2024-01-04, 13:36
Medlem
CoopColas avatar
Är Arc nere?
Citera
2024-01-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Nu var det längesedan jag handla från FS4. Fast du menar alltså att FS4 har varit en bluff i 5 år eller hur länge dom nu haft sin verksamhet?! För mig när jag handla kändes det inte som någon bluff om man säger så. Jag har även vunnit dispyter och fått reship eller pengar tillbaka.

Sedan är ju problemet att köparna kan likagärna bluffa dom med och vill ha gratis knark. Det säger sig självt att det är inte lätt avgöra vem som har rätt eller fel.
5 år?!?
Det är väl drygt 1 år som fs4 funnits?
FS1-FS2-FS3-FS4 är ju inte samma sajt om du nu tror det, utan det är enbart första flugsvamp som var orginalet, de tre övriga ”flugsvamp#” är bara sidor som tagit ett välkänt namn för att få lite gratis spridning av namnet, men alla 4 är olika personer bakom..
Citera
2024-01-04, 14:07
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Är Arc nere?

Funkar för mig. Jag använder wtf länken.
Citera
2024-01-04, 14:09
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Tredje utdelningsdagen och inget ännu. Säljaren skrev som alla andra gör, att det är postnord som segar och speciellt nu vid jul och nyår. Men inte fan litar man på det när alla säger samma sak och postnord segar aldrig med alla vanliga och lagliga beställningar man gör.

Vad tror ni? Jag har köpt av denna säljaren ett tiotal gånger förut så jag litar egentligen på hon/han. Blev jag blåst eller kan det vara polisen? Eller har dom till och med kanske glömt att skicka brevet eller segar med det? Eller är det som dom säger, att postnord faktiskt är lite seg just nu? Har någon annan upplevt att postnord är sega?

Hur lång tid tar det innan polisen hör av sig om så vore fallet? Vissa säger några dagar i tråden, andra säger månader eller år????

Uppdatering.

Fick ett annat brev av en annan vendor precis. Det postades 1a Januari. Vilket borde betyda att polisen inte tagit något, eller? Vad i hela helvete alltså.
Måste ju vara vendorn som glömt posta eller skitit i det då eller?
Citera
2024-01-04, 15:25
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
5 år?!?
Det är väl drygt 1 år som fs4 funnits?
FS1-FS2-FS3-FS4 är ju inte samma sajt om du nu tror det, utan det är enbart första flugsvamp som var orginalet, de tre övriga ”flugsvamp#” är bara sidor som tagit ett välkänt namn för att få lite gratis spridning av namnet, men alla 4 är olika personer bakom..

No shit sherlock! 2 år har det ändå funnits. Det följer väl mönstret som tidigare gjort. När det börjar knaka i fogarna så körs en scam. Dessförinnan flöt det på bra!

Om det är det som pågår nu låter jag vara osagt för jag har ingen aning.
Citera
2024-01-04, 15:59
Medlem
Fick från 2 olika vendors idag. Båda var skickade 1 Januari. Alltså från FS4.
Citera
2024-01-04, 17:21
Medlem
lucemuss avatar
Var köper man enkelt XMR nuförtiden? Finns det något internationellt alternativ till flugsvamp eller är det archetype som gäller (klickar aldrig mer på luffarns pisslänkar då jag blev phisad på 1000 spänn)
Citera
2024-01-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
No shit sherlock! 2 år har det ändå funnits. Det följer väl mönstret som tidigare gjort. När det börjar knaka i fogarna så körs en scam. Dessförinnan flöt det på bra!

Om det är det som pågår nu låter jag vara osagt för jag har ingen aning.

FS3 var ingen "exit-scam" De som skötte sidan åkte dit för narkotikabrott i oktober 2021 och sidan stängdes ner av polisen. Fs4 började så smått någon månad efter det, och det är bara en tidsfråga inna de också åker fast.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...arkotikabrott/
Senast redigerad av Akapendeltaglooser 2024-01-04 kl. 18:43.
Citera
2024-01-04, 20:38
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
FS3 var ingen "exit-scam" De som skötte sidan åkte dit för narkotikabrott i oktober 2021 och sidan stängdes ner av polisen. Fs4 började så smått någon månad efter det, och det är bara en tidsfråga inna de också åker fast.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...arkotikabrott/

De började väl med eko brott och att man då kom då på spåren. Finns tråd om det. Och dom är inte dömda utan alla är släppta.
Citera
2024-01-04, 20:59
Medlem
horses avatar
Vad finns det för seriösa aktiva marknader utom bohemia, arch och abacus?
Citera
2024-01-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Tredje utdelningsdagen och inget ännu. Säljaren skrev som alla andra gör, att det är postnord som segar och speciellt nu vid jul och nyår. Men inte fan litar man på det när alla säger samma sak och postnord segar aldrig med alla vanliga och lagliga beställningar man gör.

Vad tror ni? Jag har köpt av denna säljaren ett tiotal gånger förut så jag litar egentligen på hon/han. Blev jag blåst eller kan det vara polisen? Eller har dom till och med kanske glömt att skicka brevet eller segar med det? Eller är det som dom säger, att postnord faktiskt är lite seg just nu? Har någon annan upplevt att postnord är sega?

Hur lång tid tar det innan polisen hör av sig om så vore fallet? Vissa säger några dagar i tråden, andra säger månader eller år????

Fick ingen post alls igår fast normal utlämningsdag, håller tummarna
Citera
2024-01-04, 23:32
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimemamemo
Fick ingen post alls igår fast normal utlämningsdag, håller tummarna

Verkligen! Uppdatera när och om det kommer, om du kommer ihåg såklart. Jag gör samma.

Verkar vara ganska mycket strul med post överlag (i all fall där jag bor) så hopp finns än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in