2023-12-14, 21:57
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Urdålig företagsverksamhet av säljarna, Ni får skriva i forumen på darknet och ge säljarna lite tips.

raderade vidare skrift med tips, tror dom gränsar till regelbrott på forumet.

i alla fall, jag förstår inte hur dom kan vara så dåliga?
jag handlar inte på darknet eller droger på gatan längre men jag vet hur det har varit med deras urusla brev för något år sedan.

Det finns flera sätt att göra kunden och sig själv som packare nöjd med utskicken och verksamheten skulle samtidigt gå bättre.
Det är skit lätt att göra det stealth och proffsigt, med "avsändare".

Nu var det ett tag sedan jag beställde därifrån. Fast avsändare brukar dom ju ha. Dock är det ofta något påhittat namn. Det verkar som det där hur det ska vara utformat för att anses vara säkert varierar över tiden. Först var maskinskrivet den bästa metoden. Sedan när etikettskrivare gick och köpa på typ ica var det typiskt knarkbrev som hade maskinskrivet. Nu verkar det vara handskrivet igen som anses vara det bästa. Dock är det lätt att analysera handstilen på dom.

När jag köpte ibörjan av flugsvamp 1 och när det fanns vanliga hemsidor och countermail som gällde. Var i princip allt handskrivet.
Citera
2023-12-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcukm
Oroa dig inte. Det är troligare att säljaren inte har skickat din beställning än att Postnord har tappat bort den. Visst, Postnord är inte perfekta, men det är inte så vanligt att brev försvinner.

En kompis var med om något liknande, och jag tror att det var säljarens misstag, eftersom det inte kommit något brev från polisen på fem månader.

Har kontaktat säljarna och fick faktiskt pengarna tillbaka. Nu velar jag om jag vågar beställa igen eller om jag bör avvakta ett tag. Köper absolut inga stora mängder... tror jag. 3-4 kartor tap*nta*ol. Vet inte om man får skriva ut sakerna, men antar ni kan lista ut vad det är jag beställer.
Bor i liten mindre stad (~30.000 invånare).
Citera
2023-12-15, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Paranoia? Har du missat den nya postlagen och dom senaste "razzior" på postterminalerna?

Brev utan avsändare är knas och särskilt vadderade brev utan avsändare med utskriven add lapp.

Men vet man vilka som har bra stelth och säljaren går att lita på så är risken fortfarande liten att det beslagtas men mycket större sista året jämfört med innan.

Snart har invånarna i Kuba/Nordkorea/Kina mer privatliv och friheter än vi i Swe.
Har du någon insider info som vi alla andra gått miste om angående ”razzior” på svenska postterminaler?
Att det finns folk som påstår det är en sak, men du får gärna komma med en länk där man kan läsa om polisen insatser hos postnord senaste tiden. Om det stämmer så borde ju någon av landets alla journalister på tidningar runt om i landet lyckats snappa upp något, eller alla de som fått sina brev beslagtagna borde ju kunna bekräfta det genom att träda fram och förklara vad dom är misstänkta för och hur polisen kontaktade dom.
Och kom inte med nått skitsnack om att det levererats officiella delgivningsdokument från polisen nerstoppade i ett vadderat kuvert som ursprungligen innehållit narkotika, polisen jobbar inte så..

Till alla er som inte fått brev ELLER ett brev från polisen i det ursprungliga kuvertet, ni kan vara lugna! Era brev har inte tagits av polisen, utan nu har blivit blåsta av säljaren! Hade polisen haft någon sorts insats hos postnord (mer än den vanliga rapportering som sker av postnords anställda) så hade antingen media kommit ut med uppgifter alternativ så hade en jävla massa smygknarkare skrivit om det hej vilt här på fb!
Citera
2023-12-15, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Det varnas konstant om FS och rekommenderas att man ska vända sig till den andra shopen. Ändå envisas folk med att använda FS, blir förvånade när de blir blåsta och skriver oroade inlägg om att leveranser uteblir. Trots allt det tycker folk fortfarande det är en bra idé att använda FS över alternativet som har betydligt bättre rykte, samma utbud och mer eller mindre samma vendors. Jag förstår verkligen inte detta.
Det har jag också gått och stört mig på under ett års tid!
Hela tråden är fylld med varningar om FS, men likförbannat så dyker det upp ett inlägg då o då med någon som är förvånad över att dom blivit blåsta..
Det borde nästan vara kunskapskrav för att få köpa knark på nätet, hade underlättat för oss som klarar av att läsa alla varningar här i tråden..
Citera
2023-12-15, 10:12
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Har du någon insider info som vi alla andra gått miste om angående ”razzior” på svenska postterminaler?
Att det finns folk som påstår det är en sak, men du får gärna komma med en länk där man kan läsa om polisen insatser hos postnord senaste tiden. Om det stämmer så borde ju någon av landets alla journalister på tidningar runt om i landet lyckats snappa upp något, eller alla de som fått sina brev beslagtagna borde ju kunna bekräfta det genom att träda fram och förklara vad dom är misstänkta för och hur polisen kontaktade dom.
Och kom inte med nått skitsnack om att det levererats officiella delgivningsdokument från polisen nerstoppade i ett vadderat kuvert som ursprungligen innehållit narkotika, polisen jobbar inte så..

