Citat:
Ursprungligen postat av
Cumshot
Varför skulle det vara kört?
Samma (?) sak hände mig. Om det nu är samma skit som för mig så är det en googling bort bara (har för mig att jag hittade lösningen på Reddit till slut). Jag raderade nån fil bara i min installation så lyckades GUI wallet synca som vanligt igen.
I de flesta fall är det bättre att vara optimistisk. Det syns att jag har nästan 2 XMR i en av plånboken (efter flera timmars synkning), men bara 0,0...2436 i den andra plånboken.
Primärkontot är samma adress på båda.
Det verkar gå att skicka från det första kontot som inte har något, och båda har samma "primary account" (adressen är samma).
Kanske kan skapa ett primärkonto med annan adress.
"Wallet is view only.... and sends are only possible by using offline transaction signing.
-Unless key images are imports, the balance reflects only incoming, but not outgoing transactions..."
Jag förstår inte riktigt den texten, men får se om man kan googla fram något.
Eller om man skall skapa sig en till under-plånbok till GUI-walleten och om man kan föra emellan då om de kan ha andra primära adresser. En gissning... men kan bli dyrköpt ....

Jag får kanske läsa pdf manualen, som jag nästan aldrig brukar göra.
Alla nycklar till de 2 plånböckerna har samma adresser, men
hemlig spendernyckel är inte tillgänglig på ena, i övrigt är allt liknande förutom xmr.
Ha en bra fortsättning på veckan.
Det är av problemen man lär sig saker, och lite skall man våga (men jag är ingen expert). Tack för din inställning

!
Verkar som att jag behöver ha en elektronisk plånbok/ledger så att jag kan signera.