2024-05-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JippeyX
Hur gör man? Jag har alltid kört Agoradesk/Coinbase/Blockchain till Electrum till Flugsvamp. Hur gör man med Archetyp?
Sen kan man göra de på iPhone? Alltid kört dator t flugsvamp för jag kört Electrum.

Jag har kört Exodus. Köper btc och sen växlar till Monero sen in på archetyp. Svindyrt tror jag, billigare med local Monero men läste om nån fitta där som golat ner köpare som sen fått husis.
Citera
2024-05-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
Jag har kört Exodus. Köper btc och sen växlar till Monero sen in på archetyp. Svindyrt tror jag, billigare med local Monero men läste om nån fitta där som golat ner köpare som sen fått husis.

Problemet är, jag är bannad från både Coinbase, Blockchain, Safello. Kört Agoradesk senaste tiden, funkar Agora för Archetyp? Agora verkar ju ta XMR. Sen, de stängs ju typ ner på tisdag? Vart handlar jag då?
Senast redigerad av JippeyX 2024-05-12 kl. 18:39.
Citera
2024-05-12, 18:32
Medlem
Citat:
Local monero gick ut häromdagen med att de lägger ner verksamheten fr.o.m juni (ish) så det kommer gå att tradea i någon vecka till sedan stänger dom ner och man har några veckor till efter det för att plocka ut pengarna innan dom helt stänger ner.
Så bryr man sig inte om kyc är kraken det bästa svenska alternativet just nu (köp xmr - skicka till privat wallet - skicka till arche)
Vill man däremot inte handla kyc så vet jag inte vilket alternativ det finns, rekommenderar er att försöka göra research på typ reddit eller andra kryptoforum för just den saken isf
Citera
2024-05-12, 18:33
Medlem
Citat:

Är Monero som Electrum? Alltså ett program på datorn eller är det en hemsida? Kan man ha walleten på mobilen?
Senast redigerad av JippeyX 2024-05-12 kl. 18:42.
Citera
2024-05-12, 19:22
Medlem
Citat:
Jag kör båda efter humör och om jag vill använda btc ibland
(som inte (archetyp har)
De flesta av "mina" säljare finns på båda. Paket kommer fram/inte fram i
ungefär samma utsträckning oavsett vilken sida man köpt från.
Dock aldrig plötsligt stått noll kronor på kontot på fs, bara på arch.
Citat:
Ofan, ja se där. Använde du någon pisslänk då? Jag går alltid in via tor taxi. Funkat flera år.
Nope. Alltid via egen sparad länk/bokmärke
Citera
2024-05-12, 19:32
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Är Monero som Electrum? Alltså ett program på datorn eller är det en hemsida? Kan man ha walleten på mobilen?

Monero är en kryptovaluta.
Citera
2024-05-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Monero är en kryptovaluta.

Vilken plånbok ska jag använda då?
Citera
2024-05-12, 22:05
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Vilken plånbok ska jag använda då?

Jag använder Atomic Wallet. Cake wallet (finns till mobil) är också bra.
Citera
2024-05-12, 22:26
Medlem
Citat:
Problemet är, jag är bannad från både Coinbase, Blockchain, Safello. Kört Agoradesk senaste tiden, funkar Agora för Archetyp? Agora verkar ju ta XMR. Sen, de stängs ju typ ner på tisdag? Vart handlar jag då?

Cake wallet är en mobil app som du därifrån kan handla btx direkt och sedan växla dom till monero inne i appen och sedan föra över dom moneros till webhallen etc, sjukt smidigt och vissa dagar är avgiften på köp av btc så låg som under 30 kr.
Du kan handla via exchange från 3 parts leverantörer direkt i den appen också utan att ladda upp din ID som tex på Kraken, rekomenderar stort
Senast redigerad av Trewq58 2024-05-12 kl. 22:41.
Citera
2024-05-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Att banker och Polisen skulle notera folk som köper Monero regelbundet ser jag som en ganska rimlig och verklig risk. Där skulle jag börja snoka om jag jobbade på IT avdelningen hos Polisen. Men dom kanske inte är så smarta. I alla fall, kom inte till mig och grina i framtiden om jag hade rätt.
Paranoid much?
Vi kan lika gärna börja lagföra alla som använder Swish och tar ut kontanter i bankomat också. trots allt så kan ju varken polisen eller banken veta syftet är till varför man swishar någon eller gör sedel uttag, kan ju liksom tolkas till att man gör narkotika affärer på dessa sätt
Senast redigerad av Trewq58 2024-05-12 kl. 23:10.
Citera
2024-05-13, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Cake wallet är en mobil app som du därifrån kan handla btx direkt och sedan växla dom till monero inne i appen och sedan föra över dom moneros till webhallen etc, sjukt smidigt och vissa dagar är avgiften på köp av btc så låg som under 30 kr.
Du kan handla via exchange från 3 parts leverantörer direkt i den appen också utan att ladda upp din ID som tex på Kraken, rekomenderar stort

Jag valde xmr som valuta när jag skapade Cake Wallet. Så de är bara att köpa xmr i appen nu och skicka dir t arch?
Citera
2024-05-13, 03:03
Medlem
Citat:
Jag valde xmr som valuta när jag skapade Cake Wallet. Så de är bara att köpa xmr i appen nu och skicka dir t arch?
Precis, så länge dom inte köps och överförs från en crypto sida direkt till darknet så ska det vara lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in