Till alla er som inte fått brev ELLER ett brev från polisen i det ursprungliga kuvertet, ni kan vara lugna! Era brev har inte tagits av polisen, utan nu har blivit blåsta av säljaren! Hade polisen haft någon sorts insats hos postnord (mer än den vanliga rapportering som sker av postnords anställda) så hade antingen media kommit ut med uppgifter alternativ så hade en jävla massa smygknarkare skrivit om det hej vilt här på fb!

Nu är det ju faktiskt som så att man kunnat läsa på olika kanaler att polisen har riktade kontroller vid högtider. Tror t.o.m det står på posten eller polisens hemsida. Sök så finner du.
Citera
2023-12-15, 10:24
Medlem
Citat:
Det har jag också gått och stört mig på under ett års tid!
Hela tråden är fylld med varningar om FS, men likförbannat så dyker det upp ett inlägg då o då med någon som är förvånad över att dom blivit blåsta..
Det borde nästan vara kunskapskrav för att få köpa knark på nätet, hade underlättat för oss som klarar av att läsa alla varningar här i tråden..

Samma här men testade till slut fs4 och hade inga problem men Archetyp känns säkrare men alla som blivit av med kryptovalutor "från" fs4 har garanterat använt phishing länk så har ju inget med fs4 att göra egentligen.
Citera
2023-12-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Nu är det ju faktiskt som så att man kunnat läsa på olika kanaler att polisen har riktade kontroller vid högtider. Tror t.o.m det står på posten eller polisens hemsida. Sök så finner du.

Precis och har man läst på tex Archetyp's forum sista tiden så har många blivit av med leveranser men har inte sett någon som blivit av med nån order från säljarna med bra stelth.

Men självklart har inte alla blivit tagna av polisen utan även selektiv scam från vissa skit säljare.
Citera
2023-12-15, 11:18
Medlem
Citat:
Det är ju du som påstår att det genomförs riktade insatser kring högtider, så du får själva leta fram en länk som bevisar ditt påstående. Har du ens en aning om hur mycket brev det hanterad under en vanlig dag på en postterminal?
Speciellt runt högtider, det skulle stoppa upp alldeles för mycket för hela postgången om man skulle börja söka efter misstänkta brev bara för att. Skillnad om man ser t.ex likadana försändelser på en specifik terminal under en period, då kanske det kommer hanteras av polisen (alltså om det flera dagar i rad kommer massor av likadana brev) men att polisen skulle kunna bedriva större insatser på flera olika terminaler samtidigt är inte ens ett troligt scenario. Polisen har annat för sig som kräver resurser, i övrigt så krävs det också mer än att försändelsen bara ser misstänksam ut för att polisen ska få öppna brevet och kontrollera innehållet.
Likadant om postnords anställda samlat på sig massa brev och överlämnar dessa till polisen, det ger inte polisen rätt att öppna samtliga brev för det.

