2024-01-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Vart lite nyfiken.

Ingen som tänker att ens adress kommer i orätta händer (jag vet, är man nojjig för det så köp inte) men kan ju ställa frågan. Eller är det som så... man beställer, de skriver adressen och sen postar och så har de glömt att man ens finns? Dvs. man spar inte ett skit utan alla spår hos säljaren slutar typ när det är postat. Tänker lite på Netflix dokumentärer där säljare ändå sparat ens adress i klartext trots att man sagt att den ska vara krypterad och bängen börjar ringa runt..

En tanke som slog mig

Jo, en annan sak... hur tänker ni när ni ska välja en Vendor? Vilka parametrar tittar ni på så att säga för att välja :-)

Vissa säljare sparar kundlistor pga lathet. Detta har man fått reda på via FUP när de åkt fast.
Ett fåtal säljare sparar listor och försöker utpressa köpare (har sett det hända någon enstaka gång - förutsatt att folk inte ljög på drogmarknadens forum) och de mer etablerade och seriösa säljare (de som existerat länge och har tunga namn) brukar vara bättre på att inte behålla kunddata.

Jag köper väldigt små mängder (5g-10g hasch per månad) så jag är inte superorolig om en säljare åker fast och råkar ha mina uppgifter sparade.

Jag har handlat via daknet i mer än 10 år så vissa säljare som varit med i leken i flera år är också de säljare jag handlar från.
Om du är ny och försöker hitta bra säljare så är mitt tips att kika på drogmarknadens forum (om den har ett), gå till säljarens egna säljtråd (förutsatt att forumet har en sån avdelning) och sen kika efter
1) En tråd med MÅNGA inlägg
2) En tråd med aktiv säljare (som besvarar frågor och är delaktig i diskussioner - detta är dock inte ett krav, men det ger ett seriöst intryck).
3) Om tråden innehåller inlägg om ordrar som inte dykt upp, är folk sura pga att de inte får kontakt med säljarna, eller känns alla dessa inlägg trots allt lite "chill"? Om tråden är lugn, trots uteblivna leveranser, kanske du har en säljare som löser problemen och är anledningen till varför det inte är full panik eller krig i tråden. Detta är väldigt respektingivande och de säljare som löser problem är även de som du vill bli stamkund hos.
4) LÄS INLÄGG I SÄLJARENS TRÅD INNAN DU LÄGGER EN BESTÄLLNING OCH BILDA DIN EGNA UPPFATTNING.

Punkt 4 är väldigt viktig.
Citera
2024-01-12, 18:13
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Vissa säljare sparar kundlistor pga lathet. Detta har man fått reda på via FUP när de åkt fast.
Ett fåtal säljare sparar listor och försöker utpressa köpare (har sett det hända någon enstaka gång - förutsatt att folk inte ljög på drogmarknadens forum) och de mer etablerade och seriösa säljare (de som existerat länge och har tunga namn) brukar vara bättre på att inte behålla kunddata.

Jag köper väldigt små mängder (5g-10g hasch per månad) så jag är inte superorolig om en säljare åker fast och råkar ha mina uppgifter sparade.

Jag har handlat via daknet i mer än 10 år så vissa säljare som varit med i leken i flera år är också de säljare jag handlar från.
Om du är ny och försöker hitta bra säljare så är mitt tips att kika på drogmarknadens forum (om den har ett), gå till säljarens egna säljtråd (förutsatt att forumet har en sån avdelning) och sen kika efter
1) En tråd med MÅNGA inlägg
2) En tråd med aktiv säljare (som besvarar frågor och är delaktig i diskussioner - detta är dock inte ett krav, men det ger ett seriöst intryck).
3) Om tråden innehåller inlägg om ordrar som inte dykt upp, är folk sura pga att de inte får kontakt med säljarna, eller känns alla dessa inlägg trots allt lite "chill"? Om tråden är lugn, trots uteblivna leveranser, kanske du har en säljare som löser problemen och är anledningen till varför det inte är full panik eller krig i tråden. Detta är väldigt respektingivande och de säljare som löser problem är även de som du vill bli stamkund hos.
4) LÄS INLÄGG I SÄLJARENS TRÅD INNAN DU LÄGGER EN BESTÄLLNING OCH BILDA DIN EGNA UPPFATTNING.

