2024-02-15, 17:36
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
många handlare utnyttjar nu läget. dom säger att dom skickat. det blir dispyt. ägarna på fs4 säger att allt är löst. säljaren säger att dom återbetalat. inget av det stämmer. du förlorar allt. oavsett så är fs4 i maskopi med säljarna.

F4 är den osäkraste DNM man kan använda nu som det verkar. Flera som fått sin krypto stulen av F4 själva. En del som blir utelåsta från att logga in så att dom hindras att förlänga dispyter. Finns säkert mer fuffens som händer där som vi inte hört om än. Skulle aldrig deponera krypto hos dom i dagsläget.
Citera
2024-02-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
F4 är den osäkraste DNM man kan använda nu som det verkar. Fleray som fått sin krypto stulen av F4 själva. En del som blir utelåsta från att logga in så att dom hindras att förlänga dispyter. Finns säkert mer fuffens som händer där som vi inte hört om än. Skulle aldrig deponera krypto hos dom i dagsläget.

Varför folk inte tar sig tiden att regga konton på kraken och arch har alltid varit märkligt för mig. Bra att FS4 försvinner om man vill att polisen ska känna att dom vann och att beställa knark blir lite mer underground igen men FS5 kommer komma tillbaka i full force, med vendors med uppdaterad stealth och nöjda kunder i några månader sen är vi väl tillbaka där vi började. Tror antalet knarkbrev som skickas inrikes har sänkts markant pga insatsen + FS4 strul så snuten är nog mycket belåten. Jag är klar med att beställa i vilket fall som helst men just detta krig mot knarkbreven fascinerar mig något enormt vet inte varför😂
Citera
2024-02-15, 18:41
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Varför folk inte tar sig tiden att regga konton på kraken och arch har alltid varit märkligt för mig. Bra att FS4 försvinner om man vill att polisen ska känna att dom vann och att beställa knark blir lite mer underground igen men FS5 kommer komma tillbaka i full force, med vendors med uppdaterad stealth och nöjda kunder i några månader sen är vi väl tillbaka där vi började. Tror antalet knarkbrev som skickas inrikes har sänkts markant pga insatsen + FS4 strul så snuten är nog mycket belåten. Jag är klar med att beställa i vilket fall som helst men just detta krig mot knarkbreven fascinerar mig något enormt vet inte varför😂

Det kommer aldrig att försvinna som du säger. Jag har flera hundra beställningar på AT och jag har fått 99% av allt jag beställt.

Den marknad som finns på AT och FS4 är ju helt sjukt bra om man jämför med random kran. Det måste vara långt över 100 svenska säljare på AT, helsike vad alternativ det finns där. Cannabis utbudet är ju riktigt roligt att se och jag tycker det växer hela tiden.

Med det sagt så är det ju alltid förenat med risk att bryta mot lagen. Så det får man allt ha med sig.
Citera
2024-02-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Det kommer aldrig att försvinna som du säger. Jag har flera hundra beställningar på AT och jag har fått 99% av allt jag beställt.

Den marknad som finns på AT och FS4 är ju helt sjukt bra om man jämför med random kran. Det måste vara långt över 100 svenska säljare på AT, helsike vad alternativ det finns där. Cannabis utbudet är ju riktigt roligt att se och jag tycker det växer hela tiden.

Med det sagt så är det ju alltid förenat med risk att bryta mot lagen. Så det får man allt ha med sig.

Jag tror man kan skada marknaden ganska hårt beroende på hur mycket dom vill. Det finns en gräns för hur bra stealth man kan ha och som jag nämnt tidigare med lite smart personal och rutiner skulle man kunna flagga de som köper ofta ganska lätt beroende på hur lösa grunder man är villig att snoka i folks post i. Vet inte om det finns lagstöd för PN att flagga folk på det sättet i någon intern lista ens i och för sig.De flesta grabbar i 20 och 30 årsåldern tar inte emot så där jättemånga brev där något mer än ett papper får plats skickade med frimärken per år. Det är ju en annan konsekvens av tekniken. Förhoppningsvis gav jag ingen korkad brevbärare någon insikt med det konstaterandet, känns osannolikt. Men nu repeterar jag mig själv för jag är så tjackad 🥰

Deaddrops däremot det lär nog öka, synd att man inte bor i sthlm. Det är nog i princip omöjligt att bekämpa.

Min sammantagna bedömning är att jag antagligen överskattar Postnord något enormt och borde sluta kladda ner tråden så att andra får luft
Senast redigerad av bongx 2024-02-15 kl. 19:11.
Citera
2024-02-15, 19:11
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
När en säljare inte svarar är det ett dåligt tecken. Enda gången en säljare inte svarat var också den enda gången jag blivit blåst. Det ligger i säljarens intresse att vara kontaktbar om de vill vara långsiktiga på marknaden. Nu gissar jag att du är någorlunda normal och inte en av dem som skriver på FB och tror de blivit blåsta för att säljaren inte svarar dygnet runt. Om så är fallet skulle jag sitta ner i båten en dag innan jag börjar oroa mig.
Säljaren har nu svarar. Refund om jag ej får min beställning. Habdlat av honom i flera år var lite orolig men han svarade till slut.
Citera
2024-02-15, 19:54
Medlem
Vågar man handla på darknet nu? Känns som många blir blåsta. Eller tar polisen brevet...
Citera
2024-02-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Vågar man handla på darknet nu? Känns som många blir blåsta. Eller tar polisen brevet...

Sök dig till Arch och vendors med många reviews, 4.9+ i betyg utan några öppna disputes så ska det gå fint for now
Citera
2024-02-15, 23:43
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Skaffa ett konto på Kraken, köp Monero och för över till din Wallet och sedan till Arch, inte svårare än så?

Såg nu att man när köper XMR via Kraken så sätts dom i karantän i 72 timmar innan man får dom... Inte direkt fördelaktigt från det perspektivet. Men man får mycket XMR för pengarna jämfört med andra traders. så på det viset är det ändå värt.

Bara man kommer ihåg att köpa minst 3 dygn innan man vet att dom behövs i plånkan
Citera
2024-02-15, 23:46
Medlem
Citat:
Såg nu att man när köper XMR via Kraken så sätts dom i karantän i 72 timmar innan man får dom... Inte direkt fördelaktigt från det perspektivet. Men man får mycket XMR för pengarna jämfört med andra traders. så på det viset är det ändå värt.

Bara man kommer ihåg att köpa minst 3 dygn innan man vet att dom behövs i plånkan
Är bara första köpet som dom håller dom 72h. Sen funkar de klockrent,använder bara kraken. Skickar vidare till mig egen wallet givetvis sen in på marknaden. Kraken rekommenderas!
Citera
2024-02-16, 00:10
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsfarlig981
Är bara första köpet som dom håller dom 72h. Sen funkar de klockrent,använder bara kraken. Skickar vidare till mig egen wallet givetvis sen in på marknaden. Kraken rekommenderas!

Fint att höra! Då slipper man äntligen köpa BTC bara för att för att växla dirr
Citera
2024-02-16, 01:33
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:

Kan vara så första gången, minns inte exakt. Har iallafall fått mina coins så fort jag betalat alla gånger efter.
Citera
2024-02-16, 01:37
Medlem
Har verkligen fs så mycket problem? Det är väl lugnt så länge man köper med säljare med låg andel dispyter och bra recensioner samt många köp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in