Citat:
Ursprungligen postat av
Smittorisk
Det kommer aldrig att försvinna som du säger. Jag har flera hundra beställningar på AT och jag har fått 99% av allt jag beställt.
Den marknad som finns på AT och FS4 är ju helt sjukt bra om man jämför med random kran. Det måste vara långt över 100 svenska säljare på AT, helsike vad alternativ det finns där. Cannabis utbudet är ju riktigt roligt att se och jag tycker det växer hela tiden.
Med det sagt så är det ju alltid förenat med risk att bryta mot lagen. Så det får man allt ha med sig.
Jag tror man kan skada marknaden ganska hårt beroende på hur mycket dom vill. Det finns en gräns för hur bra stealth man kan ha och som jag nämnt tidigare med lite smart personal och rutiner skulle man kunna flagga de som köper ofta ganska lätt beroende på hur lösa grunder man är villig att snoka i folks post i. Vet inte om det finns lagstöd för PN att flagga folk på det sättet i någon intern lista ens i och för sig.De flesta grabbar i 20 och 30 årsåldern tar inte emot så där jättemånga brev där något mer än ett papper får plats skickade med frimärken per år. Det är ju en annan konsekvens av tekniken. Förhoppningsvis gav jag ingen korkad brevbärare någon insikt med det konstaterandet, känns osannolikt. Men nu repeterar jag mig själv för jag är så tjackad 🥰
Deaddrops däremot det lär nog öka, synd att man inte bor i sthlm. Det är nog i princip omöjligt att bekämpa.
Min sammantagna bedömning är att jag antagligen överskattar Postnord något enormt och borde sluta kladda ner tråden så att andra får luft