Punkt 4 är väldigt viktig.

Snyggt, tack... jag ska kolla runt lite i det forumet som finns mm
Citera
2024-01-12, 19:04
Medlem
Någon som kommer åt Archetype i nuläge?
Citera
2024-01-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321
Någon som kommer åt Archetype i nuläge?

Yep, via privat mirror.
Citera
2024-01-12, 21:29
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Yep, via privat mirror.

Samma här
Citera
2024-01-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Förstår inte varför det är så mycket hat mot mig i just denna tråd.. Jag ville bara vara schyst och ge de som bryr sig en liten "heads up". Sen behöver inte det ena utesluta det andra, just saying.
Hat vet jag inte om det är, men anledning till att du ifrågasätts är för att du flertalet gånger påstår saker som att du fått info om exit scams, att du har bevis men måste anonymisera bilderna och flera dygn efter det så presenterar du fortfarande inte någonting utan drar istället till med en snyffthistoria om hur mycket ”hat” du får motstå.
Jag, och förmodligen andra med mig, hade inte gått så hårt på dig om det varit för att du återkommande lämnar fabricerade historier och förhalar att lägga fram bevisen du påstår dig ha. Hade du bara skrivit 1 inlägg där du förklarar att du fått höra att x kommer göra så och y kommer därför göra så osv. så hsde det varit en helt annan sak.
Det är mest att du ljuger om att du har bevis och förhalar processen genom att hitta på olika metoder för att göra din bild ospårbar..
Vet du ens vad reverse engineering är för nägonting, och vad man främst använder det till när det kommer till it och it-forensisk? Det ingenting som du själv sitter och gör för att dölja spår digitalt.. Redan i namnet ”reverse engineering” så finns det hintar om vad man använder det till, men kommer du inte på det själv så får du google istället då jag inte har någon lust att försöka förklara det för dig
Citera
2024-01-13, 13:47
Medlem
Har någon märkt att cash saknas på era fs konto? Köpte lite grejer för snart ett år sedan och vet till 100% att jag hade lite pengar kvar men idag var det nollat.
Citera
2024-01-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simbavario
Har någon märkt att cash saknas på era fs konto? Köpte lite grejer för snart ett år sedan och vet till 100% att jag hade lite pengar kvar men idag var det nollat.

När jag läste ditt inlägg så kikade jag på mina totala inlägg.
Detta konto jag skriver från är mitt "skräpkonto". Alltså, ett konto jag inte bryr mig om. Tror detta är mitt 3:e eller 4:e konto på flashback, och detta konto är dedikerat, till kanske 90-95%, till denna tråd.
Mitt förra var typ 99,9% till 100% dedikerad till denna tråd tills jag bytte lösenord och mail-konto (gmail) samtidigt - och flashbacks password recovery fungerar inte med gmail, så jag inte kan få tillbaka mitt gamla konto eftersom jag inte får "password reset"-länken när jag försöker få tillgång till mitt gamla konto.

Med mitt nuvarande konto och mitt förra så tror jag att jag gjort cirka 300-350 inlägg i denna tråd.

200-250 av dessa inlägg är kritik mot flygsvamp 4, och deras förmåga att, på något magiskt sätt, göra sig av med sina medlemmars pengar.

Det är 508 sidor totalt i denna tråd (förutsatt att mitt inlägg nu inte skapat sida 509) och jag har läst ALLA sidor, sen den dag denna tråd skapades.

Du är INTE den första, och inte den sista, som saknar pengar som satts in på flugsvamp 4.

Om du kikar på mina senaste inlägg i denna tråden så nämner jag att jag har handlat droger från darknet i mer än 10 år.

