2024-01-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Tack för hjälpen men då jag ska decrypt PGP och sitter på en skit-mac så funkar ju inte Klepopatra som de flesta hänvisar till. Något tips på program till MAC som funkar på samma sätt... jag försöker få kläm på alla steg här. Där av även en fundering kring denna enkla fråga

Jag kan inget om MAC-datorer.
Kika på youtube efter guider.
Citera
2024-01-11, 20:41
Medlem
Bastuvurpas avatar
Tack, det är ok... är inne nu så jag tittar runt och försöker se efter ratings etc. så man vet vem man ska passa sig för och vem man kanske ska gå vidare med :-)
Citera
2024-01-12, 00:32
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassedamp
Har inte haft något problem alls använd bara länken F*******.wtf

Kan vara att vissa säljare möter mycket motgångar just nu ...

Jag har iaf inte upplevt problem på FS , paket inom 1-3 dagar . däremot Arche så har vissa paket tagit upp till 3-4 veckor .

Det var den länken jag använde mig av och va väldigt försiktig, noggran med capchtan osv. Men det var som att någon fysiskt hade varit inna på mitt konto och flyttat omkring saker. PRECIS efter att jag fått 100% återbäring på ett dåligt köp. Stöder teorin att säljarna har kontroll, get tillbaka cash men går sedan in och "tar tillbaka dom"..

Vey inte vad jag ska tro.
Citera
2024-01-12, 02:28
Medlem
Hur går det med din bild egentligen? Behöver du hjälp med en så pass enkel sak som att radera meta-data på en bild eller är det bara din metod som verkar ta flera dygn att genomföra?
Eller är det bara så att du helt enkelt inte kan backa dina påståenden med något för att du ljugit men bara förhalar och hoppas att vi ska glömma att du lovat visa dina källor?
Citera
2024-01-12, 03:28
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe
Det var den länken jag använde mig av och va väldigt försiktig, noggran med capchtan osv. Men det var som att någon fysiskt hade varit inna på mitt konto och flyttat omkring saker. PRECIS efter att jag fått 100% återbäring på ett dåligt köp. Stöder teorin att säljarna har kontroll, get tillbaka cash men går sedan in och "tar tillbaka dom"..

Låter mer som att du har en keylogger på datorn. Eller så trollar du bara. 7 inlägg sedan kontot skapades 2018. Kommit över ett inaktivt konto kanske? Och börjar sprida dynga här. Jag fick själv problem med en säljare som inte skickade produkten jag hade beställt. Fick 100% återbäring och beställde från en annan säljare utan problem.
Citera
2024-01-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassedamp
Har inte haft något problem alls använd bara länken F*******.wtf

Kan vara att vissa säljare möter mycket motgångar just nu ...

Jag har iaf inte upplevt problem på FS , paket inom 1-3 dagar . däremot Arche så har vissa paket tagit upp till 3-4 veckor .

Varför 3-4 veckor? Båda använder samma leveranssystem.
Citera
2024-01-12, 10:23
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Hur går det med din bild egentligen? Behöver du hjälp med en så pass enkel sak som att radera meta-data på en bild eller är det bara din metod som verkar ta flera dygn att genomföra?
Eller är det bara så att du helt enkelt inte kan backa dina påståenden med något för att du ljugit men bara förhalar och hoppas att vi ska glömma att du lovat visa dina källor?
Jösses. Okunnigheten haglar, inte minst arrogansen.. Otrevlig. Lämnar en dålig eftersmak.

Att rensa metadatan är enkelt, men sen ska du vara säker på att ingen lyckas reverseengineera hela konkarongen, det är en helt annan femma det!
Citera
2024-01-12, 10:36
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe

Hela systemet bygger ju på anonymitet både mot polis men också mot varandra. Det är ju inte så att den som sköter sidan kan hävda sig mot ett internationellt nätverk vad gäller våldskapital ifall de lyckats doxa honom. Nu brukar ju inte IT-säkerhet vara deras specialité men vem vet. Kanske bluffar och säger att de doxat honom och bara skrämt upp honom. Finns ju säkert rejält fula fiskar bakom alla vendors. Tänker på en av de första som sålde bitcoin i sverige, Kapiton. Orginal gangsters eller vilka det va utpressade honom tills han tog självmord. Ung kille som drev det från föräldrahemmet och de hotade hans bror och föräldrar också.
Citera
2024-01-12, 15:06
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Jösses. Okunnigheten haglar, inte minst arrogansen.. Otrevlig. Lämnar en dålig eftersmak.

Att rensa metadatan är enkelt, men sen ska du vara säker på att ingen lyckas reverseengineera hela konkarongen, det är en helt annan femma det!
Du är lika hal som en ål. Man får inte grepp om dig. Är du bara dum i huvudet eller ett troll. Svårt att bedöma.
Citera
2024-01-12, 15:22
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Du är lika hal som en ål. Man får inte grepp om dig. Är du bara dum i huvudet eller ett troll. Svårt att bedöma.
Förstår inte varför det är så mycket hat mot mig i just denna tråd.. Jag ville bara vara schyst och ge de som bryr sig en liten "heads up". Sen behöver inte det ena utesluta det andra, just saying.
Citera
2024-01-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw

Och där försvann all trovärdighet (den var dock inte så hög från början) på att du skulle sitta på någon som helst information om någon sorts verksamhet som sker på darknet.
Varför skulle någon lägga ner energi på att sitta och ”reverseengineera” en skärmdump på ett påstått meddelande?
Lider du av någon psykos som gör att du tror FRA och NSA är ute efter att försöka grips dig eller är du bara någon random pundare som trollar?
Och återigen, att manipulera och/eller få en bild att bli ospårbar, framförallt när det är en printscreen på en text (och alltså inte med ex. omgivning, ansikten eller annat som måste manipuleras) är något som är relativt simpelt, förutsatt att man har kunskapen om det (som du verkar sakna)
Det är liksom inte ett foto du tagit under något infiltrerat spionage du ska visa upp, utan en jävla bild som styrker dina påståenden om att arch och/-eller asnt kommer göra en exit scam inom en snar framtid. Livet är inte som i dina hacker-filmer där CIA lägger ner resurser på att genom en printscreen försöka hitta ursprung och vem som är bakom den..
ps. Glöm inte att tejpa för alla lampor, eluttag och annat när du sitter vid datorn, du vet pga alla superspionkameror och annan avlyssning som sker genom att någon manipulerat din el, du lär ju sitta på varenda röd lista som finns med tanke på all din insideinfo om drogmarknader tänker jag.
Citera
2024-01-12, 17:54
Medlem
Bastuvurpas avatar
Vart lite nyfiken.

Ingen som tänker att ens adress kommer i orätta händer (jag vet, är man nojjig för det så köp inte) men kan ju ställa frågan. Eller är det som så... man beställer, de skriver adressen och sen postar och så har de glömt att man ens finns? Dvs. man spar inte ett skit utan alla spår hos säljaren slutar typ när det är postat. Tänker lite på Netflix dokumentärer där säljare ändå sparat ens adress i klartext trots att man sagt att den ska vara krypterad och bängen börjar ringa runt..

En tanke som slog mig

Jo, en annan sak... hur tänker ni när ni ska välja en Vendor? Vilka parametrar tittar ni på så att säga för att välja :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in