Citat:
Vart lite nyfiken.
Ingen som tänker att ens adress kommer i orätta händer (jag vet, är man nojjig för det så köp inte) men kan ju ställa frågan. Eller är det som så... man beställer, de skriver adressen och sen postar och så har de glömt att man ens finns? Dvs. man spar inte ett skit utan alla spår hos säljaren slutar typ när det är postat. Tänker lite på Netflix dokumentärer där säljare ändå sparat ens adress i klartext trots att man sagt att den ska vara krypterad och bängen börjar ringa runt..
En tanke som slog mig
Jo, en annan sak... hur tänker ni när ni ska välja en Vendor? Vilka parametrar tittar ni på så att säga för att välja :-)
Ingen som tänker att ens adress kommer i orätta händer (jag vet, är man nojjig för det så köp inte) men kan ju ställa frågan. Eller är det som så... man beställer, de skriver adressen och sen postar och så har de glömt att man ens finns? Dvs. man spar inte ett skit utan alla spår hos säljaren slutar typ när det är postat. Tänker lite på Netflix dokumentärer där säljare ändå sparat ens adress i klartext trots att man sagt att den ska vara krypterad och bängen börjar ringa runt..
En tanke som slog mig
Jo, en annan sak... hur tänker ni när ni ska välja en Vendor? Vilka parametrar tittar ni på så att säga för att välja :-)
Vissa säljare sparar kundlistor pga lathet. Detta har man fått reda på via FUP när de åkt fast.
Ett fåtal säljare sparar listor och försöker utpressa köpare (har sett det hända någon enstaka gång - förutsatt att folk inte ljög på drogmarknadens forum) och de mer etablerade och seriösa säljare (de som existerat länge och har tunga namn) brukar vara bättre på att inte behålla kunddata.
Jag köper väldigt små mängder (5g-10g hasch per månad) så jag är inte superorolig om en säljare åker fast och råkar ha mina uppgifter sparade.
Jag har handlat via daknet i mer än 10 år så vissa säljare som varit med i leken i flera år är också de säljare jag handlar från.
Om du är ny och försöker hitta bra säljare så är mitt tips att kika på drogmarknadens forum (om den har ett), gå till säljarens egna säljtråd (förutsatt att forumet har en sån avdelning) och sen kika efter
1) En tråd med MÅNGA inlägg
2) En tråd med aktiv säljare (som besvarar frågor och är delaktig i diskussioner - detta är dock inte ett krav, men det ger ett seriöst intryck).
3) Om tråden innehåller inlägg om ordrar som inte dykt upp, är folk sura pga att de inte får kontakt med säljarna, eller känns alla dessa inlägg trots allt lite "chill"? Om tråden är lugn, trots uteblivna leveranser, kanske du har en säljare som löser problemen och är anledningen till varför det inte är full panik eller krig i tråden. Detta är väldigt respektingivande och de säljare som löser problem är även de som du vill bli stamkund hos.
4) LÄS INLÄGG I SÄLJARENS TRÅD INNAN DU LÄGGER EN BESTÄLLNING OCH BILDA DIN EGNA UPPFATTNING.
Punkt 4 är väldigt viktig.