Återigen, hade det förekommit någon insats av större värde så hade det uppmärksammats både bland folk här, på archetypes forum och även börjat pratas bland folk man känner. Det enda ”bevis” som finns är ju att folk helt enkelt inte fått sina saker, men 99% av dessa borttappade brev är inte ens postade från början. Tänk dig själv att som vendor se möjligheten att dra igång ett drev om att postnord har pågåendets polisinsatser för att sedan ta emot beställningar, ge fan i att posta och sedan skulle på postnord. Ger garanterat pengar utan att skada ryktet för mycket! Säg att 1/3 bara skiter i det och släpper pengarna, 1/3 får 50% tillbaka på sin order och 1/3 begär reship, det är ju inte direkt välgörenhet som drivit in vendors till att sälja narkotika! Är nog svårt att hitta en mer oärlig och smutsig bransch än den.
För det verkar ju som att inte alla vendors är ”drabbade” av dessa polisinsatser, utan vad jag har kunnat se så är säljarna med bra rykten nästan helt skonade från dessa, medans säljare vars rykte är lite sisådär är drabbade (finns även stora vendors som i perioder haft massvis med dispyter genom åren men som finns kvar ändå) har de bara haft oturen att lyckas pricka in sitt postande just när polisen gör razzia? Varför fortsätter man att skicka ut brev om man ”vet att det pågår polisinsatser” på postnord? Måste ju vara riskabelt att ens posta brev under en sådan period?

Säger inte att polisen inte har lyckats ta något enstaka brev här o där, det har de alltid lyckats med, men att de skulle ha förmågan att bedriva insatser av större skala enbart för att sätta fast folk för ringa narkotikabrott som ändå aldrig leder till något är mindre troligt.
Citera
2023-12-15, 11:22
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Det är ju du som påstår att det genomförs riktade insatser kring högtider, så du får själva leta fram en länk som bevisar ditt påstående. Har du ens en aning om hur mycket brev det hanterad under en vanlig dag på en postterminal?

Ja tänk att det har jag! Kan t.o.m vara så att jag har en examen på forskarnivå inom just det området. Så ja! Jag har varit många gånger inne på postens terminaler för både paket och brevhantering och räknat på volymer etc.
Citera
2023-12-15, 12:48
Medlem
NiceNameTwices avatar
Är det verkligen så osannolikt att polis regelbundet besöker postterminaler med hund? Krävs ju inte mer än att släppa hunden lös och markerar den någon försändelse så är det bingo, ungefär.

Följande är ett citat från lokalblaskan, en artikel från januari 2023:

Citat:
Att det faktiskt passerar narkotika genom Postnords terminaler är inte bara misstankar. Polisen har återkommande träning med knarkhundar i företagets terminaler då medhavd narkotika placerats ut som sökobjekt.

– Hundarna brukar hitta en del ytterligare försändelser också, säger Hans Bergander.
Citera
2023-12-15, 14:00
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Är det verkligen så osannolikt att polis regelbundet besöker postterminaler med hund? Krävs ju inte mer än att släppa hunden lös och markerar den någon försändelse så är det bingo, ungefär.

Följande är ett citat från lokalblaskan, en artikel från januari 2023:

Det brukar alltid bli såhär när frågan kommer upp på tal. Hälften accepterar det rakt av. Sedan den andra hälften brukar dela upp sig mellan konspirationsteorier, scam och sen har vi den delen som förnekar allt. Även om dom skulle stå bredvid dogsen i terminalen.

Om man tänker såhär. Polisen, staten postanställda vet mycket väl om att det säljs mer narkotika över nätet som sedan passerar i deras terminaler sedan lång tid tillbaka. Detta har seglat upp bland den högsta prion att få stopp på detta.

Detta vore underligt om dom bara rycker på axlarna och låter det fortgå.

Jag är mer förundrad över att så mycket slinker igenom och lyckas passera deras kontroller som det tydligen gör ändå.
Citera
2023-12-16, 00:16
Medlem
Citat:

Jag är mer förundrad över att så mycket slinker igenom och lyckas passera deras kontroller som det tydligen gör ändå.

Posten har inga "kontroller" i vanliga fall. Den nya postlagen innebär att anställda får rapportera om misstänkta brev, men de måste inte och det finns ingen som har som uppgift att granska försändelser. Det som med största sannolikhet hänt här är att polisen haft en tidsbegränsad insats på 2-3 veckor för att försöka plocka så många knarkbrev det bara går på terminaler runt om i Sverige, förmodligen med hjälp av tullkriminalen som har erfarenhet av att identifiera knarkbrev. Nu är insatsen över (verkar det som när man kollar runt på forum) och allt flyter på som vanligt, men man kan nog räkna med att de kommer att göra liknande ryck med jämna mellanrum fram över, kanske 1-2 gånger om året.
Senast redigerad av Rofflez 2023-12-16 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in