackdelen är att utbudet är ju inte lika stort. Man får det som finns inne.
Tror inte du fattade vad jag skrev för nu ändrade du dig lite i text, för du pratar om vendors på internet?
Jag formulerar om mig lite, du skrev att köparen betalar med Cash som även det oxå lämnas på ett ställe. Alltså vad händer om polisen lägger en beställning och sen betalar på ett ställe "bakom en bänk" sen när vendor eller upphämtaren skall plocka upp pengarna, ja då står polisen där.

Jag är fullt med på att det finns dead drop men där betalas det men krypto.

Tror ingen vendor skulle gå med på en sån riskfyllt upplägg.

Är du med på vad jag menar?
Så vilken vendor kan man betala i Cash hos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in