2024-08-15, 14:55
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synklysen
Hej. Jag gjorde som många sa tidigare. Satt in pengar på Revolut. Växla dom till euro sen skicka dom direkt till kraken, sen från kraken till fs. Satt in 150 kr och slutade upp med typ 60 spänn på flugsvamp. Är det så enkelt att jag satt in en för låg summa, det var därför avgifterna spelade sån stor roll. Om jag sätter in en 1500, kommer jag då sluta upp med 600 spänn då? Då är ju alla fulla med skiten som säger att bästa metoden det jag skrev där uppe. Eller blir det mkt billigare om man sätter in större summa? / efterbliven person

Du missade ett viktigt steg. Man bör skicka krypton till en annan plånbok innan man för över dom till FS/AT. Nu finns det loggat i ditt konto his Kraken att du skickat krypto direkt till FS.

Rekommenderar Cake Wallet eller likvärdig plånbok utan KYC som mellansteg innan överföring till DNM plånbok.
Citera
2024-08-15, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av tottootoot
Jo, använd er av PGP för att verifiera meddelanden innehållandes länkar från admin.
Säkrare än så blir det inte.

Varför skulle admin skicka länkar till någon? Har aldrig hänt mig, förutom när dom la ut sina nya main och alternate mirrors för ett tag sen.

Din privata mirror är det säkraste valet att använda dig av, då den som sagt även uppdateras och blir säkrare ju fler köp dig gör.
Citera
2024-08-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Du missade ett viktigt steg. Man bör skicka krypton till en annan plånbok innan man för över dom till FS/AT. Nu finns det loggat i ditt konto his Kraken att du skickat krypto direkt till FS.

Rekommenderar Cake Wallet eller likvärdig plånbok utan KYC som mellansteg innan överföring till DNM plånbok.

Man kanske ska fortsätta med det som jag alltid gjort. Insättning på bitcoin.com och sen direkt till flugsvamp. Blir en avgift på cirka 200kr. Men bättre det än hur det blev när jag gick genom revolut. Men gjorde ju misstag då. Man kanske skulle testa Revolut igen och växla till euro sen till cakewallet.. massa här som säger att det knappt blir nån avgift så det måste va jag som gjort fel. Sen kanske det är monero som gör det billigare också? Mvh
Citera
2024-08-16, 14:49
Citat:
Man kanske ska fortsätta med det som jag alltid gjort. Insättning på bitcoin.com och sen direkt till flugsvamp. Blir en avgift på cirka 200kr. Men bättre det än hur det blev när jag gick genom revolut. Men gjorde ju misstag då. Man kanske skulle testa Revolut igen och växla till euro sen till cakewallet.. massa här som säger att det knappt blir nån avgift så det måste va jag som gjort fel. Sen kanske det är monero som gör det billigare också? Mvh

Varför ska du växla till euro i Revolut? Sätt in SEK, köp Litecoin, skicka till din Cake Wallet. Sen kör du "Exchange" och skickar samtidigt krypton (XMR helst) direkt till din FS-plånbok. Brukar förlora runt 100kr genom den proceduren.

Edit: Föra över direkt från Kraken eller Revolut är det dummaste man kan göra. Det skapar som Mayordomo sa en sparad logg över din överföring.
Senast redigerad av antelife 2024-08-16 kl. 14:53.
Citera
2024-08-16, 16:01
Archetyp nere igen.
Citera
2024-08-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antelife
Archetyp nere igen.
Nej, archetyp är inte nere och har inte varit på hela dagen..
The problem is at your end
Citera
2024-08-16, 21:26
Medlem
Citat:
Varför skulle admin skicka länkar till någon? Har aldrig hänt mig, förutom när dom la ut sina nya main och alternate mirrors för ett tag sen.

Din privata mirror är det säkraste valet att använda dig av, då den som sagt även uppdateras och blir säkrare ju fler köp dig gör.
Hela poängen med ett PGP-signerat meddelande är att man kan bekräfta vem som har skickat meddelandet.
Admin är de enda som kan skapa och dela med sig de aktiva domännamnen (mirrors).
Går du in på en fulsida så kommer din privata mirror på fulsidan att leda till fulsidan.

Min poäng var att man alltid skall verifiera PGP-meddelanden (inklusive din privata mirror) innan du använder dig av länken.
De enda länkar du skall använda dig av, är signerade, då vet du att det är originalet och att inte någon har ändrat meddelandet:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
HASH: SHA512

dinprivatalänk.nötskal

-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

abc123edermoderärettslidjur=
#osv=

-----END PGP SIGNATURE-----

Efter lyckad verifiering får du ut:
dinprivatalänk.nötskal

Om du bara kopierar rakt av utan att verifiera, så kan innehållet ha manipulerats.
Dumt.
Citera
2024-08-17, 18:33
Medlem
Citat:
Varför ska du växla till euro i Revolut? Sätt in SEK, köp Litecoin, skicka till din Cake Wallet. Sen kör du "Exchange" och skickar samtidigt krypton (XMR helst) direkt till din FS-plånbok. Brukar förlora runt 100kr genom den proceduren.

Edit: Föra över direkt från Kraken eller Revolut är det dummaste man kan göra. Det skapar som Mayordomo sa en sparad logg över din överföring.

Det var nån här i tråden som nämnde hur han gjorde. Och då ingick växla sek till euro sen skicka direkt till kraken. Han sa att det nästa skulle bli kostnadsfritt. Men verkar ju inte stämma! Får väl testa ditt sätt eller gå tillbaka till att skicka direkt från Bitcoin.com och ta 200+krs smällen.
Citera
2024-08-17, 18:39
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Det var nån här i tråden som nämnde hur han gjorde. Och då ingick växla sek till euro sen skicka direkt till kraken. Han sa att det nästa skulle bli kostnadsfritt. Men verkar ju inte stämma! Får väl testa ditt sätt eller gå tillbaka till att skicka direkt från Bitcoin.com och ta 200+krs smällen.

Varför inte köpa dina bitcoins eller Monero direkt i din cake wallet? Sen skickar du det till flugan eller vart du vill direkt?
Citera
2024-08-17, 19:34
Medlem
Citat:
Olika crypto har olika transaktionsavgifter. Bitcoin är dyrt i transaktionskostnad så skit i det och köp Monero (XMR) istället.
Citera
2024-08-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Varför inte köpa dina bitcoins eller Monero direkt i din cake wallet? Sen skickar du det till flugan eller vart du vill direkt?

Okej jag kommer testa det! Fick tipset av nån att växla sek till euro för att det skulle bli billigare och sen köpa bitcoin. Men kommer testa monero nu och skicka direkt.
Citera
2024-08-18, 12:56
Medlem
Extra stelt betyder säkrare packat paket. Vad spårbart betyder paket vet jag inte heller lol. Man kanske kan får meddelande om vart paket är och när det kommer anlända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in