Jag har aldrig, och kommer ALDRIG, handla från flugsvamp 4.
Vill du undvika dessa problem i framtiden?
Gå över till ARCHETYP och XMR istället för bitcoin.

https://archetyp.cc/

För att köpa XMR, använd https://kraken.com
Har du bitcoins och vill konvertera dom till XMR? Ladda ner "Cake Wallet" och klicka på "Exchange"-knappen (du kan INTE missa den). Se till att skapa en XMR-plånbok och en bitcoin-plånbok så du kan skicka dina BTC till dina nyskapade bitcoin-wallet, och sen motta dina XMR när du väl växlat dom.
Cake wallet är en universell wallet (plånbok) som stödjer massor med olika cryptos. Du måste dock, såklart, skapa en BTC-wallet för BTC, en XMR-wallet för XMR, en litecoin-wallet för litecoin, etc, i cake wallet.

Jag kan erkänna att flugsvamp 4 har blivit lite bättre, och inlägg som det du precis skapade har blivit färre, men med tanke på att ditt konto nu har tömts borde du inse (snälla, jag ber dig att inse detta) att flugsvamp 4 är skräp.
Gå över till Archetyp, eller åtminstone någon annan marknad.

Dessutom så har Archetyp ett forum med inte bara aktiva moderatorer, utan deras admin ASNT är även aktiv och konverserar med Archetyps medlemmar och tar emot feedback och kritik.

EDIT:

Jag kan ha överdrivit antalet inlägg som är ren och skär kritik mot FS4, men en stor mängd av mina inlägg är dedikerade till att kritisera, och belysa kritik, mot FS4.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-01-13 kl. 18:13.
Citera
2024-01-13, 19:29
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Vart lite nyfiken.

Ingen som tänker att ens adress kommer i orätta händer (jag vet, är man nojjig för det så köp inte) men kan ju ställa frågan. Eller är det som så... man beställer, de skriver adressen och sen postar och så har de glömt att man ens finns? Dvs. man spar inte ett skit utan alla spår hos säljaren slutar typ när det är postat. Tänker lite på Netflix dokumentärer där säljare ändå sparat ens adress i klartext trots att man sagt att den ska vara krypterad och bängen börjar ringa runt..

En tanke som slog mig

Jo, en annan sak... hur tänker ni när ni ska välja en Vendor? Vilka parametrar tittar ni på så att säga för att välja :-)
En polare har beställt i typ 10 år, aldrig torskat dock fått ETT brev om beslag. Och då snackar vi ändå om en shunon som INTE varit försiktig i sina affärer öht. Skulle tro att det är lugnt liksom, han har även köpt från vendors som utom rimligt tvivel fört kundregister.

Skulle väl säga att den största och mest reliable parametern som förutspår bra stealth och OPSEC är priset, dyra vendors tar mer betalt för samma mängd av samma produkt, vill du vara på säkra sidan, beställ av den dyraste vendorn du kan hitta som har din produkt.
Citera
2024-01-13, 20:19
Medlem
irriducibiliis avatar
Vad händer i regel om man beställer Säg 50g tjack o de fastnar i posten? Vilka variabler väger polisen o åklagare in i det hela om man nekar , typ att man är straffad för narkotika innan? = Inte trovärdig .
Klarar sig folk som nekar i praktiken där? Som måste va 99,9% säkra på att narkotikadömde beställt
Citera
2024-01-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Vad händer i regel om man beställer Säg 50g tjack o de fastnar i posten? Vilka variabler väger polisen o åklagare in i det hela om man nekar , typ att man är straffad för narkotika innan? = Inte trovärdig .
Klarar sig folk som nekar i praktiken där? Som måste va 99,9% säkra på att narkotikadömde beställt
Hade vi vetat det hade inte den här tråden haft 700 sidor.
Citera
2024-01-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Jag återkommer med det såfort jag säkerställt att det inte längre går att återskapa originalbilden eller annan meta-data.

3 dagar senare, och... inget.
Inte ens en fakead bild med en påhittad konversation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in